2022-12-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Familjen borde utvisas. Och killen borde bli fysisk straffad med amputationer av väl valda delar av sin kropp. Och alla ansvariga på skolan och socialtjänst som visste om det borde slängas i fängelse för medhjälp till det här.

EDIT: Familjens döttrar borde utsättas för samma sak som Luna utsattes för. Sådana här människor förstår inget annat språk än våld. Börjar man utsätta familjerna för samma saker som deras söner begår mot andra kommer snart de flesta brott som begås av invandrare att försvinna.
Nja håller inte med dig, finns det döttrar i familjen torde dessa vara oskyldiga till hans om mammans agerande. Däremot stödjer jag ditt förslag fullt ut när det gäller mamman och mördaren. Mamman borde bestraffas extra hårt eftersom hon enligt uppgifter i tråden motsatt sig hjälp från socialtjänsten
Citera
2022-12-17, 15:10
Medlem
area50s avatar
Men vi vinner ju så mkt annat på denna sinnessjuka massinvandring i form utav pizzerior & billiga städare
Citera
2022-12-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Jag startar här en ny tråd kring överfallet i Skellefteå där en 15 årig somalier överföll, våldtog och svårt skadade ett barn i somras. Flickan tillstånd är att hon inte kan prata, röra sig eller äta själv.

All denna information gick familjen ut med i media idag. Se länk längst ned.

Att diskutera- vad skall samhället göra för att denna typ av överfall aldrig skall ske igen? Tex bakgrundskontroll av asylsökande där inga id handlingar är lika med omedelbart avslag på asyl ansökan?

Vilken skuld bär de som nu är tysta? Avser här de som propagerat för öppna gränser och ”öppna era hjärtan”?

https://www.expressen.se/nyheter/luna-overfolls-av-15-aring-i-skelleftea-nu-berattar-familjen/

jag vet att detta kan låta som typiskt flashback/tangentbordkrigar snack men jag skulle bokstavligen stycka den jävel för vad han gjort flickan. fy fan vad jag hatar detta land
Citera
2022-12-17, 15:12
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Men vi vinner ju så mkt annat på denna sinnessjuka massinvandring i form utav pizzerior & billiga städare
I form av ökat vårdtryck och nedgångna bostadsområden. I form av lönedumpad arbetskraft och kraftig resurs-åtgång. I form av försämrad levnadsstandard och ja jag förstod du var ironisk.

Vad som hände barnet är vidrigt och oacceptabelt. Man ska inte försöka assimilera folkgrupper med varandra när det finns möjlighet att hålla dessa separerade. Det blir mindre konflikt då och om något sånt här mot förmodan skulle hända då, blir konsekvensen mer proportionerlig.
Citera
2022-12-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
"listan" är något som skulle hämtas ur patientjournaler och skulle således inte ens varit laglig att publicera. Men visst är det så att vissa går fria medan andra får sitta. Dejtade en giftmörderska som suttit på RPV ett tag. Var några incidenter där med folk som blev osams med henne även under frivårdstiden.

Jaha?
Citera
2022-12-17, 15:16
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jaha?
Du frågade vart listan finns, jag förklarar att den är inte möjlig att uppbringa till följd av OSL, vad var din fråga egentligen.
Citera
2022-12-17, 15:17
Medlem
Citat:
Du frågade vart listan finns, jag förklarar att den är inte möjlig att uppbringa till följd av OSL, vad var din fråga egentligen.

Hur kan då det där andra svameltrollet veta då?
Citera
2022-12-17, 15:18
Medlem
Så kan det gå när man är en lågbegåvad neger. Snarare regel än undantag tyvärr, impulskontrollen hänger ihop med intelligensen.

Väldigt tråkigt för den drabbade flickan. Så har vi inte dödshjälp i Sverige heller så hon får leva som ett paket. Kul.
Citera
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Hur kan då det där andra svameltrollet veta då?
För att det finns x antal kända fall där folk simulerat sig till RPV och sedan friskrivits efter kort tid, med en dom som inte retroaktivt kan ändras.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt du har fel. Tro det där är en urban legend.

Nej alltså jag har läst det i "etablerade" medier/tidningar. Men jag har inte namnen på förövarna. Har även hört det från en person som arbetar inom kriminalvården.
Men jag har som sagt inte namnen på rak arm. Och det är inte så att det är ett vanligt förekommande fenomen. Men det finns fler än 2-3 exempel på mördare som släppts inom bara några få månader.

Sedan kan det säkert vara så att det är förändrat idag, att de blivit mer restriktiva med frigivningar. Men faktum är att det finns folk som suttit 20+ år för att de slagit någon på käften, samtidigt som extremt farliga släppts ut tidigt. Det beror på att läkarna gör bedömningarna. De har på papper att göra med patienter/sjuka, inte kriminella. Därför avgör läkarna när det är dags att släppa ut någon.

Och är det en rödgrön läkare så kan det bli en rödgrön frisläppning. Allt beror på den som gör bedömningen. De får ju aldrig ett visst antal år som de som dömd till fängelse. Utan tiden får avgöra.

Hur det blir med trådens våldtäktsman och sadist vet jag inte, det får tiden utvisa. Vi kan i alla fall hoppas att han aldrig släpps ut igen. Men jag tvivlar starkt på det.
Citera
2022-12-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Nej alltså jag har läst det i "etablerade" medier/tidningar. Men jag har inte namnen på förövarna. Har även hört det från en person som arbetar inom kriminalvården.
Men jag har som sagt inte namnen på rak arm. Och det är inte så att det är ett vanligt förekommande fenomen. Men det finns fler än 2-3 exempel på mördare som släppts inom bara några få månader.

Sedan kan det säkert vara så att det är förändrat idag, att de blivit mer restriktiva med frigivningar. Men faktum är att det finns folk som suttit 20+ år för att de slagit någon på käften, samtidigt som extremt farliga släppts ut tidigt. Det beror på att läkarna gör bedömningarna. De har på papper att göra med patienter/sjuka, inte kriminella. Därför avgör läkarna när det är dags att släppa ut någon.

Och är det en rödgrön läkare så kan det bli en rödgrön frisläppning. Allt beror på den som gör bedömningen. De får ju aldrig ett visst antal år som de som dömd till fängelse. Utan tiden får avgöra.

Hur det blir med trådens våldtäktsman och sadist vet jag inte, det får tiden utvisa. Vi kan i alla fall hoppas att han aldrig släpps ut igen. Men jag tvivlar starkt på det.
Kan du länka ett enda bevis?
Citera
2022-12-17, 15:23
Medlem
Citat:
För att det finns x antal kända fall där folk simulerat sig till RPV och sedan friskrivits efter kort tid, med en dom som inte retroaktivt kan ändras.

Hur vet ni det om det är så hemligt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in