2022-12-16, 13:38
Medlem
anomaligns avatar
Lol, jävla överförmynderi-bullshit.

Min hyresvärd håller sig precis på gränsen med lägsta tillåtna temperatur (18 grader) och jag brukar kompensera för det genom att ta 20-30 minuters duschar, för jag tänker att om jag duschar en kubik varmvatten så omintetgör jag deras besparing med uppvärmningen. Plus att det är skönt att duscha länge när det är kallt.
Citera
2022-12-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vet du vad, nu har jag precis duschat och tvättat håret och jag tog tiden! Att blöta igenom håret på mig tog 1 och halv minut. Att skölja ut allt schampo tog 3 (!) minuter. Att skölja ur balsamet tog knappt 1 minut (har bara balsam i längderna). Medan balsamet satt i håret tvålade jag in kroppen. Kroppen behövdes sköljas av och det tog bara 30 sekunder.

Sammanlagd vattentid: 6 minuter.

Men jag tror det kan bero på hur högt tryck man har i vattnet? Ju lägre tryck desto svårare att skölja ur håret upplever jag. Och så spelar såklart val av schampo roll. Idag hade jag ett ganska ”oljigt” schampo som tar längre tid än ett annat mer ”torrt” schampo som jag använder ibland. Även vattnet hårdhet påverkar hur snabbt schampot sköljs ur håret.

Hur som helst så var detta en dusch utan njutning eller avslappning: jag tvättade bara håret och kroppen så snabbt jag kunde. 6 minuter prick.

Edit: jag har midjelångt nordiskt hår.

Stod du under duschen och samtidigt som du vred om reglaget så startade du timern? Eller satte du på vattnet först och lät det bli varmt?

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Exakt!!!

Jag uppmätte c:a 11,9 grader Celsius i mitt sovrum i morse och jag älskar det!!!

Det härdar mig till att bli en bättre hemvärnssoldat än jag redan är.

ALLA jävla snöflingor som klagar på den uppkomna situationen kan dö!!!

Vet inte om du är seriös men sova i 12c låter faktiskt rätt hardcore. Funderar på att prova det i natt. Eller åtminstone dra upp fönstret ordentligt så får det bli vad det blir. Hört att sova i kyla är bra för sömnen.
Citera
2022-12-16, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LordHeskey
Tog längre tid än väntat för ett rabiat retard som inte kan skilja på hyresrätt och bostadsrätt att komma in och göra bort sig. Tack för ett gott skratt.
Du är ett retard som hejar på alla dessa idiotåtgärder. Dö i stället skräpmänniska.
Citera
2022-12-16, 13:41
Medlem
Lär väl inte dröja länge förrän någon balsamberoende feminist anmäler detta grova tilltag till DO.
Citera
2022-12-16, 13:44
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Exakt!!!

Jag uppmätte c:a 11,9 grader Celsius i mitt sovrum i morse och jag älskar det!!!

Det härdar mig till att bli en bättre hemvärnssoldat än jag redan är.

ALLA jävla snöflingor som klagar på den uppkomna situationen kan dö!!!
Jaha, här tycker vaccinfascisten att alla är fjollor och borde tåla att sova i kyla. Men ett förkylningsvirus måste man skydda sig mot till varje pris?

Dö själv jävla troll
Citera
2022-12-16, 13:46
Medlem
Blaskas avatar
Ska tänka på dom när jag drar en kvarts varmdusch ikväll!
Citera
2022-12-16, 13:52
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
Stod du under duschen och samtidigt som du vred om reglaget så startade du timern? Eller satte du på vattnet först och lät det bli varmt?

Jag väntade inte tills vattnet blev varmt utan tog tiden från att jag satte på vattnet. Men vattnet blir varmt snabbt hos mig så det handlar om några sekunder innan jag kan börja skölja håret.
Citera
Medlem
Running_mans avatar
Folk. Läs artiklarna för helvete. Ingen tvingas att duscha på max 4 minuter! "Klockan" är ett tidur med sand som inte är kopplad till någonting...
Citera
Medlem
Tycker man det är hopplöst svårt att klara av att duscha på under fem minuter gör man något allvarligt fel. Under fyra går utan några större problem. Skulle tro att det går att tvätta hela sin lekamen på runt 2 minuter om man nöjer sig med att använda tvål, schampo och vatten.

Få varmvatten: 10 sekunder
Blöta håret och kroppen: 20 sekunder
Duscha ur schampo ut håret och spola av tvålen från kroppen: 45 sekunder.

Så 1m15s är fullt möjligt. För kvinnor som envisas med att använda balsam måste det säkert läggas på ytterligare 45 sekunder för att skölja ur håret. Hur som helst så är det möjligt för alla att duscha på två minuter eller kortare tid om man verkligen försöker.
Citera
2022-12-16, 13:54
Medlem
Ingen kommer bry sej.

Nån fick sålt 9000 timglas.
Citera
2022-12-16, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Att duscha längre än 5 min är idiotiskt
Bara människor som har dålig lukt som duschar längre än 5min
Jag duschar nog närmare 8 minuter eftersom jag använder hårinpackning, rakar benen mm….
Citera
2022-12-16, 13:56
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Gunde Svan duschar och får på kläderna på 1m23s.

Diska som en normal människa, men om du försöker kanske du får plats med ditt tjocka huvud och kan löddra huvudet med diskmedel under tappen samtidigt som du diskar

Haha, använder du Gunde Svan i andra sammanhang också? Typ när din mamma säger åt dig att gå och lägga dig - "Men Gunde Svan sover ju bara 4 timmar per natt"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in