Citat:
Ursprungligen postat av
smalandsbo
Får hon ens säga upp sin lägenhet eftersom den är avspärrad? det går ju inte att besiktiga lägenheten eller hyra ut den?
Läste någonstans där lägenhetsinnehavaren i ett annat mordfall försökt kräva skadestånd för att lägenheten varit avspärrad i 4mån vid den aktuella tidpunkten och varit tvungen att betala hyror under tiden.
Hade man fått säga upp den så borde dom ju gjort det istället?
Tycker det känns väldigt konstigt att föräldrarna är så hjälpsamma när dottern är mordmisstänkt och fyndplatsen är mer eller mindre på ILs bakgård.
Om det nu var JJs far som hade synts i Illharjen tidig söndagsmorgon så stärker det mina misstankar ännu mer att IL kan ha hjälpt sin dotter på natten. iom att föräldrarna tycker si och så om advokatbyte och känner att dom inte fått stöd utav advokat MB, samt att hon nu folkbokfört sig hemma i Nye igen.
Varför inte till hennes mor som bor närmre?
Nu placerar hon sig ju ännu mer runt fyndplatsen genom att skriva sig i närheten.
Jag tror att det ligger väldigt mycket heder i hela brottet, att hon är uppfostrad utav hennes far på det sättet och därmed faller det naturligt för henne att be honom om hjälp och sen att det är där hon skriver sig.
Men man har väl uppsägningstid? Vanligen 3 månader.
Jag ser inget konstigt i att föräldrar vill hjälpa sina barn, särskilt som de säkerligen hoppas på att hon är oskyldig. Ett barn är ett barn, ibland oavsett om de har gjort hemska saker kan jag tänka mig, sedan beror nog det på många faktorer. Men än har ingen dom fallit och de har inte någon insyn i utredningen.
Jag kan också tänka mig att om JJ förhördes först upplysningsvis, kanske hon hann prata med sina föräldrar om bråket och att Tove gått hem, kanske även när hon var hemma redan dagen efter. Tror att det sitter långt in att tro att ens dotter är kapabel till mord.
Och för att inte behöva lägga ut en massa pengar på en lägenhet varje månad, säger de kanske upp den, alternativt försöker hyra ut den?
Sedan är det väl så att polisen har sagt att det inte finns några andra misstänkta?
Är det inte du som med eftertryck i inlägg efter inlägg påpekat det?
Skillnad på att stuva undan lik, mot att säga upp en lägenhet (typ) eller vara behjälplig med ett förslag på erfaren försvarare i brottmål.
Tillägg:
Lgh är ju en misstänkt brottsplats oasvsett vem som hyr den, betalar hyran mm. Hyresvärden kan förstås inte hyra ut den under den tid som den är avspärrad.
Naturligtvis kan hon säga upp lgh, om det är det som skett.