2022-12-17, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Och frågan är ju: Jämförde han sig med Peter den store? Jag finner processerna intressanta.
1. Putin säger något som kaaanske kan misstolkas.
2. Stora medier misstolkar systematiskt åt ett håll.
3. Nyttiga idioter presenterar det som sanning.
4. Vanliga människor gör sitt bästa för att förstå världen, men baserar (pga tidsprioriteringar) det på sanningar som de hör från andra.
Om du byter ut "Putin" mot "Merkel" blir det någon skillnad?
Citera
2022-12-17, 03:48
Medlem
BewilderedHulders avatar
Kommer ukrainare och ryssar ställa sig upp och sjunga julsånger tillsammans på julafton som britterna och tyskarna gjorde under WW2?
Citera
2022-12-17, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Precis! Ryssland och Qatar, Fifa står på den rätta sidan.

Eller det tycker du säkert, på fullt allvar.

Kiev och Zelensky uppträder ungefär som en snubbe som har gatecrashat en fest dit han inte var inbjuden, och sedan ägnar sig åt att stå och låna/vigga/ hota sig till pengar av alla där inne.

Ukraina är ett hopplöst korrupt land, dessutom bankrutt sedan flera år, och regimen valde själva att utsätta sitt folk för det här kriget, så nej, jag känner ingen sympati för regimen där.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-12-17 kl. 04:06.
Citera
2022-12-17, 04:07
Medlem
Nyheter om Vladimir Putin i Kremlin!

https://youtu.be/VibTL36LLUk
Citera
2022-12-17, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Patriot räcker inte om Patriot har 32 missiler med 5 min omladdsningstid

ett missilregn på 200 missiler så är de fortfarande 170 som Patriot inte kan stoppa och då är vi tillbaka i nuvarande sits.

Däremot kan man använda Patriot som anti-nuke och försöka stoppa Rysslands viktigaste anti ballistiska missiler och viktigaste mål som folk påpekat
Du har själv sagt att Patriot naturligtvis är ett komplement till Ukrainas luftförsvar och inte är menat att ta allt, något alla förstår. Nu säger du att det inte räcker till för att de bara har 32 missiler och en omladdningstid på 5 minuter, uppgifter du fick från en annan skribent efter att du frågat om dem. Vare sig Patriot eller något annat luftförsvarssystem kan täcka hela Ukraina mot alla missiler som skickas mot dem, det är väl mer eller mindre självklart. Vad Patriot och alla andra system är menade för är att skydda sina begränsade delar och mot de mål just de passar bäst för. Sedan portionerar man ut dem som man anser lämpligt för att försvara luftrummet som bäst
Citera
2022-12-17, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kiev och Zelensky uppträder ungefär som en snubbe som har gatecrashat en fest dit han inte var inbjuden, och sedan ägnar sig åt att stå och låna/vigga/ hota sig till pengar av alla där inne.

Ukraina är ett hopplöst korrupt land, dessutom bankrutt sedan flera år, och regimen valde själva att utsätta sitt folk för det här kriget, så nej, jag känner ingen sympati för regimen där.
Kommunismen och korruptionen har skapat monster som Putin. Tyvärr måste Ryssarna själva avskaffa sina pajaser till ledare. Ett hårt uppvaknande för oss alla dessvärre då alla blir drabbade av galenskapen och oskyldiga måste dö. Ett arv av kommunismen och dödandet av tsar familjen.
Citera
2022-12-17, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Kommunismen och korruptionen har skapat monster som Putin. Tyvärr måste Ryssarna själva avskaffa sina pajaser till ledare. Ett hårt uppvaknande för oss alla dessvärre då alla blir drabbade av galenskapen och oskyldiga måste dö. Ett arv av kommunismen och dödandet av tsar familjen.
Dösnack, Ukrainas elände är en produkt av gammal nazism i landet samt ny och gammal roffarkapitalism importerad från USA.
Citera
2022-12-17, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Ryssland har ca. 1,000 stridsflygplan kvar.

https://www.minusrus.com/en

Putler får skicka in radiostyrda helikoptrar istället med smällare ombord
Citera
2022-12-17, 04:25
Medlem
aztlans avatar
Citat:

Ungefär lika mycket sympati kommer man känna för hiv-nationen ryZzland med poopin i byxan när det väl smäller, blir nog många blöjbyten på midget då 😄
Citera
2022-12-17, 04:28
Medlem
Citat:
Dösnack, Ukrainas elände är en produkt av gammal nazism i landet samt ny och gammal roffarkapitalism importerad från USA.
Jag talar om mordet på tsar-familjen och den vidriga kommunismen som har lett till allt detta fördärv. Det är inte bara Ukrainas elände som Ryssland skapat utan dess eget.
Citera
2022-12-17, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Ryssland har ca. en halv miljon soldater kvar som diktatorn har möjlighet att mobilisera.
Emigrerade inte de?
Citera
2022-12-17, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag talar om mordet på tsar-familjen och den vidriga kommunismen som har lett till allt detta fördärv. Det är inte bara Ukrainas elände som Ryssland skapat utan dess eget.
Visst, grabben, jag förstod på egen hand att du ser Ryssland som den Store Satan eller varför inte "Mordor"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in