Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Varför tror du att massproducerade kinesiska timglas i billig plast av enklaste modell är så dyra? Likadana timglas säljs ju i handeln 5 st för 150 spänn, dvs 30 kr/styck. Lägger du en order på 10.000 st direkt från fabrik blir kostnaden max några kronor styck.
Ja, det är möjligt att jag tog i, men vet du eller någon annan i tråden vilka timglas de kommer eller har köpt in? Kommunala bolag är inte direkt kända för att gå för det lägsta budet. Skulle inte förvåna mig om den de köpt dessa av är en släkting eller vän - korruption, månne (spekulation, igen). Skulle gärna sett en kalkyl, med en uträkning, så man ser hur mycket hyresbolaget i realiteten kan spara in på detta - inte bara en siffra, dragen ur röven. 1.2 miljoner kwh, låter mycket och är detta per år, eller?
Sedan är detta inte bara en fråga om penningar - det är en fråga om inställning och framtid - är det så här vi vill leva? Ständigt påpassade och kontrollerade av storebror. Ja, jag vet att detta är en anmodan, men dessa har en rar anledning att mången gånger bli legio...