2022-12-18, 14:55
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Alla flyktingar är inte våldtäktsmän, majoriteten är det inte. Majoriteten av alla afrikaner sköter sig, majoriteten missköter sig inte.

Däremot finns det statistik som visar att majoriteten av alla som begår överfallsvåldtäkter, fysiskt våldsamma överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter är flyktingar. Och de flesta av de har en islamistisk bakgrund eller en bakgrund som gör att man ser ner på sekluära kvinnor och kristna kvinnor. De anses hos de här förövarna vara mindre värda, lösaktiga eftersom de inte bär slöja. Jag har aldrig hört talas om att en kvinna i slöja blivit överfallsvåldtagen i Sverige, har du? Vad kan det bro på? Kan det bero på värderingar?

Det är de islamistiska värderingarna som måste bekämpas. De är bevisligen destruktiva och skadliga. Hur ser du på detta?

Ja, det håller jag med om. Islam är en jävla mentalsjukdom som borde elimineras.
Men alla svarta niggaz är inte muslimer, det måste man komma ihåg.

Ja, nog våldtar, spöar och mördar muslimerna sina kvinnor också.
Titta på det där i Dalarna när en muslim slängde ner sin kvinna i en djup grop som hon behövt vingar för att ta sig ur.
I Rinkeby eller Tensta var det en muslim som anlita en annan muslim för att kasta syra i facet på sitt ex.
Muslimen i Uppsala som sköt sin egen dotter, Fadime.
Listan är lång och det är nog sällan som muslimkvinnorna anmäler sina män.

Sverige är för tolerant på många plan och rädslan att bli kallad RASIST är enorm.
För många svenskar klarar inte av det, verkar det som.
Och skolorna hjärntvättar eleverna att man måste acceptera och respektera religioner, som om dom vore en obligatorisk del av livet.

Det finns svenskar med stake som vågar stå upp och säga emot, men det verkar alltid vara de toleranta cuckarna som vinner i den här frågan.

De vuxna muslimerna går inte att omvända, i allra flesta fall. Jag har träffat vuxna invandrare som har fattat att islam är skit och lämnat islam. Har träffat en marockan, en saudiska, en libanes, en turk och nån till som vaknat upp och lämnat skiten.
Men i normala fall går det inte att tvätta ren hjärnan på en vuxen muslim.
Så för att framtiden ska bli bättre måste muslimernas barn botas från mentalsjukdomen islam.

Min finska moster jobbade som lärarvikarie i staden Imatra i östra Finland och hade hand om en specialklass full med busiga invandrarglin och när en somalunge stökade sa hon till honom, men fick till svar att han inte behövde ta order från en kvinna, speciellt inte en vit kvinna.

Jo, jag är hundra på att den islamiska mentaliteten har sin del i detta extrema dåd som detta monster gjort mot den 9-åriga flickan.

Jag är beredd att rösta på både SD och Sannfinnländarna för att göra nåt åt islam.
Nazistbakgrunden i SD stör mig, men ibland måste man stiga ur bekvämlighetszonen för att göra nåt åt ett problem.
Citera
2022-12-18, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Den typen av upprättelse du pratar om är totalt ologisk. Det finns ingen som helst anledning att straffet ska motsvara brottet i proportion. Det är endast människor som inte förstår detta faktum som har problem med att brottslingar inte döms hårdare.

Det kommer alltid att finnas mördare oavsett vad vi har för straff eftersom det alltid kommer att finnas människor som tror att de kan undvika att åka fast eller som inte bryr sig om att de kommer att straffas med döden. Anledningen till att så ytterst få människor mördar idag är att straffet är tillräckligt hårt för att ingen ska tycka att det lönar sig. Ingen tycker att det är värt att spendera tio år i fängelse för att få mörda någon. Alltså gör det ingen nytta med hårdare straff än så, tvärtom så skulle det bara kosta en massa extra pengar och förstör gärningsmannens liv i onödan.

Rent evolutionärt och vetenskapligt har du fel i sak. Om en handling som går ut på att aktivt och medvetet mörda en annan individ alltid resulterar i död, så kommer viljan att döda med tiden att försvinna, och framför allt att minska. Det är så evolutionen fungerar. Om mord alltid belöns så kommer benägenheten att mörda öka med tiden eftersom det blir gynnsamt rent evolutionärt.
Anledningen till att folk inte mördar och skadar har inte bara att göra med straff, där har du också fel. Det handlar om en framavlad och utvecklad empati och inre kompass som säger att det är fel att mörda. Jag själv är tillräckligt smart för att döda någon utan att åka fast om jag skulle vilja, men jag gör det inte bara för att jag kan. Och det är för att vi människor har en moralisk kompass.

"Alltså gör det ingen nytta med hårdare straff än så, tvärtom så skulle det bara kosta en massa extra pengar och förstör gärningsmannens liv i onödan".

Gärninhgsmannens värde är lägst prioriterat eftersom denne har förbrukat sin rätt genom att begå en bestialisk handling. Eftersom han är en fara för alla andra så är det bästa att skydda alla eventuella offer för honom. Sedan också alla kommande generationers offer till framtida mördare. För genom evolution kommer människan döda färre om mord alltid resulterar direkt död.
Citera
2022-12-18, 15:01
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Nu är det OT men det finns olika riktningar inom islam liksom inom alla övriga religioner, alla är inte konservativa eller fundamentalister/extremister.

Jag gissar att fattigdom och brist på utbildning formar dessa människor. Det är nog tyvärr ett faktum att vissa av dem är extremt farliga individer men det finns inom alla folkslag. Kulturkrockar och utanförskap bidrar till att många speciellt yngre män blir farliga tror jag. Sedan var detta en störd individ, där varningssignaler ignorerades och föräldrarna i ett tidigare skede inte ville gå vidare med utredning (!) vad jag läste. Han borde inte varit ute bland folk efter överfallet i tunneln. Stackars flickan som blev hans nästa offer, sorgligt bortom ord. De ansvariga borde ställas till svars, socialen och dess chef som inte informerade skolan.

Om du påstår att "brist på utbildning" gör att man våldtar barn till invaliditet, samt våldtar döda lik och begraver folk levande så tror du fel.
Det är demoner som intar denna jord och ju förr du förstår det desto bättre! Handlar varken om kulturkrockar eller något annat trams som du hittar på i din tröga hjärna. Med din dumnaiva attityd hade du inte klarat dig en dag ute i verkligheten kan jag säga.
Sålänge man fortsätter att skylla på "psykiskt instabil" så ämnar ni mörka sanningen om ondska och godhet på jorden. Ni vill inte att folk ska få veta att det finns stora grupper av folk som kräver blod på samma sätt som vi vanliga behöver andas.
Det kallas för blodsoffer och denna sorg och rädsla offrar de till demoner för att kunna fortsätta existera.

SANNINGEN MÅSTE UT NU!
Citera
2022-12-18, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Ja, det håller jag med om. Islam är en jävla mentalsjukdom som borde elimineras.
Men alla svarta niggaz är inte muslimer, det måste man komma ihåg.

Ja, nog våldtar, spöar och mördar muslimerna sina kvinnor också.
Titta på det där i Dalarna när en muslim slängde ner sin kvinna i en djup grop som hon behövt vingar för att ta sig ur.
I Rinkeby eller Tensta var det en muslim som anlita en annan muslim för att kasta syra i facet på sitt ex.
Listan är lång och det är nog sällan som muslimkvinnorna anmäler sina män.

Sverige är för tolerant på många plan och rädslan att bli kallad RASIST är enorm.
För många svenskar klarar inte av det, verkar det som.
Och skolorna hjärntvättar eleverna att man måste acceptera och respektera religioner, som om dom vore en obligatorisk del av livet.

Det finns svenskar med stake som vågar stå upp och säga emot, men det verkar alltid vara de toleranta cuckarna som vinner i den här frågan.

De vuxna muslimerna går inte att omvända, i allra flesta fall. Jag har träffat vuxna invandrare som har fattat att islam är skit och lämnat islam. Har träffat en marockan, en saudiska, en libanes, en turk och nån till som vaknat upp och lämnat skiten.
Men i normala fall går det inte att tvätta ren hjärnan på en vuxen muslim.
Så för att framtiden ska bli bättre måste muslimernas barn botas från mentalsjukdomen islam.

Min finska moster jobbade som lärarvikarie i staden Imatra i östra Finland och hade hand om en specialklass full med busiga invandrarglin och när en somalunge stökade sa hon till honom, men fick till svar att han inte behövde ta order från en kvinna, speciellt inte en vit kvinna.

Jo, jag är hundra på att den islamiska mentaliteten har sin del i detta extrema dåd som detta monster gjort mot den 9-åriga flickan.

Jag är beredd att rösta på både SD och Sannfinnländarna för att göra nåt åt islam.
Nazistbakgrunden i SD stör mig, men ibland måste man stiga ur bekvämlighetszonen för att göra nåt åt ett problem.

"Ja, nog våldtar, spöar och mördar muslimerna sina kvinnor också.
Listan är lång och det är nog sällan som muslimkvinnorna anmäler sina män."

Vill bara poäntera att det i de fallen grundar sig i relationsvåld och inte nödvändigtvis grundar sig i den muslimska kvinnosynen, även om det smälter in i vissa av fallen. Den finns hos svenskar också, att man mördar inom relationen.
Jag pratar mer om alla de överfall där förövare ger sig på okända offer. Där kvinnor på gatan blir sexuellt trakasserade, tafsade på, får glåpord över sig, eller utsätts för brutala våldtäkter. Våldtäkter där flera gm ger sig på en ensam okänd kvinna i löpspåret exempelvis.
Det är brott som grundar sig i islamismens syn på svenska otrogna kvinnor.
Det är aldrig en kvinna i slöja som blir överfallen av okända män på gatan och våldtagen. Det är dit jag vill komma. Det beror på islamistiska värderingar.
Citera
2022-12-18, 15:08
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
"Ja, nog våldtar, spöar och mördar muslimerna sina kvinnor också.
Listan är lång och det är nog sällan som muslimkvinnorna anmäler sina män."

Vill bara poäntera att det i de fallen grundar sig i relationsvåld och inte nödvändigtvis grundar sig i den muslimska kvinnosynen, även om det smälter in i vissa av fallen. Den finns hos svenskar också, att man mördar inom relationen.
Jag pratar mer om alla de överfall där förövare ger sig på okända offer. Där kvinnor på gatan blir sexuellt trakasserade, tafsade på, får glåpord över sig, eller utsätts för brutala våldtäkter. Våldtäkter där flera gm ger sig på en ensam okänd kvinna i löpspåret exempelvis.
Det är brott som grundar sig i islamismens syn på svenska otrogna kvinnor.
Det är aldrig en kvinna i slöja som blir överfallen av okända män på gatan och våldtagen. Det är dit jag vill komma. Det beror på islamistiska värderingar.

Det ligger nåt i det. Man får kämpa emot skiten på alla möjliga sätt.
Citera
2022-12-18, 15:14
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ingen förtjänar någonsin att straffas överhuvudtaget, eftersom ingen någonsin kan rå för sina handlingar. Straff är ett nödvändigt ont vars enda syfte är att avskräcka folk från att begå brott i framtiden. Hämnd är totalt irrationellt.

Ingen kan dock någonsin rå för att han är en ond människa eller begår ondskefulla handlingar.

Svårt att ta dig seriöst när du skrivit hur många inlägg som helst om den ondskefullla, brutala diktatorn Putin som till varje pris måste bekämpas.
Varför dessa olika måttstockar? Putin kan väl inte rå för att han är en ond människa eller begår ondskefulla handlingar?

Citat:
Så du är alltså för att straffa en hel grupp för vad ett fåtal individer inom denna grupp gör?
Hur var det nu med ryssarna som grupp? Kollar man igenom dina inlägg har du uppenbarligen inga problem att svartmåla och demonisera ryssar, varför sprider du inte kärlek och förståelse för ryssar och Putin som du gör till GM här?
Citera
2022-12-18, 15:14
Medlem
Citat:
Den typen av upprättelse du pratar om är totalt ologisk. Det finns ingen som helst anledning att straffet ska motsvara brottet i proportion. Det är endast människor som inte förstår detta faktum som har problem med att brottslingar inte döms hårdare.

Det kommer alltid att finnas mördare oavsett vad vi har för straff eftersom det alltid kommer att finnas människor som tror att de kan undvika att åka fast eller som inte bryr sig om att de kommer att straffas med döden. Anledningen till att så ytterst få människor mördar idag är att straffet är tillräckligt hårt för att ingen ska tycka att det lönar sig. Ingen tycker att det är värt att spendera tio år i fängelse för att få mörda någon. Alltså gör det ingen nytta med hårdare straff än så, tvärtom så skulle det bara kosta en massa extra pengar och förstör gärningsmannens liv i onödan.
Upprättelsen är fullständigt logisk utifrån den synvinkel att det är så det mänskliga psyket fungerar. Allt för klena och obetydliga straff vid grov kriminalitet leder till att människors förtroende för rättsstaten gröps ur och det är större risk för att folk tar lagen i egna händer. Man ska inte underskatta det mänskliga behovet av att känna upprättelse. Detta behov infinner sig inte när rättssamhället dömer avgrundsmonster till låtsasstraff.
Citera
2022-12-18, 15:19
Medlem
Citat:
Rent evolutionärt och vetenskapligt har du fel i sak. Om en handling som går ut på att aktivt och medvetet mörda en annan individ alltid resulterar i död, så kommer viljan att döda med tiden att försvinna, och framför allt att minska. Det är så evolutionen fungerar. Om mord alltid belöns så kommer benägenheten att mörda öka med tiden eftersom det blir gynnsamt rent evolutionärt.
Anledningen till att folk inte mördar och skadar har inte bara att göra med straff, där har du också fel. Det handlar om en framavlad och utvecklad empati och inre kompass som säger att det är fel att mörda. Jag själv är tillräckligt smart för att döda någon utan att åka fast om jag skulle vilja, men jag gör det inte bara för att jag kan. Och det är för att vi människor har en moralisk kompass.

"Alltså gör det ingen nytta med hårdare straff än så, tvärtom så skulle det bara kosta en massa extra pengar och förstör gärningsmannens liv i onödan".

Gärninhgsmannens värde är lägst prioriterat eftersom denne har förbrukat sin rätt genom att begå en bestialisk handling. Eftersom han är en fara för alla andra så är det bästa att skydda alla eventuella offer för honom. Sedan också alla kommande generationers offer till framtida mördare. För genom evolution kommer människan döda färre om mord alltid resulterar direkt död.
Det är inte alls så evolutionen fungerar. Dels eftersom det finns en hel del människor som inte har någonting emot eller rentav vill dö. Hade vi dödsstraff så skulle vi få deprimerade människor som mördade enbart för att de ville ha straffet, som en slags aktiv dödshjälp.

Det är väldigt lätt att intala sig själv att man inte begår brott på grund av att man är en god människa, och det är väldigt lätt att inta sig själv att man skulle komma undan med ett grovt brott så länge man inte har några planer på att försöka. Men faktum är att vi idag redan har så stränga straff att det inte är värt att begå brott, vilket du vet om. Frågan är hur väl dina föreställningar om dig själv skulle stå sig om straffen försvann.
Citera
2022-12-18, 15:20
Medlem
Citat:
Den typen av upprättelse du pratar om är totalt ologisk.

Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Svårt att ta dig seriöst när du skrivit hur många inlägg som helst om den ondskefullla, brutala diktatorn Putin som till varje pris måste bekämpas.
Varför dessa olika måttstockar? Putin kan väl inte rå för att han är en ond människa eller begår ondskefulla handlingar?

Spekulerar fritt nu, men skulle kunna vara så att absinten är rödgrön. Alla tidigare inlägg i liknande trådar tyder stakt på det. Och rödgröna har en ständig vilja att förminska brott mot svenskar och vita. Detta i syfte att kunna försvara och fortsätta förespråka massinvandring av flyktingar. Det är samma stategi som media har haft. Fast de har istället för att skriva som absinent istället valt att bara vara helt tysta när något sker. Eller att låta relevant fakta utebli. På så sätt försöka vilseleda människor.

Det är med andra ord en användare som vill vilseleda oss och få oss att tro på helt skeva saker, som personen inte ens själv tror på. 100% bullshit.
Citera
2022-12-18, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jaha, det hade jag missat. Men det stod någonstans att det var pappan som tipsade polisen om att sonen betedde sig underligt efter våldtäkten.

Familjen kanske består av mamma och några syskon?
Ja det gör det. Pappan reser till Sverige ibland och då har mamma blivit gravid igen. Tror två barn kommit till sen de flyttade till Sverige!
Ps. Att mamman el pappan tipsade polisen är i alla fall det hedervärda de gjort!
Senast redigerad av popll 2022-12-18 kl. 15:25.
Citera
2022-12-18, 15:21
Medlem
Citat:
Det är inte alls så evolutionen fungerar. Dels eftersom det finns en hel del människor som inte har någonting emot eller rentav vill dö. Hade vi dödsstraff så skulle vi få deprimerade människor som mördade enbart för att de ville ha straffet, som en slags aktiv dödshjälp.

Det är väldigt lätt att intala sig själv att man inte begår brott på grund av att man är en god människa, och det är väldigt lätt att inta sig själv att man skulle komma undan med ett grovt brott så länge man inte har några planer på att försöka. Men faktum är att vi idag redan har så stränga straff att det inte är värt att begå brott, vilket du vet om. Frågan är hur väl dina föreställningar om dig själv skulle stå sig om straffen försvann.

Läste bara din första rad, Orkar inte med ditt trollande mer.

Jo det är så det fungerar. Det kallas för det naturliga urvalet. Läs på lite om det. Hej då.
Citera
2022-12-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce

Hur var det nu med ryssarna som grupp? Kollar man igenom dina inlägg har du uppenbarligen inga problem att svartmåla och demonisera ryssar, varför sprider du inte kärlek och förståelse för ryssar och Putin som du gör till GM här?
Att en människa inte kan rå för att han begår onda handlingar (vilket han inte kan) innebär givetvis inte att han inte ska stoppas från att begå dessa handlingar, det gäller både Putin och denne gärningsman.
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Upprättelsen är fullständigt logisk utifrån den synvinkel att det är så det mänskliga psyket fungerar. Allt för klena och obetydliga straff vid grov kriminalitet leder till att människors förtroende för rättsstaten gröps ur och det är större risk för att folk tar lagen i egna händer. Man ska inte underskatta det mänskliga behovet av att känna upprättelse. Detta behov infinner sig inte när rättssamhället dömer avgrundsmonster till låtsasstraff.
Frågan är om man ska anpassa rättssystemet efter människans irrationella psyke eller om man ska anpassa människans psyke efter ett rationellt rättssystem. Jag anser det senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in