Citat:
Ursprungligen postat av
silopsilop
Nej det finns inget bättre sätt att varna på och att få tidigare offer att träda fram än att visa vem man pratar om.
För att ditt ex granne ska kunna skydda sina barn från ditt ex så måste dom veta vem han är och vad han gjort.
Så enkelt är det.
Om din barn mår dåligt och blir mobbade så ligger det på ditt ansvar att byta ort. Flytta dit ingen känner dom.
Man kan inte offra fler barn för att du och dina barn ska få ha en orubbad tillvaro.
Jag undrar också hur många ska ni ljuga för. Hur länge ska det smygas.
Människor runt dina barn lär ju får reda på vad det handlar om. Om du inte lär dom att smyga och ljuga och skydda gäddan vill säga.
Hur du än vänder och vrider på det så gynnas INGA barn av det smusslas med vem gäddan är och vad han gjort.
Ok så det är ok att vi som inte gjort nåt ska flytta? Så när folk på den nya orten får veta vad deras pappa gjort ska vi flytta igen då och igen? Vad är det för liv för barn, för någon? Du får det att låta som jag bara tänker att inget ska förändras, klart det är mkt som ändras så en orubbad tillvaro är vi långt ifrån och tro mig dom flesta vet vad han gjort och skulle gjort det utan dumpen med.
Skulle aldrig be mina barn ljuga, jag gör allt jag kan för att uppfostra dom till bra individer ärliga, omtänksamma, som kan känna empati och ta konsekvenserna av sitt handlande. Vadå hur många vi ska ljuga för? Vi har inte ljugit för nån.