Citat:
Ursprungligen postat av
lone star
Duschar mest på jobbet. Kan bli 3-4 min. Men när jag är riktigt trött och känner mig frusen uppåt 10 min. Det sjuka är bara känna att nån dikterar hur länge man ska duscha. Det är lite kränkande. Vore bättre ha en swichfunktion. Jag är storpotät, här får du 50kr o jag duschar en halvtimme!
Njaa, i Ryssland i vart fall så har de varmvattenberedare så det blir kallt efter ett tag, snabbare om nån har på spisen. Dvs allt går på gaslåga. Men ja..de har väldigt billig gas. Däremot inte elen.
Äldre områden i Ryssland där varje lägenhet har sin gasvärmare för vattnet är idealet.
I de "nyare" områdena så brukar varmvattnet försvinna pga. reparationer under vintern medan kallvattnet försvinner under sommaren. Båda lika jävligt.
Angående duschklockorna i hyreskasernerna så blir det en jätteflopp då ingen kommer att bry sig.
En intressant grej vore att installera en elmätare på varmvattenberedaren för att se vad en "normal" dag kostar med dagens elpriser, detta som en jämförelse med vad lägenheter betalar för varmvattnet.