2022-12-17, 15:35
Medlem
bergsdals avatar
Fattigt värre, tuffa tider som väntar
Citera
2022-12-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Att duscha längre än 5 min är idiotiskt
Bara människor som har dålig lukt som duschar längre än 5min

Brukar duscha typ 15-20 minuter, skönt som fan nu när det är lite kyligt ute.
Citera
2022-12-17, 17:04
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det är såna som du! Ja, varför ska jag betala för ditt slöseri och ignorans?

Ge mitt ett skäl!

Betalar man inte sitt egna "slöseri" ifall man är en hårt jobbande skattebetalare? Då ska väl jag få duscha i två timmar om jag vill det. Jag betalar inte sky hög skatt för att någon ska säga åt mig att jag inte får duscha i mer än 4 minuter, är du från vettet?
Citera
2022-12-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
https://m.youtube.com/watch?v=165fmm6Olps
Är du inte klok, se och lär! 25 sekunder!

Kostar 2004kr per år för en person att duscha 15 minuter per dag, som 2004kr är mycket på ett år.

Han såg exakt ut som jag trodde han skulle se ut, en riktig beta hane som har anorexia.

Snubben tog inget vatten på ryggen och var snus torr på ryggen, jag kanske sätta på duschen stoppa in fingret och sen stänga av vattnet och säga att jag har duschat också...

Han får inte vatten på baksida av benen, röven, ryggen eller armhålorna, han får typ vatten på 5% av kroppen och utöver det så har snubben inte hår på huvudet heller.

Alltså vilket riksmongo.
Citera
2022-12-17, 17:52
Medlem
Tack din fula häxa Per Bolund, och tack din fula horbock Märta Stenevi. Glöm ALDRIG att tacka Miljöpartiet när du:

- Skakar av köld
- Inte kan duscha
- Inte vågar byta kläder för att det är SÅ JÄVLA KALLT
- När ditt husdjur skakar av köld inomhus
- Inte kan sitta och jobba för att du FRYSER så förbannat
- Har bara några få lampor på

MILJÖJÄVLARNA får fan hitta på vettiga tekniska lösningar innan de sjösätter - med SOSSARNAS hjälp - nästa SINNESSJUKA PROJEKT.
Citera
2022-12-17, 17:56
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Betalar man inte sitt egna "slöseri" ifall man är en hårt jobbande skattebetalare? Då ska väl jag få duscha i två timmar om jag vill det. Jag betalar inte sky hög skatt för att någon ska säga åt mig att jag inte får duscha i mer än 4 minuter, är du från vettet?

Vad fan har din jävla skatt med detta att göra? Dom som äger huset vill inte gå med förlust pga att massa degenererade veklingar ska duscha varmvatten i evigheter. Det är den enkla ekvationen.

Om du ägde ett hus, skulle du frivilligt bjuda hyresgästerna på fritt varmvatten i överflöd på din bekostnad?
Citera
2022-12-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtstark
"För varje minut minskad duschtid sparar bolaget 1,2 miljoner kilowatt timmar per år."

Så om någon duschar tre minuter istället för fyra minuter så sparar bolaget 1.2 miljoner kilowatt timmar per år.
Måste vara en rejält kass varmvattenberedare om den tar hundratusentals kilowatt timmar för en minuts dusch.
Jag bor i en av deras lägenheter och en av mina önskningar är att hyreshöjningen blir minimal så att man fortfarande har lite pengar över till annat.

Nu är det så att de försöker undvika att höja hyrorna allt förmycket då de redan har precis som andra kommunala bostadsbolag omkostnader. Vi får all vår värme från ett värmeverk som vad jag förstår också värmer varmvattnet.
Citera
2022-12-17, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Kostar 2004kr per år för en person att duscha 15 minuter per dag, som 2004kr är mycket på ett år.

Undrar vem som är mongo?

Det är 9000 lägenheter säg att det bor tre personer i varje det blir då 27000 personer som skall duscha då blir det 2004 x 27000=54*108*000 kr varje år.

Detta skall betalas genom hyran då vattnet fortfarande ingår (ja jag bor där) kan man spara in så att vi slipper en allt för stor hyreshöjning är det bara bra.

När man kommenterar andras utseende då är man själv inte så vacker och har lågt självförtroende, ja det är synd om dig.
Citera
2022-12-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Undrar vem som är mongo?

Det är 9000 lägenheter säg att det bor tre personer i varje det blir då 27000 personer som skall duscha då blir det 2004 x 27000=54*108*000 kr varje år.

Detta skall betalas genom hyran då vattnet fortfarande ingår (ja jag bor där) kan man spara in så att vi slipper en allt för stor hyreshöjning är det bara bra.

När man kommenterar andras utseende då är man själv inte så vacker och har lågt självförtroende, ja det är synd om dig.

Och vad spelar det för roll om det blir 54 miljoner? Det är inte som denna summa hamnar på en enda person...

Sen en massa antagande du gör där att det till exempel bor 3 personer i varje lägenhet och alla duschar 15 minuter var.

Men förstår att du är fattig och 2004kr är hela din årsinkomst och då kan det självklart bli tufft, men då får du lilla pojken bara hitta andra sätt att spara pengar på.
Citera
2022-12-17, 18:51
Medlem
Harpys avatar
Trevligt med en timer. Hoppas den även mäter djupare än hundradelar för oss som vill vända på varje stund.
Hade gärna tagit emot en. Hur svårt är det egentligen att köra tvagning effektivt?

(förstår såklart också att ni betalar dyrt för nöjet, men för många andra är det ganska främmande)
Citera
2022-12-17, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Och vad spelar det för roll om det blir 54 miljoner? Det är inte som denna summa hamnar på en enda person...

Sen en massa antagande du gör där att det till exempel bor 3 personer i varje lägenhet och alla duschar 15 minuter var.

Men förstår att du är fattig och 2004kr är hela din årsinkomst och då kan det självklart bli tufft, men då får du lilla pojken bara hitta andra sätt att spara pengar på.

Men du som är så rik kan ju swisha över lite pengar så kan jag lägga dem på en hyra eller två, men om du inte vill så förstår jag att du inte har det så fett heller.
Citera
2022-12-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Vilka jävla dårar. Jag hoppas att ALLLA 9000 boende drar på varmvattenkranen och låter den rinna för evigt.
Du menar så strömmen tar slut för alla sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in