2022-12-18, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Ja, vilka då då?

Bidra till dålig stämning bara, gör det. Mobbing och förtryck. Det blir bara du och ditt följe kvar här.

Jag tycker att du kan spara ditt snack om "trams" till de som inte är fans eller vill vara insatta.

Har aldrig reagerat på nån som är initierad tidigare. Du gör en stor insats. Kanske kan vi lägga det här bakom oss. Människor är olika. Kryptiska kommentarer måste inte vara nåt negativt.

PS. Du kan plocka bort Anger också nu troligen. Men det har du säkert gjort.

Det finns vissa härinne som ofta går till personangrepp istället för att diskutera sakfrågan. De har svårt med hur man uppför sig mot andra medmänniskor men man får försöka släppa det.
Citera
2022-12-18, 14:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ja, vilka då då?

Bidra till dålig stämning bara, gör det. Mobbing och förtryck. Det blir bara du och ditt följe kvar här.

Jag tycker att du kan spara ditt snack om "trams" till de som inte är fans eller vill vara insatta.

Har aldrig reagerat på nån som är initierad tidigare. Du gör en stor insats. Kanske kan vi lägga det här bakom oss. Människor är olika. Kryptiska kommentarer måste inte vara nåt negativt.

PS. Du kan plocka bort Anger också nu troligen. Men det har du säkert gjort.

Att komma med onliners eller kryptiska inlägg för inte diskussionen framåt. Men visst, känner du dig kränkt av det jag skrev får du väl göra det.

Att Hansson, Rosenberg eller Lindström som inte kom till start i Östersund skulle åka touren tycker jag inte är sannolikt. Hansson tydligen sjuk och även de andra två verkar ha problem.
Citera
2022-12-18, 14:21
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Att Hansson, Rosenberg eller Lindström som inte kom till start i Östersund skulle åka touren tycker jag inte är sannolikt. Hansson tydligen sjuk och även de andra två verkar ha problem.

Lindström syntes i folkvimlet på stan i Falun i förra veckan. Hon såg väl inte så värst kry ut då, nej.
Citera
2022-12-18, 14:21
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Det finns vissa härinne som ofta går till personangrepp istället för att diskutera sakfrågan. De har svårt med hur man uppför sig mot andra medmänniskor men man får försöka släppa det.
Men det måste finnas någon sorts lägsta nivå ändå, vissa inlägg är ju närmast rebusar. Att det är lägre nivå i eventtrådarna är en sak, men att bli kränkt så fort någon påpekar uppenbart låg kvalitet på inläggen i denna tråd är överdrivet.
Citera
2022-12-18, 14:40
Medlem
Citat:
Att komma med onliners eller kryptiska inlägg för inte diskussionen framåt. Men visst, känner du dig kränkt av det jag skrev får du väl göra det.

Inte kränkt. Men du använde orden som något negativt. Visst kan diskussion vara nummer ett i ett forum. Jag tror att det finns stort kommunikationsvärde även i det som är mer otydligt. Oneliners vet jag inte var du får det ifrån. Sedan är det ju alltid lite provocerande med listor kan jag tänka. Ger ju intrycket av nån sorts sanning. För mig är det mer utgångspunkt för vidare resonemang. Nu drar det ju ihop sig till Touren.

Sedan tidigare har jag drivit tesen att vi kan ha ett gäng som inte är med i VC (Moa, Louise, Moa H och Märta) men skulle platsa i VC-laget i en del tävlingar. Skulle ju kunna vara så att de förbereder sig för TdS. Tycker mig ana lite mer fokus på klassiskt hos en del. Och där de bästa av dem får åka. Märta får man väl säga har presterat. Och Moa Lundgren borde väl få åka om det finns plats och hon vill.

Kan detta vara en Tour de Ski-trupp?

Herrar: Calle Halfvarsson, William Poromaa, Jens Burman, Johan Häggström, Eric Rosjö samt Leo Johansson eller Oskar Svensson

Damer: Frida Karlsson, Maja Dahlqvist (?), Moa Ilar, Anna Dyvik, Moa Lundgren samt
Moa Hansson eller Märta Rosenberg
Senast redigerad av ccnut 2022-12-18 kl. 15:03.
Citera
2022-12-18, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel

Ja, jag får också hejda mig lite då och då. Kan vara lite okänslig ibland.
Citera
2022-12-18, 15:08
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Inte kränkt. Men du använde orden som något negativt. Visst kan diskussion vara nummer ett i ett forum. Jag tror att det finns stort kommunikationsvärde även i det som är mer otydligt. Oneliners vet jag inte var du får det ifrån. Sedan är det ju alltid lite provocerande med listor kan jag tänka. Ger ju intrycket av nån sorts sanning. För mig är det mer utgångspunkt för vidare resonemang. Nu drar det ju ihop sig till Touren.

Sedan tidigare har jag drivit tesen att vi kan ha ett gäng som inte är med i VC (Moa, Louise, Moa H och Märta) men skulle platsa i VC-laget i en del tävlingar. Skulle ju kunna vara så att de förbereder sig för TdS. Tycker mig ana lite mer fokus på klassiskt hos en del. Och där de bästa av dem får åka. Märta får man väl säga har presterat. Och Moa Lundgren borde väl få åka om det finns plats och hon vill.

Du säger att du inte är kränkt men samtidigt säger du att du blir förbannad och att jag verkar hatisk samt att jag bidrar till dålig stämning och ägnar mig åt mobbning och förtryck. Så mitt intryck är nog att du blev kränkt av min kommentar.

Och nej, jag tycker inte det finns något kommunikationsvärde i att utrycka sig kryptiskt.

Själv tror jag det bara blir två damer i touren, Frida och Ilar.

Edit: Fast nu sa Byström att fler åkare som nu varit borta kommer tillbaka till Tour de Ski.
Senast redigerad av Alkibiades 2022-12-18 kl. 15:13.
Citera
2022-12-18, 15:12
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ebba har jag också förståelse för men vad gör ex. Moa, Jonna i Östersund? De åker 20 km där i svag konkurrens men att åka motsvarande distans i hård internationell konkurrens lockar tydligen inte.

Jasså, Frida klappar hästar. Ja, det kan man kanske göra när det inte är högsäsong för ens egen idrott.

Alla svenska elitskidskyttar verkar dock att vara på plats. Vad är skillnaden?
Om du missat det så är det säsongspremiär för Jonna och Moa efter sjukdom respektive operation. Bägge är medvetna om att de har en bra bit till toppformen och kör tävlingarna i Östersund som en del av uppvarvningen inför viktigare tävlingar. Jonna var rätt tydlig i intervjun idag att det är en bra bit till toppformen och att hennes nästa tävling blir Scan cup i Rovaniemi. En stor fördel för henne med att tävla i Östersund är ju att hon slipper resa (medan resa till Davos tar en hel dag). En fördel för alla är att om hon leder cupen efter Rovaniemi så får hon friplats i världscupen, dvs fler svenskor kan köra när förhoppningsvis alla är tillbaka.
Den största skillnaden mot skidskytte är att längdåkarna har fysiskt klart mer krävande tävlingar och ligger närmre ”gränsen” vilket märks när en åkare som Lampic är outstanding snabbast i spåren i skidskyttet. Dvs skidskytte är inte lika fysiskt krävande (de går ju aldrig max förrän spurtvarvet).
Citera
2022-12-18, 15:13
Medlem
Ska man summera inledningen av säsongen på herrsidan i världscupen är det väl bara Calle, Anger och Poromaa som kan sägas få mer än godkänt. Häggas, Rosjö och Persson får godkänt och resten kan ju skatta sig lyckliga att övriga svenska åkare är ännu sämre så de inte går att ersätta. De vi har skickat till världscupen ska ändå föreställa Sveriges bästa skidåkare på herrsidan och vi har i princip alltid skickat det bästa laget men ändå är det direkt usla insatser i både sprint och distans från åkare som ändå aspirerar på att tillhöra världstoppen (läs Burman och Svensson).

Damsidan ser bättre ut även om sjukfrånvaron är alldeles för hög, Modig, Hallquist och Solin är tredjerangens åkare som har presterat ungefär som förväntat men som knappast lär få köra mer i världscupen när resten av laget börjar komma på benen igen.
Citera
2022-12-18, 15:17
Medlem
Citat:
Du säger att du inte är kränkt men samtidigt säger du att du blir förbannad och att jag verkar hatisk samt att jag bidrar till dålig stämning och ägnar mig åt mobbning och förtryck. Så mitt intryck är nog att du blev kränkt av min kommentar.

Och nej, jag tycker inte det finns något kommunikationsvärde i att utrycka sig kryptiskt.

Själv tror jag det bara blir två damer i touren, Frida och Ilar.

Två damer i Tour de Ski. Du har säkert god information. Ha det bra!
Citera
2022-12-18, 15:25
Medlem
katws avatar
Truppen till Touren släpps först den 27:e enligt Byström. Kanske de inväntar Ebba trots allt då?

EDIT: Inte aktuellt enligt Ebba själv.
Senast redigerad av katw 2022-12-18 kl. 15:30.
Citera
2022-12-18, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Men det måste finnas någon sorts lägsta nivå ändå, vissa inlägg är ju närmast rebusar. Att det är lägre nivå i eventtrådarna är en sak, men att bli kränkt så fort någon påpekar uppenbart låg kvalitet på inläggen i denna tråd är överdrivet.

Att påpeka/korrigera informationen på ett vettigt sätt är ok men inte personangrepp som förekommer väldigt ofta som tex att man tycker någon är tramsig, kryptisk etc.
Man ska hålla sig till ämnet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in