2022-12-18, 17:33
Medlem
Man vill ju veta vad som har hänt i den senaste gäddans liv under veckan.

Edit: Näst senaste. Såg att det kommit en ny nu.

https://dumpen.se/2022/12/18/teslagaddan-napp-176-stockholm/
Citera
2022-12-18, 17:44
Medlem
Senaste gäddan till ”barnet” han vill våldta:

”Du verkar så mogen. Älskar det. Som att prata med en flickvän”.

Dessförinnan har ”barnet” pratat om sin pappa och uttryckt sig på ett helt klart barnsligt vis, aldrig haft sex etc. Man MÄRKER på varje ord att det inte är en vuxen person.

Dessa män alltså. Så obehagliga.
Citera
2022-12-18, 17:44
Medlem
Sommargays avatar
Jag tror inte namnet som teslan är skriven på är personen i bilen. Inte heller namnet i chatten. Jag har en person som känns 90% rätt men chansar inte gärna på namn här.

Edit: nu hittade jag foton som stämmer till 100% med de i dumpens chatlogg. Det maskade namnet en person skrivit ovan stämmer.

Edit 2: tog bort rebusen. Tror det var gäddans son som hade bilder på sin far på sin facebook.
Senast redigerad av Sommargay 2022-12-18 kl. 17:52.
Citera
2022-12-18, 17:45
Medlem
Senaste gäddan har alltså två tjejer som inneboende. Gissningsvis unga tjejer om de bor som inneboende.

Ytterligare en gissning är att de flyttar ut inom kort.
Citera
2022-12-18, 17:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Inte just i den familjen, men det finns andra familjer med barn.. uppstår mobbning får man ta itu med det då?! Va fan är du seriös? Tyckte jag läste att du är polis.. hoppas du ljuger. Vet du ens vad mobbning kan leda till? Jag tvivlar för då hade du aldrig uttalat dig så.
Om silopsilop är polis förstår man att likt Patrik och Sara prioritet är att sätta dit folk, inte att lösa problem i första hand, de vill inte vara en varuhusvakt.
Citera
2022-12-18, 18:15
Medlem
Macro456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Nä självklart inte. Det måste finnas ett bättre sätt. Har inte sagt att man ska skydda gäddorna, dom skiter jag i, dom har satt sig i den skit dom förtjänar. Du vet inte effekten av en uthängning, det märks. Familjer får allt krossat, mår dåligt och om dom blir mobbade tror du mående blir bättre? Lätt att reparera? Mobbing kan förstöra livet, det finns dom som tar livet av sig pga mobbning då hjälper ingen flytt.
Personligen tycker jag att förövaren i dessa fall ska berätta för sina barn att han gjort något oförlåtligt och att hans egna barn aldrig nånsin får ta sin pappa i försvar.

Men det är ju jag det.
Citera
2022-12-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macro456
Personligen tycker jag att förövaren i dessa fall ska berätta för sina barn att han gjort något oförlåtligt och att hans egna barn aldrig nånsin får ta sin pappa i försvar.

Men det är ju jag det.

Hur hjälper det barnet…? Inte ett dugg.

Tänk några steg längre.

Jag gillar Dumpen men fall med minderåriga barn med i bilden känner jag ”så där” inför. Men jag kanske bryr mig om barn på riktigt bara.
Citera
2022-12-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Vilka barn är det du tycker är skyddsvärda?
Vilka anhöriga?
Gäddornas offer tycks det ju inte vara.

Gäddornas offer är i dessa fall fiktiva (icke-existerande) barn och dem är mindre skyddsvärda än riktiga barn som får hela sin tillvaro sönderslagen.
Citera
2022-12-18, 18:44
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Nej det finns inget bättre sätt att varna på och att få tidigare offer att träda fram än att visa vem man pratar om.
För att ditt ex granne ska kunna skydda sina barn från ditt ex så måste dom veta vem han är och vad han gjort.
Så enkelt är det.
Om din barn mår dåligt och blir mobbade så ligger det på ditt ansvar att byta ort. Flytta dit ingen känner dom.
Man kan inte offra fler barn för att du och dina barn ska få ha en orubbad tillvaro.
Jag undrar också hur många ska ni ljuga för. Hur länge ska det smygas.
Människor runt dina barn lär ju får reda på vad det handlar om. Om du inte lär dom att smyga och ljuga och skydda gäddan vill säga.
Hur du än vänder och vrider på det så gynnas INGA barn av det smusslas med vem gäddan är och vad han gjort.

Ok så det är ok att vi som inte gjort nåt ska flytta? Så när folk på den nya orten får veta vad deras pappa gjort ska vi flytta igen då och igen? Vad är det för liv för barn, för någon? Du får det att låta som jag bara tänker att inget ska förändras, klart det är mkt som ändras så en orubbad tillvaro är vi långt ifrån och tro mig dom flesta vet vad han gjort och skulle gjort det utan dumpen med.
Skulle aldrig be mina barn ljuga, jag gör allt jag kan för att uppfostra dom till bra individer ärliga, omtänksamma, som kan känna empati och ta konsekvenserna av sitt handlande. Vadå hur många vi ska ljuga för? Vi har inte ljugit för nån.
Citera
2022-12-18, 18:47
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om silopsilop är polis förstår man att likt Patrik och Sara prioritet är att sätta dit folk, inte att lösa problem i första hand, de vill inte vara en varuhusvakt.
Ja. Så tragiskt. Får hoppas att han inte är polis på riktigt utan att det bara är lögn. Inte en sån polis jag skulle vilja möta på i min sits. Tack och lov så har polisen i mitt ärende varit så grymt proffsiga och stöttat mig och barnen.
Citera
2022-12-18, 18:48
Medlem
Citat:
Nej mobbing är inte okej. Uppstår mobbing får man ta itu med det där och då.
Det finns en gädda som fick sin garagedörr målad. Vilka fler vet du om?
Det fanns inga barn i den familjen.

Det finns med största sannolikhet ett stort mörkertal. Att gå ut med vilka som blivit drabbade av mobbing skapar en Barbra streisand effekt vilket bara göder problemet. Att flyga under radarn är helt klart den bästa strategin.

Sedan din kommentar att man får ta itu med mobbing när det sker. Alla vet att vuxenvärlden är helt chanslösa mot att stävja mobbing, annars hade inte mobbing existerat längre, vilket det onekligen gör.
Citera
2022-12-18, 18:50
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macro456

Men det är ju jag det.
Håller med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in