2022-12-18, 16:03
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Så du tycker det är ok att barnen blir mobbade i skolan för det en gädda gjort? Det finns anhöriga som blivit utsatta för skadegörelse, är det rätt? Det handlar inte om att skona anhöriga för att det är jobbigt utan för att inte bli utsatta.
Nej mobbing är inte okej. Uppstår mobbing får man ta itu med det där och då.
Det finns en gädda som fick sin garagedörr målad. Vilka fler vet du om?
Det fanns inga barn i den familjen.
Citera
2022-12-18, 16:15
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej mobbing är inte okej. Uppstår mobbing får man ta itu med det där och då.
Det finns en gädda som fick sin garagedörr målad. Vilka fler vet du om?
Det fanns inga barn i den familjen.

Inte just i den familjen, men det finns andra familjer med barn.. uppstår mobbning får man ta itu med det då?! Va fan är du seriös? Tyckte jag läste att du är polis.. hoppas du ljuger. Vet du ens vad mobbning kan leda till? Jag tvivlar för då hade du aldrig uttalat dig så.
Citera
2022-12-18, 16:19
Medlem
QueenJzs avatar
Citat:
Inte just i den familjen, men det finns andra familjer med barn.. uppstår mobbning får man ta itu med det då?! Va fan är du seriös? Tyckte jag läste att du är polis.. hoppas du ljuger. Vet du ens vad mobbning kan leda till? Jag tvivlar för då hade du aldrig uttalat dig så.

Vad ska man göra om inte ta itu med det? Enklare att göra det än att "ta itu" med ett våldtaget barn
Citera
2022-12-18, 16:21
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Man kan inte låta gäddor fortsätta stryka runt i samhället för att det kanske kan bli något barn retat.
Jag vet hur viktigt det är att dessa människor blir kända för att barn ska kunna skyddas och för att tidigare offer ska kunna träda fram.
Du vill att man ska bortse från skyddet av alla andra och skydda gäddorna för att förbygga att någon kanske blir retad.
Mobbing kan man dessutom flytta ifrån.
En förstörd barndom på grund av gäddorna kommer dom som drabbas aldrig ifrån.
Citera
2022-12-18, 16:37
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenJz
Vad ska man göra om inte ta itu med det? Enklare att göra det än att "ta itu" med ett våldtaget barn
Om du läser från början så kanske du förstår sammanhanget
Citera
2022-12-18, 16:38
Avslutad
Citat:
Dumpen hänger inte ut anhöriga så vad pratar du om?
Dumpen hänger ut förövarna.
Det gör man för att kunna skydda barn från att bli nya offer för dom.
Faktum är att också förövarnas egna barn skyddas av att förövaren blir känd för omgivningen.
Fast som du vet, finns varken förövare eller offer här. Man blir inte förövare för att man chattar med Sara som "spelar barn". Gå inte händelserna i förväg - först måste de bli förövare innan man kan kalla dem det. Äckelgubbe kan man kalla dem eller liknande, men inte använda juridiska termer.
Citera
2022-12-18, 16:45
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Man kan inte låta gäddor fortsätta stryka runt i samhället för att det kanske kan bli något barn retat.
Jag vet hur viktigt det är att dessa människor blir kända för att barn ska kunna skyddas och för att tidigare offer ska kunna träda fram.
Du vill att man ska bortse från skyddet av alla andra och skydda gäddorna för att förbygga att någon kanske blir retad.
Mobbing kan man dessutom flytta ifrån.
En förstörd barndom på grund av gäddorna kommer dom som drabbas aldrig ifrån.

Nä självklart inte. Det måste finnas ett bättre sätt. Har inte sagt att man ska skydda gäddorna, dom skiter jag i, dom har satt sig i den skit dom förtjänar. Du vet inte effekten av en uthängning, det märks. Familjer får allt krossat, mår dåligt och om dom blir mobbade tror du mående blir bättre? Lätt att reparera? Mobbing kan förstöra livet, det finns dom som tar livet av sig pga mobbning då hjälper ingen flytt.
Citera
2022-12-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Patrik Ss nya sajt dumpen.se har fått utgivningsbevis, nåt som kanske gör att filmerna där pedosarna ställs till svars, får vara kver?
Första konfrontationen, gubbe i 60årsåldern tror har stämt träff med en 12-åring:
https://dumpen.se/2021/08/16/gammelgaddan-blev-blast-pa-tolvaring/

Enligt ett senare inlägg ska pedon blivit avstängd från sitt jobb.

Vad tror ni, OM sajten får ligga uppe, kommer den ha ett preventovt syfte?

Jävlar så skyldig den pedofilen såg ut i videon. Det värsta är att han såg ut som en helt vanlig gammal man. Fy fan att vissa håller på med sånt där.
Citera
2022-12-18, 16:49
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Fast som du vet, finns varken förövare eller offer här. Man blir inte förövare för att man chattar med Sara som "spelar barn". Gå inte händelserna i förväg - först måste de bli förövare innan man kan kalla dem det. Äckelgubbe kan man kalla dem eller liknande, men inte använda juridiska termer.
Nej som vi vet så är det förövare som har offer även om just den dom möter när dom stämt träff med Dumpen inte är ett barn.
Det är liksom knappast första gången och inte sista om dom inte stoppas.
Citera
2022-12-18, 16:53
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Nä självklart inte. Det måste finnas ett bättre sätt. Har inte sagt att man ska skydda gäddorna, dom skiter jag i, dom har satt sig i den skit dom förtjänar. Du vet inte effekten av en uthängning, det märks. Familjer får allt krossat, mår dåligt och om dom blir mobbade tror du mående blir bättre? Lätt att reparera? Mobbing kan förstöra livet, det finns dom som tar livet av sig pga mobbning då hjälper ingen flytt.
Nej det finns inget bättre sätt att varna på och att få tidigare offer att träda fram än att visa vem man pratar om.
För att ditt ex granne ska kunna skydda sina barn från ditt ex så måste dom veta vem han är och vad han gjort.
Så enkelt är det.
Om din barn mår dåligt och blir mobbade så ligger det på ditt ansvar att byta ort. Flytta dit ingen känner dom.
Man kan inte offra fler barn för att du och dina barn ska få ha en orubbad tillvaro.
Jag undrar också hur många ska ni ljuga för. Hur länge ska det smygas.
Människor runt dina barn lär ju får reda på vad det handlar om. Om du inte lär dom att smyga och ljuga och skydda gäddan vill säga.
Hur du än vänder och vrider på det så gynnas INGA barn av det smusslas med vem gäddan är och vad han gjort.
Citera
2022-12-18, 17:24
Medlem
DarkFires avatar
Citat:
Nej det finns inget bättre sätt att varna på och att få tidigare offer att träda fram än att visa vem man pratar om.
För att ditt ex granne ska kunna skydda sina barn från ditt ex så måste dom veta vem han är och vad han gjort.
Så enkelt är det.
Om din barn mår dåligt och blir mobbade så ligger det på ditt ansvar att byta ort. Flytta dit ingen känner dom.
Man kan inte offra fler barn för att du och dina barn ska få ha en orubbad tillvaro.
Jag undrar också hur många ska ni ljuga för. Hur länge ska det smygas.
Människor runt dina barn lär ju får reda på vad det handlar om. Om du inte lär dom att smyga och ljuga och skydda gäddan vill säga.
Hur du än vänder och vrider på det så gynnas INGA barn av det smusslas med vem gäddan är och vad han gjort.

Riktigt bra skrivet! Precis så är det!
Citera
2022-12-18, 17:25
Medlem
Senaste gäddans bils reg nr är med i videon på dumpen, teslagäddan, bara att googla fram vem det är då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in