• 1
  • 2
2022-11-30, 06:33
Medlem
Premiär 15 december
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=DLP499pffiY

https://www.tv4.se/sagan-stenmark

Citat:
TV4 gör en dokumentär om skidlegendaren Ingemar Stenmark. Hur blev han egentligen så bra? Vad drev honom att bli bäst? Vilka nyckelpersoner fanns runt Ingemar Stenmark och hur tänkte han själv under åren på toppen när media jagade den då fåordiga världsstjärnan?

Personligen ser jag fram emot att titta eftersom jag alltid gillat Stenmark. Nån annan som kommer att titta?
Citera
2022-11-30, 06:38
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Premiär 15 december
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=DLP499pffiY

https://www.tv4.se/sagan-stenmark

Personligen ser jag fram emot att titta eftersom jag alltid gillat Stenmark. Nån annan som kommer att titta?

Ja absolut.
Iaf. Om jag inte glömmer
Citera
2022-12-15, 08:34
Medlem
Ikväll sitter jag bänkad och kollar in sagan.
Citera
2022-12-15, 09:38
Medlem
Ska bli intressant att höra hur han från att vara introvert till att bli extrovert. Han säger ju att han var nära att lägga av på grund av medias alla frågor.
Citera
2022-12-15, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollargirl
Ska bli intressant att höra hur han från att vara introvert till att bli extrovert. Han säger ju att han var nära att lägga av på grund av medias alla frågor.

Jag tror inte han analyserar det.
Citera
2022-12-15, 21:18
Medlem
hazard simpsons avatar
Ohyggligt spännande hittills. Där i taket sitter ett häftstift. Party i Tärnaby 😂
Citera
2022-12-15, 21:47
Medlem
Underbart! Stenmark och Strand ute på isen. Fåordiga och ingen öppnar käften i onödan...
Citera
2022-12-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Ohyggligt spännande hittills. Där i taket sitter ett häftstift. Party i Tärnaby 😂
Men de hade rivit hans loft. Hur många program kommer det? Man vill se hur tränade och hur han tänkte samt hur han ändrade utrustning som likt med pjäxorna. Hur han ändrade på skidorna bättre själv än sedan fabriken gjorde.

Man skulle velat se lite mer om vad som hände mellan tävlingar, eller inför dem och mellan loppen i samma tävling. Vad de pratade om och hur han tränade. Minns att de filmade honom en sommar och hur han då tränade. Han gick på slak lina och konkurrenterna spände upp en lina och började träna. Sanningen var dock att han bara gjorde det för att skoja med tv-teamet för att ha något att visa upp.

Det var ett sådant inslag på sporten som kommer ibland när de inte har annat att visa. TV-kanaler i alla skidåkande nationer snappade upp det så alla såg det. Han cyklade dock på enhjuling då det var bra för balansen.
Citera
2022-12-16, 08:24
Medlem
Underbart första avsnitt med fantastiska vyer från Ingemars hemtrakter, samt intressanta berättelser från hans uppväxt. Ser redan fram emot nästa avsnitt!

Är det tre avsnitt sammanlagt eller fyra? Någon som vet?
Citera
2022-12-16, 10:27
Moderator
Dr Kings avatar
I kommande avsnitt skulle man också vilja se några intervjuer med några av Stenis klassiska utländska konkurrenter som Piero Gros, Bojan Krizaj, Bröderna Mahre, Pirmin Zurbriggen o.s.v.
Citera
2022-12-16, 15:35
Medlem
kalle55s avatar
----
Ingemar Stenmark är en absolut superhjälte.

Hur ska samhället göra,
för att hitta dessa makalösa människor?

För vi måste börja hitta dem och se till att de hittar sin plats,
där de kan visa resten av allmänheten,
hur fantastisk människan är,
om den bara hamnar på rätt plats
och ibland med rätt människor runt sig.

Jobbar som ma/fy lärare sedan 2015
och är övertygad om att vi missar fantastiska barn/ungdomar/människor.

Skolor borde mera vara, att utsätta elever får precis allt möjligt,
så att man ökar möjligheten att hitta alla elevers specialförmågor.
För alla har något unikt.

Nu är det som om man bara ska gallra fram en elit
och de som inte klarar testerna glöms bort.

Tror man ska fortsätta utsätta barn/ungdomar/människor som inte tillhör eliten
för ännu mer olika varierade tester och uppgifter,
istället för att gallra bort och gallra bort.

Tror vi gör helt fel idag på skolor.

MagI
------
Citera
2022-12-16, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Underbart första avsnitt med fantastiska vyer från Ingemars hemtrakter, samt intressanta berättelser från hans uppväxt. Ser redan fram emot nästa avsnitt!

Är det tre avsnitt sammanlagt eller fyra? Någon som vet?

Tre avsnitt. Finns på play.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in