2022-12-16, 17:34
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Om jag duschar kallt då? Njuter av att duscha kallt. Ska bostadsbolagen dra mig över samma kam som alla andra?
Det är väl när du värmer upp vattnet priset springer iväg
Så duscha kallt du
Eller varför inte gå till närmaste sjö/hav med tvål och göra rent dig
Citera
2022-12-16, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Tanken är att man ska gnugga kroppen med tvål. Man behöver egentligen inte spola vatten mer än 20 sekunder.

Jag själv badar nästan enbart då jag är för lång för att få plats under munstycket. För ett fullt badkar krävs det ca 10 minuter av spolat vatten så det är inte särskilt extremt.

Jaha du har en sådan tråkig dusch, lider med dig hade det själv flera år sedan. Min nya är monterad i taket sen finns det slang/munstycke man kan slå på/av vid sidan om man vill ha det.

Citat:
Ursprungligen postat av LaddaAckumulatorn
Duschar du i 20min så är det något fel på dig, att duscha tar ett par minuter om man gör det man ska. Vill du stå och bara hälla varmvatten över dig i all evighet så gör det på jobbet eller på ett badhus.

Ska börja duscha 24 minuter nu, och tänka på dig som bara har 4 minuter. Det blir kallt om man stänger av vattnet begriper du väl. Sedan använder jag schampo som ska sitta 3 minuter innan man sköljer, samma sak med conditioner/balsam. För kroppen använder jag speciell duschkräm och duschgel, brukar passa på att fila fötterna också under varmt rinnande vatten så de blir lena och fina. Men förstår att de går snabbt om man tvättar arslet och ansiktet med samma kemiska gift. Jag har väl tur att det ingår varmvatten hos mig.

Nej badhus luktar klor och är en centralstation för fotsvamp har jag hört.
Senast redigerad av sweetcrypto 2022-12-16 kl. 17:38.
Citera
2022-12-16, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja, har läst (och även själv sett/upplevt i unga dar) att studenter sätter ugnen på max och öppnar luckan när dom "stackarna" känner sig frusna. Elen "ingår" i hyran. "Någon annan" betalar...

Det "alla" äger äger ingen, och ingen har något incitament att vårda detsamma.
Att elen ingår i hyran måste väl ändå vara extremt ovanligt nu för tiden? Däremot är det snarare ovanligt att betala för varmvattnet, men det lär ju komma som standard framöver. Vad jag vet så är alla nya hyreshus som byggs här utrustade med varmvattenmätare i alla fall.
Citera
2022-12-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Alla borde returnera skitet till avsändaren med meddelandet "Dra åt helvete"...
Vilket jävla skämt detta land har blivit. Inte minst dessa cucks som tycker att förslaget är bra.
Som någon skrev, betala 10.000 kr i hyra och inte ens få duscha hur länge man vill...
Oavsett hur hög hyran är så skall den ju täcka värdens utgifter plus vinst. Om alla resonerar så att det bara är att duscha på hur mycket som helst trots extremt dyr energi så är ju det enda som kommer att hända att hyreshöjningen blir därefter.
Däremot vore väl det mest rättvisa att ha en varmvattenmätare, som det är på nyare hyreshus.
Citera
2022-12-16, 17:40
Medlem
En normaldush tar ca en minut men jag tar gärna emot en duschklocka
Citera
2022-12-16, 17:42
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Måste man duscha? Räcker väl om man tar morakniven och skrapar bort det värsta. Kanske att man duschar till julafton.
Hehe.

Jag läste mycket Asterix i yngre dar.

När hövdingen Majestix tvagade sig i sitt bad och då fick ett viktigt besök av en romersk höjdare sade han:

- Jag blir alltid störd när jag tvagar mig. Det var likadant i fjol och förr-fjol.

Kanske är det svaret. Tvätta oss en eller ett par gånger per år. Stenålderskost räcker inte. Stenåldershygien bör tillämpas också.
Citera
2022-12-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Så duscha kallt du
För badade tvättade sig folk i sjöarna runt Stockholm
Citera
2022-12-16, 17:57
Medlem
spermaoffrets avatar
Ser inte problemet.

De får ett jävla timglas hemskickat.

Vänta tills de installerat individuella mätare och samtidigt höjer hyran för att det då är en standardhöjande renovering.

Då får de dels betala på hyran för installationen. Sen efter hur mycket vatten de förbrukar.

Njut av lyxen. Kasta timern! För ni lär vara sista lägenhetsgenerationen med inkluderad fjärrvärme och varmvatten i hyran.
Citera
2022-12-16, 18:03
Medlem
zombie-nations avatar
Finns ett område här där testat att man får avdrag på hyran om man sparar på varmvatten. Det motiverar nog mera. Då tror jag man är mer noga med att stänga av vattnet eller om man bara mysduschar köra på mycket mindre stråle. Sedan finns det ju folk som alltid har kranen på max när de borstar tänderna, de kan ju sluta med det.

Men en jävla klocka... Jag snabbduschar om jag är relativt ren. Har jag varit hemma sjuk och knappt bytt kläder förtjänar man alla duschminuter man missat.

Sedan är det inte alltid bra med de nya duschmunstyckena som bubblar ut luft. Tar man i balsam tar det skitlänge för vattenluften att rengöra.
Citera
2022-12-16, 18:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fast det kostar massa pengar. Varmvatten är oftast gratis om du bor i hyresrätt.

Ah ok, bodde i en studentbostad innan och då ingick el.

Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Att elen ingår i hyran måste väl ändå vara extremt ovanligt nu för tiden? Däremot är det snarare ovanligt att betala för varmvattnet, men det lär ju komma som standard framöver. Vad jag vet så är alla nya hyreshus som byggs här utrustade med varmvattenmätare i alla fall.

Inte för studentbostäder.

Läs en skitkurs och du har tillgång till studentbostäder, sedan är det bara att brassa på med elektriska värmeelement och låta ugnen stå öppen. (gjort det många ggr)
Senast redigerad av R1D2 2022-12-16 kl. 18:08.
Citera
2022-12-16, 18:06
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Så duscha kallt du

Var framkommer det att endast de som slår på värmen drabbas och inte att det inte dras lika för alla oavsett. Att det bara läggs på hyran.
Vissa gillar att duscha kallt och det finns många hälsofördelar med det.
Citera
2022-12-16, 18:14
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Helt rätt, hyresgästerna ska också lida av elbristen inte bara vi villaägare.
Villaägare får ju massa cash som kommer i Februari. Helt bisarrt.

Nej detta skitet hade jag kastat ut genom fönstret och kollat hur långt det flyger.

Bättre är att skicka tillbaka 1 miljon män till sina ursprungsländer. Då blir det vatten kvar som vanligt och varmt vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in