Citat:
Ursprungligen postat av
Laureth
Tanken är att man ska gnugga kroppen med tvål. Man behöver egentligen inte spola vatten mer än 20 sekunder.
Jag själv badar nästan enbart då jag är för lång för att få plats under munstycket. För ett fullt badkar krävs det ca 10 minuter av spolat vatten så det är inte särskilt extremt.
Jaha du har en sådan tråkig dusch, lider med dig hade det själv flera år sedan. Min nya är monterad i taket sen finns det slang/munstycke man kan slå på/av vid sidan om man vill ha det.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaddaAckumulatorn
Duschar du i 20min så är det något fel på dig, att duscha tar ett par minuter om man gör det man ska. Vill du stå och bara hälla varmvatten över dig i all evighet så gör det på jobbet eller på ett badhus.
Ska börja duscha 24 minuter nu, och tänka på dig som bara har 4 minuter. Det blir kallt om man stänger av vattnet begriper du väl. Sedan använder jag schampo som ska sitta 3 minuter innan man sköljer, samma sak med conditioner/balsam. För kroppen använder jag speciell duschkräm och duschgel, brukar passa på att fila fötterna också under varmt rinnande vatten så de blir lena och fina. Men förstår att de går snabbt om man tvättar arslet och ansiktet med samma kemiska gift. Jag har väl tur att det ingår varmvatten hos mig.
Nej badhus luktar klor och är en centralstation för fotsvamp har jag hört.