2022-12-16, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Nej då, det funkar fint.

- Skölj igenom håret, schamponera och skölj ur
- STÄNG VATTNET
- Applicera balsam
- Tvätta resten av kroppen medans balsamet verkar
- Starta vattnet igen och skölj både knopp och kropp

Tar ju tid för tjejer att raka benen och snippan också..Inget som är gjort på 4 minuter! +Att det är skönt att duscha länge. Varför snåla? Varför skall vi svenskar behöva acceptera en lägre levnadsstandard bara för att vi har korkade godhetsknarkande politiker som prioriterar massinvandring framför svenskarnas välfärd?
Citera
2022-12-16, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har inte 70% av svenska befolkningen redan fått detta övervakningschip insprutat i kroppen i och med vaccinationerna? Det säger i alla fall alla antivaxxer

Hur ska vi veta vad som var i injektionerna? Även om ni har blivit "chippade" men någon jävla nano-gel så är det inte tillräckligt på långa vägar. Ring och fråga DoD i USA som är huvudansvariga för detta.
Citera
2022-12-16, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
Vad komplicerat det har blivit att duscha! Den enkla lösningen är 1) duscha dig genomblöt 2) stäng av duschen 3) tvåla in dig 4) skölj av tvål och eventuellt shampo. Hur svårt kan det vara?!

Det mest idiotiska rådet är att duscha kallt. För det första löser sig tvål och talg sämre i kallt vatten, för det andra är det tortyr att duscha kallt.

Tar längre tid för tjejer som skall raka benen och tvätta håret också. Du vill väl inte ha en tjej med håriga ben?
Citera
2022-12-16, 09:30
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordHeskey
Ser inga fel med detta men då duschar jag inte länge annars heller. Vet inte hur det blir för folk som behöver dra tvätta/vårda långt hår, känns som det kan bli lite struligt med 4 min?
Min fru har sitt långa hår som argument för att duscha sina dagliga 20 minuter. Jag själv klarar mig med några minuter, men så har jag inte så mycket hår längre...

Tror det är en hel del okynnesduschande och badande i de lägenehter där man inte har individuell mätning av varmvattenförbrukning. Alla bostäder borde ha det, så är problemet löst!
Citera
2022-12-16, 09:31
Medlem
Ska duscha extra länge idag. Varför ska jag hjälpa hyresvärdar att spara deras pengar? lol
Citera
Medlem
Alternativet är ju att betala själv för uppvärmningen av dushvatten, Att dusha i 20-30 minuter är extremt energikrävande.
Citera
Medlem
Jag tycker att detta är fullt rimligt. Vi svenskar har tagit förgivet att vi kan ta sköna 15 minuters duschar som standard. Men dom nya elpriserna är här för att stanna och vi måste anpassa oss efter dem.
Citera
2022-12-16, 09:32
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Varför stänger du inte av vattnet medan du schamponerar?

Det gör jag. Sorry att jag missade den lilla detaljen.
Citera
2022-12-16, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Jo det kan nog hjälpa en del att ta kortare duschar.

Jag var med om den förra energikrisen 1974 och då fick man lära sig att duscha under minuten. Man börjar med att snabbt blöta ned sig och stänger sedan vattnet. Tvålar in sig och schamponerar håret. Sätter därefter på vattnet och spolar av allt. Det bör till och med kunna gå på 30-45 sekunder.

Men jag hör talas om vänner som är förtvivlade över energiåtgången för deras tonårsbarns duschande, som kan stå i duschen med rinnande varmvatten i 20-25 (!) minuter.

Det är skönt att duscha. Varför snåla? Sverige är väl inte nåt jävla u-land? Vi har råd med varmvatten!! Sluta med att kasta bort pengar på MENA och massinvandring så har vi nog råd att duscha ska du se.
Citera
2022-12-16, 09:37
Medlem
Bara man säger att "det är för en god sak" så kan man övertyga er fårskallar till svennar att sätta er på en lång vass träpåle 😂
Citera
2022-12-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Det är skönt att duscha. Varför snåla? Sverige är väl inte nåt jävla u-land? Vi har råd med varmvatten!! Sluta med att kasta bort pengar på MENA och massinvandring så har vi nog råd att duscha ska du se.
tyvärr så är sverige ett korrupt u-land
Citera
2022-12-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Jo det kan nog hjälpa en del att ta kortare duschar.

Jag var med om den förra energikrisen 1974 och då fick man lära sig att duscha under minuten. Man börjar med att snabbt blöta ned sig och stänger sedan vattnet. Tvålar in sig och schamponerar håret. Sätter därefter på vattnet och spolar av allt. Det bör till och med kunna gå på 30-45 sekunder.

Men jag hör talas om vänner som är förtvivlade över energiåtgången för deras tonårsbarns duschande, som kan stå i duschen med rinnande varmvatten i 20-25 (!) minuter.

Japp hjälper nog mycket att snåla på varmvatten. Eldas det mindre så skapas det ström i dina vägguttag istället. Jag har en deal.

Ja för att ni antagligen hade diesel i en tank som ni värmde upp vattnet med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in