2022-12-17, 04:44
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Borde man trejda aktivt nu? Jag tycker det verkar vansinnigt och jag hade gömt alla mina BTC för världen. Frågan är varför man någonsin skulle ta fram dem, allt förtroende är borta.

Det går fortfarande att göra pengar om man vet vad man gör, men det är definitivt ingen raksträcka åt ngt håll där alla är genier (som 2021 t ex).
Citera
2022-12-17, 04:50
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Innan smällen så hade Bear Sterns allas förtroende. Leahman Brothers och Enron med.

Med ditt resonemang så skall man då hålla sig borta från alla aktier...?

Exakt haha

Lite kul förresten att John Ray som är förvaltare för FTX nu även hade caset med Enron. Han gjorde f ö ett mkt stabilt intryck under kongressförhöret.

Det finns en marknad där vissa aktörer köper FTX fordringar för ca 5% av värdet. Vissa tror att så mkt som 40% av fordringarna kan säkras i slutändan, men det lär ta ett bra tag innan ngn ser ngra pengar.
Citera
2022-12-17, 13:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Jag är definitivt inte ngn 'krypto-sparare' som tror på allt vad Binance, CZ och andra i branschen säger. Det hjälpte mig att tjäna 20 miljoner SEK bara i år och ta ut 3 miljoner från FTX ca 48 timmar innan de gick ner (har tx länkar om ngn tror att jag fabulerar). Så kan garantera att ingen 'leker med mig'.

Poängen här är att de går att verifiera saker och ting kring Binance i ganska hög grad, så det finns ingen större anledning till panik. Å andra sidan finns det heller ingen anledning att dra på sig onödig risk genom att hålla stora tillgångar på Binance eller ngn annanstans utanför egen wallet.

När det kommer till FTX var det väldigt få som trodde att SBF var idiot till den grad att han inte bara stal insatta pengar men även investerarnas kapital (t om Blackrock fanns på deras cap sheet).

Vad som är scam eller inte i crypto är en stor diskussion, men det går att tjäna extrema pengar på kort tid, dessutom på fullt laglig väg.
Hittills är allt i krypto en scam. Att man kan tjäna pengar på en scam är inte konstigt, det är det som är en scam, att lura folk på pengar.

Dina inlägg finns kvar på FB för evigt och det ska bli kul att gå tillbaka och kommentera om 6 månader. Om du har rätt om binance så tror jag på att du har 20M, dessa hade jag överfört till en bank. Jag har själv 70M på mitt avanza-konto, vinster på aktier under 20 år.

Om du har fel om binance så tror jag inte du tjänat en krona på crypto. Det finns snart inte kvar någon som gjort det utom folk som bluffar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2022-12-17 kl. 13:56.
Citera
2022-12-17, 13:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Innan smällen så hade Bear Sterns allas förtroende. Leahman Brothers och Enron med.

Med ditt resonemang så skall man då hålla sig borta från alla aktier...?
Det är riktigt, under en bubbla, som bankbubblan 2007, så existerar inga fails, alla är optimistiska in i kaklet. Detta återkommer nu inom crypto som är den största bubblan någonsin, och den enda som är driven som en ren scam.
Citera
2022-12-17, 14:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Du svarar fortfarande inte på varför Binance situation är jämförbar med FTX? Frånsett att de båda är/var stora kryptobörser.
Ingen inte ens myndigeterna i USA visste något om hur FTX drevs, allt i FTX är brottsligt. Binance är lika oreglerat, ingen vet något, inte heller du. Men jag kan räkna sannolikheter, och efter de senaste 6 månadernas många krascher så kan jag sannolikt utläsa framtiden även för binance.

binance och likvärdiga är helt enkelt ett omöjligt koncept nu. Om det inte finns förtroende så drar alla med sina pengar, och detta gäller varenda morgon för binance nu: ska alla kunder dra idag? Det går inte att driva ett företag med sådana förutsättningar.
Citera
2022-12-17, 15:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det är riktigt, under en bubbla, som bankbubblan 2007, så existerar inga fails, alla är optimistiska in i kaklet. Detta återkommer nu inom crypto som är den största bubblan någonsin, och den enda som är driven som en ren scam.
Fermenta, Panaxia och OnOff gick inte under, under en bankbubbla...

Din poäng är skev, du körde i diket. Gör om gör rätt.
Citera
2022-12-17, 15:24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Fermenta, Panaxia och OnOff gick inte under, under en bankbubbla...

Din poäng är skev, du körde i diket. Gör om gör rätt.
Det är väl ändå du som satsat på krypto som kört i diket. Jag har aldrig satt en krona i krypto och det var helrätt. Att du nämner uselt skötta företag som gick i konkurs och jämför med alla scams kring krypto visar att du inte har tänkarhatten på, du har greedhatten på, så många som lurats av den.

Ledtråd. FTX-konkursen, driven av en handfull skolbarn, är mycket mycket större än alla svenska konkurser tillsammans de senaste 10 åren. Det finns tydligen många som ger bort sina pengar.
Citera
2022-12-17, 15:27
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det är väl ändå du som satsat på krypto som kört i diket. Jag har aldrig satt en krona i krypto och det var helrätt. Att du nämner uselt skötta företag som gick i konkurs och jämför med alla scams kring krypto visar att du inte har tänkarhatten på, du har greedhatten på, så många som lurats av den.

Ledtråd. FTX-konkursen, driven av en handfull skolbarn, är mycket mycket större än alla svenska konkurser tillsammans de senaste 10 åren. Det finns tydligen många som ger bort sina pengar.
FTX är ett företag, inte en krypto.
Företag går i konkurs hela tiden.
Citera
2022-12-17, 15:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
FTX är ett företag, inte en krypto.
Företag går i konkurs hela tiden.
FTX-scammen kunde bara existera i kryptovärlden.

Som sagt, FTX är en större konkurs än 10 år av svenska konkurser. Och du drar inga slutsatser av det. Då vet jag. Det kan bara sluta på ett sätt, du förlorar allt.

Berätta var du har dina krypto nu så kollar vi om 3 månader. Själv har jag kortat Stockholmsbörsen och OMXS30 som är på 2046 idag. Vi kollar om 3 månader.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2022-12-17 kl. 15:33.
Citera
2022-12-17, 15:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
FTX-scammen kunde bara existera i kryptovärlden.
Enron?
Bear Sterns?
Lehman?

Eller är inte dom tillräckligt lika, för att dom bara kunde existera i aktievärlden?

Du kommer inte ifrån att FTX är ett företag och inte en krypto. Ingen krypto gick i konkurs.
Citera
2022-12-17, 15:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Berätta var du har dina krypto nu så kollar vi om 3 månader. Själv har jag kortat Stockholmsbörsen och OMXS30 som är på 2046 idag. Vi kollar om 3 månader.

70% BTC
20% ETH
10% shitcoins
Citera
2022-12-17, 15:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Enron?
Bear Sterns?
Lehman?

Eller är inte dom tillräckligt lika, för att dom bara kunde existera i aktievärlden?

Du kommer inte ifrån att FTX är ett företag och inte en krypto. Ingen krypto gick i konkurs.
Enron var världens största scam och FTX slår den. De andra var inte medvetna scams utan 100 år gamla banker som blev giriga. Som sagt slutar du utfattig eftersom du är blind för verkligheten, lurad av greed.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2022-12-17 kl. 15:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in