Jag dricker sällan öl med styrka på över 5.9% men trådens öl ligger såpas lågt jämfört med dom på 7% och över, plus att den har en väldigt mörk speciell burkdesign, så jag unnade mig 2st burkar för att tag sedan för att avnjuta ihop med en specifik film bland svenska Netflix för tillfället ca 500 titlar stora EU-katalog med brittisk/fransk/italiensk/tysk/spansk/belgiska klassiker från 1920- till 1980-talet.
Franska skräckfilmen 
Sortilèges / 
Trollmakt / 
Bellman (1945) som utspelar sig i snöiga landskap där ondskan härjar och byborna försöker överleva en stygg klockringare tillika mördare och en svart ondskefull häst som galopperar runt och skrämmer livet ur alla. Det snöar mest hela tiden i utomhusscenerna(även om folket emellanåt smiter in och värmer sig i stugor i tron att det ska rädda livet på dom) så ölen bör intas så kall som möjligt. Allt över 0 grader är onödigt varmt varmt.
www.imdb.com/title/tt0037300
www.justwatch.com/se/film/trollmakt
www.netflix.com/title/81409654
Utöver att den rekommenderas för dom som vill inta en Bellman-öl i humoristisk anda så funkar den även för älskare av snöfilm. Snöfotot är stundtals så vackert så det gör ont i en. Jag passade på att se om den nu ihop med min andra och sista Bellman-öl pga det plötsliga snöfallet som slagit till i vissa delar av landet. Filmen är såpas bra så jag funderar att inhandla en ny Bellman och se om filmen en andra gång innan den utgår. Pga svenska titeln funkar den eventuellt även ihop med trolldryck av valfri sort, men det är utanför mitt kunskapsområde.
Inspelad under Tredje Rikets ockupation av Frankrike i kampen mot dom som idag kallas för globalister, men den hade dock premiär först efter förlusten.