Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Vet du vad, nu har jag precis duschat och tvättat håret och jag tog tiden! Att blöta igenom håret på mig tog 1 och halv minut. Att skölja ut allt schampo tog 3 (!) minuter. Att skölja ur balsamet tog knappt 1 minut (har bara balsam i längderna). Medan balsamet satt i håret tvålade jag in kroppen. Kroppen behövdes sköljas av och det tog bara 30 sekunder.
Sammanlagd vattentid: 6 minuter.
Men jag tror det kan bero på hur högt tryck man har i vattnet? Ju lägre tryck desto svårare att skölja ur håret upplever jag. Och så spelar såklart val av schampo roll. Idag hade jag ett ganska ”oljigt” schampo som tar längre tid än ett annat mer ”torrt” schampo som jag använder ibland. Även vattnet hårdhet påverkar hur snabbt schampot sköljs ur håret.
Hur som helst så var detta en dusch utan njutning eller avslappning: jag tvättade bara håret och kroppen så snabbt jag kunde. 6 minuter prick.
Edit: jag har midjelångt nordiskt hår.
Stod du under duschen och samtidigt som du vred om reglaget så startade du timern? Eller satte du på vattnet först och lät det bli varmt?
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Exakt!!!
Jag uppmätte c:a 11,9 grader Celsius i mitt sovrum i morse och jag älskar det!!!
Det härdar mig till att bli en bättre hemvärnssoldat än jag redan är.
ALLA jävla snöflingor som klagar på den uppkomna situationen kan dö!!!
Vet inte om du är seriös men sova i 12c låter faktiskt rätt hardcore. Funderar på att prova det i natt. Eller åtminstone dra upp fönstret ordentligt så får det bli vad det blir. Hört att sova i kyla är bra för sömnen.