Citat:
Ursprungligen postat av
Fortran77
Ska man tro uttalandet från Thornberg i dagens Aftonblad (15/12) så har han jobbat oerhört med det här ärendet:
Många tittar på hur jag hanterar det här nu. En del tycker att jag har varit tyst, men jag har jobbat dag och natt och jag har jobbat med den här frågan under väldigt lång tid. Jag har genomfört en rad åtgärder som jag inte kan berätta om, och jag känner mig trygg med hur jag har hanterat det.
Enligt Thornberg har ärendet hanterats oklanderligt, skrivits av (med en gång) i alla instanser ändå fram till alldeles nyligen.
Trots det har Thornberg då enligt egen utsago "genomfört en rad åtgärder som jag inte kan berätta om"!
Han har, "jobbat dag och natt", ja dag och natt, det säger han själv... man tycker synd om honom!
Kanske kan han se fram emot lite mindre krävande arbetsuppgifter framledes?
Nu kan han ju tyvärr inte säga vad det är han har gjort, så det får vi gissa oss till...
Hur kommer det sig? Vad fanns det för åtgärder att genomföra när anmälningarna omedelbart lades ner?
Det var då en förbannad jävla lögnhals som förnekar tystnadskulturen inom polisen o nu erkänner den.
Har en rikspolischef tid att lägga ner dag o natt på sån här skit? O dessutom i Löfvings närhet hur har snacket gått mellan dom?
Sen är det så här att många skulle ha kunnat gjort Lindas jobb minst lika bra som henne.
Väldigt många skulle klara mycket mer än vad de gör o kunnat tjäna mycket mer pengar bara de fått chansen - linda såg till att få den o lyfte sig till typ 75,000 kr mån
Nu när hon inte får jobbet på JuDe bevisar det ju att det var inget riktigt jobb utan ett hittepåjobb för att Löfving skulle kunna komma tillbaka - o Löfving o andra var rädda att det skulle komma ut att han blivit fittbitchierad så de var tvungna att Linda ett jobb som hon skulle godkänna.
We Want Linda som rikspolischef så hon inte behöver fittbitchiera någon