Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Jag tror faktiskt du har fel. Tro det där är en urban legend.
Nej alltså jag har läst det i "etablerade" medier/tidningar. Men jag har inte namnen på förövarna. Har även hört det från en person som arbetar inom kriminalvården.
Men jag har som sagt inte namnen på rak arm. Och det är inte så att det är ett vanligt förekommande fenomen. Men det finns fler än 2-3 exempel på mördare som släppts inom bara några få månader.
Sedan kan det säkert vara så att det är förändrat idag, att de blivit mer restriktiva med frigivningar. Men faktum är att det finns folk som suttit 20+ år för att de slagit någon på käften, samtidigt som extremt farliga släppts ut tidigt. Det beror på att läkarna gör bedömningarna. De har på papper att göra med patienter/sjuka, inte kriminella. Därför avgör läkarna när det är dags att släppa ut någon.
Och är det en rödgrön läkare så kan det bli en rödgrön frisläppning. Allt beror på den som gör bedömningen. De får ju aldrig ett visst antal år som de som dömd till fängelse. Utan tiden får avgöra.
Hur det blir med trådens våldtäktsman och sadist vet jag inte, det får tiden utvisa. Vi kan i alla fall hoppas att han aldrig släpps ut igen. Men jag tvivlar starkt på det.