Citat:
Ursprungligen postat av
Artphoto
Om man förväntar sig att denna Fia Palm ska kunna lyssna på vetenskapligt grundade och verklighetsförankrade argument, så tror jag inte det är möjligt. Det är en kvinna som är i behov av hjälp absolut, men hon ser inte det själv. Hennes gapande och agiterande gör det bara värre och värre och jag har svårt att se att hennes maniskt rabblande utan uppehåll skulle vara till gagn för hennes barn, i den situation hon är nu. Hon kommer med påståenden som hon sen vägrar specificera, typ "massa barn och vuxna dör i socialtjänstens vård" . Hon kan inte svara på hur många är det då? Vilka? Lilla hjärtat dog tex inte pga soc, för socialtjänsten försökte med allt de kunde,att hämta henne, det var hovrätten som brast...jag gissar att man bedömt denna Fia som helt omöjlig att samarbeta med, att hon är gränslös och insiktslös och tyvärr finns inget som kommer få henne vakna, backa, ta hjälp och sen kanske få tillgång till sina barn. Och kritiserar man henne på ex TikTok så blockar hon, skriver typ "skäms på er" osv....sorglig kvinna
Det är lätt att bli blind i allt detta och börja hata socialtjänsten, vilket många som går med i rörelsen till en början gör. Men när man får mer och mer data så uppdaterar man sina slutsatser och inser att man blivit bedragen av dessa aktivisters suggestiva propaganda. Verkligheten är att Soc utför väldigt många fel när de gör utredningar inför ett LVU i kombination med att det förekommer sexhandel och övergrepp med de barn som placeras, men samtidigt måste vi komma ihåg att pga. bristen på återhållsamhet med sex i kombination med välfärden & industrialismens blockering av den
sociala darwinismen så har detta lett till dramatiskt fler människor i samhället med bokstavskombinationer och personlighetsstörningar som
saknar sjävinsikt, förmåga till självkritik och varken kan sköta om sig själva eller sina barn. Då ärftligheten hos bokstavskombinationer och personlighetsstörningar är mycket hög så lider väldigt många av barnen av samma diagnos som deras föräldrar, dessutom kommer dessa barn att föra sin diagnos vidare till sina barn. Dessa familjer behöver stödinsatser först och främst från Soc men hjälper inte detta så kan LVU bli en ev. räddning för barnen, förutsatt att Soc placerar barnet i en bra familj där de kan ha lämplig kontakt med sin förälder.
Jag kan ha helt fel men istället för att folk enbart skall klaga på att vi lever i en tid av ekonomisk kris så måste den stora elefanten diskuteras i form av att vi även har en kris avseende
folkets mentala hygien och arvsmassa. Kan vi då inte säga att storleken på LVU industrin beror på den senare av dessa kriser?
Ifall dysfunktionella människor med bokstavskombinationer och personlighetsstörningar uppmanades att ej skaffa barn så hade LVU industrin inte varit så stor? Vad tror ni?
Kommer denne S*f*a våga beröra ämnet LVU
med personlighetsstörningar och bokstavskombinationer?