• 1
  • 2
2022-12-16, 22:37
Medlem
Vart klipper du dig, dyr ordentlig frisör eller Mustafas Maskinklipp 99:-?

Frågar eftersom en riktig frisör klipper och tunnar ut på ett sätt så att det växer ut ”ordentligt” medans Mustafa klipper på ett sätt så att det är en buske 3 dagar senare.

Testa att gå till en toppfrisör och se om det gör någon skillnad!
Citera
2022-12-16, 23:22
Medlem
Vad har du för frisyr nu? En hel del korta frisyrer ser helt galna ut då de växer ut och då "behöver" man hålla efter, men om du nu har så tjock och kraftig hårväxt kanske det blir ett evighetsjobb att hålla styr på det, kanske med klippning varannan vecka. Då tycker jag att du ska byta frisyr och utnyttja möjligheterna istället för att låta håret vara ett evighetsbesvär.

Tjockt och kraftigt hår är en tillgång och något du bör framhäva, så om du inte har en alltför hämmad&mesig stil i övrigt tycker jag att du bara ska låta håret växa. Långt hår är läckert!

Om det är lockigt/vågigt kan du absolut få det mer hanterbart med plattång, och visst kan du väl använda någon enklare produkt om du vill ha lite extra styr på det, annars: låt det vara, men håll det rent och fräscht!
Att bara skölja med vatten låter inte väldoftande i mina öron. Hår suger åt sig allt möjligt, svett och smuts från dig själv, men också viruspartiklar, damm och övriga föroreningar från luften runt dig. Inte så trevligt att stryka ut allt detta på kudden! Schampo och balsam! Ingetdera är farligt eller skadligt så länge som du använder det korrekt och använder produkter som passar dig och ditt hår. Det finns massor av schampon som är direkt olämpliga för tjockt hår och lämnar en massa kladd på hårstråna, garanterat sånt du har använt!
Citera
2022-12-16, 23:26
Medlem
Jiiimboohs avatar
Det finns en sax som ser ut som en blandning mellan en sax och en kam. Den kan användas för att håret ska se tunnare ut. Efter en snabb googling kan jag konstatera att det tydligen heter urtunningssax.
Citera
2022-12-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Vart klipper du dig, dyr ordentlig frisör eller Mustafas Maskinklipp 99:-?

Frågar eftersom en riktig frisör klipper och tunnar ut på ett sätt så att det växer ut ”ordentligt” medans Mustafa klipper på ett sätt så att det är en buske 3 dagar senare.

Testa att gå till en toppfrisör och se om det gör någon skillnad!

Har märkt att de flesta av Mustafa maskinklipperier har en tendens till att klippa topparna för korta vilket resulterar i att hårlängorna inte överlappar varann. Otroligt frustrerande!
Citera
2022-12-17, 02:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sssiamesia
Vad har du för frisyr nu? En hel del korta frisyrer ser helt galna ut då de växer ut och då "behöver" man hålla efter, men om du nu har så tjock och kraftig hårväxt kanske det blir ett evighetsjobb att hålla styr på det, kanske med klippning varannan vecka. Då tycker jag att du ska byta frisyr och utnyttja möjligheterna istället för att låta håret vara ett evighetsbesvär.

Tjockt och kraftigt hår är en tillgång och något du bör framhäva, så om du inte har en alltför hämmad&mesig stil i övrigt tycker jag att du bara ska låta håret växa. Långt hår är läckert!

Om det är lockigt/vågigt kan du absolut få det mer hanterbart med plattång, och visst kan du väl använda någon enklare produkt om du vill ha lite extra styr på det, annars: låt det vara, men håll det rent och fräscht!
Att bara skölja med vatten låter inte väldoftande i mina öron. Hår suger åt sig allt möjligt, svett och smuts från dig själv, men också viruspartiklar, damm och övriga föroreningar från luften runt dig. Inte så trevligt att stryka ut allt detta på kudden! Schampo och balsam! Ingetdera är farligt eller skadligt så länge som du använder det korrekt och använder produkter som passar dig och ditt hår. Det finns massor av schampon som är direkt olämpliga för tjockt hår och lämnar en massa kladd på hårstråna, garanterat sånt du har använt!

Vet inte hur jag ska förklara frisyren men ruffsar jag runt håret så påtalar tjejer att det ser busigt ut. Ingen lugg. Kort på sidor och där bak men långt ifrån kortsnaggat. Frisören är mycket trevlig och alltid utfört det väl. Väldigt enkel och solid frisyr tycker jag och jag är ofta självkritisk så visst trivs jag, men som påtalats, bör utnyttja min tur med att ha tjockt hår och försöka hitta lite produkter.

Ja håret blir mycket vågigt. Behöver alltså ett schampoo som framförallt inte innehåller sulfat eller andra skadliga ämnen sen något mjukgörande efteråt för att sedan kamma. När håret torkat kan jag ju för första gången använda en plattång.

Nu återstår det enbart att hitta produkter för håret och samtidigt få håret att bli längre men ändå få det klippt med jämna mellanrum utan att der blir kort igen, (tunna till det.)

Några konkreta tips på hårprodukter för tjockt hår jag kan inhandla? Kanske ett kit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in