Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Att komma med onliners eller kryptiska inlägg för inte diskussionen framåt. Men visst, känner du dig kränkt av det jag skrev får du väl göra det.
Att Hansson, Rosenberg eller Lindström som inte kom till start i Östersund skulle åka touren tycker jag inte är sannolikt. Hansson tydligen sjuk och även de andra två verkar ha problem.
Inte kränkt. Men du använde orden som något negativt. Visst kan diskussion vara nummer ett i ett forum. Jag tror att det finns stort kommunikationsvärde även i det som är mer otydligt. Oneliners vet jag inte var du får det ifrån. Sedan är det ju alltid lite provocerande med listor kan jag tänka. Ger ju intrycket av nån sorts sanning. För mig är det mer utgångspunkt för vidare resonemang. Nu drar det ju ihop sig till Touren.
Sedan tidigare har jag drivit tesen att vi kan ha ett gäng som inte är med i VC (Moa, Louise, Moa H och Märta) men skulle platsa i VC-laget i en del tävlingar. Skulle ju kunna vara så att de förbereder sig för TdS. Tycker mig ana lite mer fokus på klassiskt hos en del. Och där de bästa av dem får åka. Märta får man väl säga har presterat. Och Moa Lundgren borde väl få åka om det finns plats och hon vill.
Kan detta vara en Tour de Ski-trupp?
Herrar: Calle Halfvarsson, William Poromaa, Jens Burman, Johan Häggström, Eric Rosjö samt Leo Johansson eller Oskar Svensson
Damer: Frida Karlsson, Maja Dahlqvist (?), Moa Ilar, Anna Dyvik, Moa Lundgren samt
Moa Hansson eller Märta Rosenberg