2022-12-16, 13:21
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Bra då vet hela Sverige hur länge du tycker män och
kvinnor får duscha.

Jag har nu antecknat detta. Ramat in anteckningen och hängt upp den i badrummet så vi vet hur länge vi skall duscha.

Får jag fråga:

Hur många ggr per dag får man gå på toaletten?
Får man spola varje gång eller rekommenderar du att man samlar alla bajskorvar i toan under dagen och gör en enda stor gemensam toalettspolning på kvällen efter att alla i familjen gjort sina behov?

Hur ofta får man använda diskhonet och hur länge?

Kan vi diska i varmt vatten eller måste vi ha kallt vatten?

Kan vi ha på Adventsljustakarna hela kvällen eller rekommenderar du 45 min per kväll.

Hur länge får vi ha på tv:n som drar ström?

Gunde Svan duschar och får på kläderna på 1m23s.

Diska som en normal människa, men om du försöker kanske du får plats med ditt tjocka huvud och kan löddra huvudet med diskmedel under tappen samtidigt som du diskar
Citera
2022-12-16, 13:22
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Vore bättre att dela upp tiden efter yrkesgrupp. Kontorsråttor får tvätta sig med kallvatten i handfatet och vi knegare får duscha tills vi är rena.

Inte helt fel det heller.

Dock tycker jag kallvatten ska vara obefintligt, då kan man duscha längre om man vill.
Citera
2022-12-16, 13:23
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Duschklocka? Låter snarare som ett fängelse, med tiden lär de väl dra ner det till 1-2 minuter

Bara kommunister & NWO lakejer som går ingång på att kontrollera hur länge vanligt folk ska få duscha. Varför inte samtidigt passa på att bygga in en kamera som spelar in om hyresgästerna överstiger tiden för att kunna bötfälla dem?
Senast redigerad av DumSKALLEN123 2022-12-16 kl. 13:25.
Citera
2022-12-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Nej tvärtom, det saknas disciplin i det här landet. Skolan är en cirkus, ingen fullständig värnplikt och bidragstagare utan ambitioner...

Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Gunde Svan duschar och får på kläderna på 1m23s.

Diska som en normal människa, men om du försöker kanske du får plats med ditt tjocka huvud och kan löddra huvudet med diskmedel under tappen samtidigt som du diskar
Exakt!!!

Jag uppmätte c:a 11,9 grader Celsius i mitt sovrum i morse och jag älskar det!!!

Det härdar mig till att bli en bättre hemvärnssoldat än jag redan är.

ALLA jävla snöflingor som klagar på den uppkomna situationen kan dö!!!
Citera
2022-12-16, 13:25
Medlem
Juggernawts avatar
Duschar minst en timme varje dag. Ska nog börja sträcka ut på det med 20min till för att maximalt motverka dårskap som detta.
Citera
2022-12-16, 13:26
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Att få det under 4 minuter totaltid är en utmaning, men 4 minuters vattentid är en baggis om man stänger av vattnet medan man schamponerar.

Nu är ju den användaren en idiot då det inte är något konstigt alls med att duscha längre än fem minuter. Exempelvis för att man inte vill stressa, men också för att man helt enkelt tycker om att stå i duschen.

Men inte fasen behöver man mer än fem minuter för att bli ren om man skyndar sig.

Vet du vad, nu har jag precis duschat och tvättat håret och jag tog tiden! Att blöta igenom håret på mig tog 1 och halv minut. Att skölja ut allt schampo tog 3 (!) minuter. Att skölja ur balsamet tog knappt 1 minut (har bara balsam i längderna). Medan balsamet satt i håret tvålade jag in kroppen. Kroppen behövdes sköljas av och det tog bara 30 sekunder.

Sammanlagd vattentid: 6 minuter.

Men jag tror det kan bero på hur högt tryck man har i vattnet? Ju lägre tryck desto svårare att skölja ur håret upplever jag. Och så spelar såklart val av schampo roll. Idag hade jag ett ganska ”oljigt” schampo som tar längre tid än ett annat mer ”torrt” schampo som jag använder ibland. Även vattnet hårdhet påverkar hur snabbt schampot sköljs ur håret.

Hur som helst så var detta en dusch utan njutning eller avslappning: jag tvättade bara håret och kroppen så snabbt jag kunde. 6 minuter prick.

Edit: jag har midjelångt nordiskt hår.
Citera
2022-12-16, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det är annan energi än el som man vill spara.

en humanitär stormakt som sverige borde väl ha råd att hålla sina arbetare med varmvatten?

"Sverige mest generösa biståndsgivaren i världen"

https://www.europaportalen.se/content/sverige-mest-generosa-bistandsgivaren-i-varlden

men spara på ni, jag tänker leva som vanligt

och räcker inte elen till så att det blir strömavbrott så hoppas jag politikerna inser allvaret
Citera
2022-12-16, 13:27
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Bra då vet hela Sverige hur länge du tycker män och
kvinnor får duscha.

Jag har nu antecknat detta. Ramat in anteckningen och hängt upp den i badrummet så vi vet hur länge vi skall duscha.

Får jag fråga:

Hur många ggr per dag får man gå på toaletten?
Får man spola varje gång eller rekommenderar du att man samlar alla bajskorvar i toan under dagen och gör en enda stor gemensam toalettspolning på kvällen efter att alla i familjen gjort sina behov?

Hur ofta får man använda diskhonet och hur länge?

Kan vi diska i varmt vatten eller måste vi ha kallt vatten?

Kan vi ha på Adventsljustakarna hela kvällen eller rekommenderar du 45 min per kväll.

Hur länge får vi ha på tv:n som drar ström?

Haha, du sa precis det som jag tänkte på när jag såg hans inlägg.

Helt rätt, håller med dig här.

Vad är det för trams egentligen? Det är inte folkets fel att det är så här. Så varför ska vi behöva städa upp politikernas skit? Detta medan de sitter i sina lyxvillor och röker gräs.
Citera
2022-12-16, 13:28
Medlem
distraktions avatar
Hade endast hunnit tvätta halva min flashbackdase på ynka fyra minuter. Tycker hyresgästerna ska börja spola varmt vatten för att skapa ångbastu i badrummet.
Citera
2022-12-16, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vet du vad, nu har jag precis duschat och tvättat håret och jag tog tiden! Att blöta igenom håret på mig tog 1 och halv minut. Att skölja ut allt schampo tog 3 (!) minuter. Att skölja ur balsamet tog knappt 1 minut (har bara balsam i längderna). Medan balsamet satt i håret tvålade jag in kroppen. Kroppen behövdes sköljas av och det tog bara 30 sekunder.

Men jag tror det kan bero på hur högt tryck man har i vattnet? Ju lägre tryck desto svårare att skölja ur håret upplever jag. Och så spelar såklart val av schampo roll. Idag hade jag ett ganska ”oljigt” schampo som tar längre tid än ett annat mer ”torrt” schampo som jag använder ibland. Även vattnet hårdhet påverkar hur snabbt schampot sköljs ur håret.

Hur som helst så var detta en dusch utan njutning eller avslappning: jag tvättade bara håret och kroppen så snabbt jag kunde. 6 minuter prick.

Tja, det går snabbare för mig. Men jag har inte direkt midjelångt hår.

Men sen måste man ju faktiskt inte alltid använda balsam. Och man måste heller inte tvätta håret flera gånger i veckan. Jag duschar mycket oftare än jag tvättar håret.

Det är ju knappast så att målet är att minska tiden för varje enskild dusch, utan att minska den totala förbrukningen.

Och missförstå mig inte. För jag tycker inte att det här ska behöva vara ett problem. Men samtidigt så är det faktiskt vårt eget val att ha långt hår.
Senast redigerad av SvenHelsing 2022-12-16 kl. 13:33.
Citera
2022-12-16, 13:33
Medlem
Får man spara ihop till en längre dusch?
Citera
2022-12-16, 13:35
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Tack för den eminenta empiriska datan du påvisar, precis som jag trodde räcker det med ungefär 6 minuter för kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in