Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-14, 21:11
Medlem
hashs avatar
Jag får det inte att fungera, får bara ett felmeddelande när jag ställer frågor.

"An error occurred. If this issue persists please contact us through our help center at help.openai.com."
Citera
2022-12-14, 21:16
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag får det inte att fungera, får bara ett felmeddelande när jag ställer frågor.

"An error occurred. If this issue persists please contact us through our help center at help.openai.com."
Samma här men jag fick meddelande om att de är överbelastade men jobbar febrilt med att få igång maskineriet. Jag fick också lämna min mailadress så jag blir meddelad när de kommit igång. Detta meddelande har jag ännu inte fått så det står väl fortfarande stilla.
Citera
2022-12-14, 21:18
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Samma här men jag fick meddelande om att de är överbelastade men jobbar febrilt med att få igång maskineriet. Jag fick också lämna min mailadress så jag blir meddelad när de kommit igång. Detta meddelande har jag ännu inte fått så det står väl fortfarande stilla.

Okej tack, då vet jag hahaha
Citera
2022-12-14, 21:40
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Okej tack, då vet jag hahaha
Var nu inne å kollade även i skräpmappen men inget nytt

Här är beviset på att de skall meddela när det är igång

C: ChatGPT is currently down
H: Huge demand has caused the site to crash
A: All users will have to wait
T: Time is needed for the servers to catch up
G: Go grab a coffee and check back soon
P: Patience is key in this situation
T: Trust that the team is working hard to fix it up

Get notified when we're back
Thanks for submitting the form, you'll be notified when we're ready for you to try ChatGPT.
Senast redigerad av kubun 2022-12-14 kl. 22:18.
Citera
2022-12-14, 23:36
Medlem
Jävligt märkligt hur den blåljuger när den inte vet. Sist nu så frågade jag om en schacköppning i Sicilianskt som kallas Najdorf. Den visste att det var Siciliansk öppning men inte att den hette Najdorf. Istället påstod den helt fräckt att öppningen hette Sveska-öppningen. Något sådant namn finns överhuvudtaget inte i schack. När jag föreslog att den kunde heta Najdorf så tog den tillbaka allt den hade sagt om den s.k. Sveska-öppningen och medgav att jag hade rätt, och då kunde den komplettera med en massa korrekta påståenden om Najdorf-öppningen.

Jag tycker det är lite illavarslande med en AI som ljuger så helt utan betänkligheter. Potentiellt farligt för mänskligheten.
Citera
2022-12-15, 01:50
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jävligt märkligt hur den blåljuger när den inte vet. Sist nu så frågade jag om en schacköppning i Sicilianskt som kallas Najdorf. Den visste att det var Siciliansk öppning men inte att den hette Najdorf. Istället påstod den helt fräckt att öppningen hette Sveska-öppningen. Något sådant namn finns överhuvudtaget inte i schack. När jag föreslog att den kunde heta Najdorf så tog den tillbaka allt den hade sagt om den s.k. Sveska-öppningen och medgav att jag hade rätt, och då kunde den komplettera med en massa korrekta påståenden om Najdorf-öppningen.

Jag tycker det är lite illavarslande med en AI som ljuger så helt utan betänkligheter. Potentiellt farligt för mänskligheten.
Jag tänker detsamma. De känns ju inte som man har någon nytta av den om man inte kan lita på vad den säger. Den är inte något man skulle vilja betala för att få använda.
Citera
2022-12-15, 11:43
Medlem
Jimmit2s avatar
Nej men så är det ju https://ibb.co/cDqXnLG
Citera
2022-12-15, 19:29
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit2
Nej men så är det ju https://ibb.co/cDqXnLG
Jag börjar tro att ju mer politiskt korrekt de gör AI desto dummare bli den.
Se bara hur stenkorkad Googleassistenten är.
Citera
2022-12-17, 00:24
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Jag börjar tro att ju mer politiskt korrekt de gör AI desto dummare bli den.
Se bara hur stenkorkad Googleassistenten är.

Så jävla sant.
Citera
2022-12-17, 02:09
Medlem
0xgh64s avatar
GPT3 är sådär i koden hamnar man fixa en hel del, och senare tid verkar det vara mer som google på heroin, en google på steroider som det var första dagarna. Verkar vara nerfat enligt mig senaste dagarna tbh. I min opinion är det lite meh. Men ja helt klart op i vissa sammanhang. Men kommer definitivt inte ta över jobb över entry-level jobs i närmaste framtiden.

Edit: Sysslade ex med en client-side desync (CL.0) tdigare idag och fick endast bs svar tillbaka.
Senast redigerad av 0xgh64 2022-12-17 kl. 02:12.
Citera
2022-12-18, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0xgh64
GPT3 är sådär i koden hamnar man fixa en hel del, och senare tid verkar det vara mer som google på heroin, en google på steroider som det var första dagarna. Verkar vara nerfat enligt mig senaste dagarna tbh. I min opinion är det lite meh. Men ja helt klart op i vissa sammanhang. Men kommer definitivt inte ta över jobb över entry-level jobs i närmaste framtiden.

Edit: Sysslade ex med en client-side desync (CL.0) tdigare idag och fick endast bs svar tillbaka.

Oj... Då kommer du nog att bli förvånad om några år.
Citera
2022-12-18, 09:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xgh64

Jag håller med om att botten blev märkbart (markant) sämre cirka 10 dagar efter TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in