2022-12-18, 13:57
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Trodde det enligt rubriken.

Bor inte där fast tänk om någon skulle bestämma digitalt hur länge man får duscha. hurrr...
Du var nog inte ensam om att tolka rubriken som en faktisk begränsning. Typisk clickbait. Flashback blir mer och mer likt Aftonbladet. 😢
Citera
2022-12-18, 14:15
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Girigt och girigt, det kanske är lite naivt att tro att någon köper ett hyreshus för att andra ska ha någonstans att bo? Handen på hjärtat, hur många människor finns det som ens är beredda att betala för sina syskons boenden? Varför skulle någon helt okänd göra det?

Sin levnadsstandard får man nog försöka ordna själv, vilket alla utom möjligtvis vänsterpartister rimligen borde förstå.

Tycker inte att klockutskicket är mycket att oja sig över
Lika bra att höja hyran, tycker det är mer naivt att tro folk kommer hålla sig till en klocka vilket är vad som gör det hela så sjukt. Vad försöker man verkligen göra här?

Är folk så pass stora åsnor att dom behöver bli påminda, vad är det för effekt man önskar. Det här är inget åtgärd till något

Man har precis slösat bort massa material och pengar på värdelösa klockor?
Senast redigerad av bergsdal 2022-12-18 kl. 14:18.
Citera
2022-12-18, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Lika bra att höja hyran, tycker det är mer naivt att tro folk kommer hålla sig till en klocka vilket är vad som gör det hela så sjukt. Vad försöker man verkligen göra här?

Är folk så pass stora åsnor att dom behöver bli påminda, vad är det för effekt man önskar. Det här är inget åtgärd till något

Tycker inte att det är mer naivt att tro det. Antagligen kommer några få att använda klockan, några kommer duscha kortare än normalt utan att använda klockan och några kommer att skita i det och nån enstaka kommer att ta längre duschar i protest. Kan mycket väl komma att gå åt mindre varmvatten efter tilltaget. Men som du skriver lär det komma en hyreshöjning oavsett
Citera
2022-12-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
I så fall måste ni ha individuella vattenmätare installerade, annars kan ju knappast hyresvärden ta ut högre hyra pga ditt badande. Han vet ju rimligtvis inte hur mycket varmvatten du gör av med.

I dagsläget handlar det inte om "några hundralappar" utan avsevärt mer. Badar du dagligen kostar ditt badande 2200-2500 kr per månad. Folk har jävligt svårt att fatta att elkostnaden har exploderat. De som bor i hyreslägenheter tycks ha svårare än alla andra att begripa sammanhangen.
Ja, det är ju rätt svårt att veta exakt hur mycket elkostnaden har exploderat och framförallt kommer att explodera när det kommer helt olika bud och information ifrån olika håll.
Min kunskap sträcker sig till att betala elräkningen en gång i månaden och den har ju gått ifrån 3-400 till nästan 900 på bara några månader men du menar alltså att när jag nu betalar 2-300 extra på hyran varje månad så kommer ökade elkostnader innebär att den summan höjs?
Citera
2022-12-18, 14:40
Medlem
modskis avatar
Jag duschar sällan istället Har långt hår och skägg så pallar inte duscha varje dag ändå.
Citera
2022-12-18, 14:44
Medlem
Syljens avatar
Jag badar varje dag min hyra är 5300kr bor i ghettot i för sig,allt ingår.elen och allt vad det innebär.
Citera
2022-12-18, 14:53
Medlem
Ghastens avatar
Det är inte ofta jag duschar så länge. Men ibland gör jag det och den hyran jag redan innan höjningen som kommer i januari. Så duschar jag den tid det tar. Samma sak om jag vill fylla badkaret för ett varmt skönt bad så gör jag det.
Så en duschklocka hade jag använt till annat än duschtid.
Citera
2022-12-18, 14:59
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad fan har din jävla skatt med detta att göra? Dom som äger huset vill inte gå med förlust pga att massa degenererade veklingar ska duscha varmvatten i evigheter. Det är den enkla ekvationen.

Om du ägde ett hus, skulle du frivilligt bjuda hyresgästerna på fritt varmvatten i överflöd på din bekostnad?

Om man hyr ut sitt hus med fri tillgång till varmvatten så får man väl för fan stå för att folk duschar i mer än 5 minuter? Det kunde dom ha skrivit med i avtalet från början eller satt i timer innan dom hyrde ut till folk.
Idioti och riktiga jävla snåljåpar är vad det är!
Citera
2022-12-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syljen
Jag badar varje dag min hyra är 5300kr bor i ghettot i för sig,allt ingår.elen och allt vad det innebär.
Hur hinner du bada varje dag..??
Citera
2022-12-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Om man hyr ut sitt hus med fri tillgång till varmvatten så får man väl för fan stå för att folk duschar i mer än 5 minuter? Det kunde dom ha skrivit med i avtalet från början eller satt i timer innan dom hyrde ut till folk.
Idioti och riktiga jävla snåljåpar är vad det är!
Förutsättningarna har ju ändrats lite det senaste året(betydligt dyrare med allt).
Citera
2022-12-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Du menar så strömmen tar slut för alla sedan?

Det har inte med ström att göra om du nu tror det utan om kontroll. Vill du vara en slav så står det dig fritt.
Citera
2022-12-18, 16:49
Medlem
Syljens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Hur hinner du bada varje dag..??
När kommer hem från jobbet,hur hinner du duscha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in