2022-12-15, 21:15
Avslutad
Jag är banne mig ingen ohederlig person, jag är ingen fifflare

LS [försvarstal] var i klass med Monah Shalins en gång i tiden
Citera
2022-12-15, 21:19
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Hade Sverige inte en Statsminister från släkten staaf - typ 1800 talet.

Karl Staaff
Jo. Finns redan ett släktträd fram till den tidigare statsminstern postat någonstans i tråden.
Citera
2022-12-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Jo. Finns redan ett släktträd fram till den tidigare statsminstern postat någonstans i tråden.

Då förstår man ju att hon fick jobbet. Staten tar hand om sina egna -
Citera
2022-12-15, 21:24
Medlem
[quote=itazon|82771243]
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel56

Det man begär ut är en "ny" kopia, dvs det som nuvarande LADOK generar map ett personnummer / identitet. Dvs, LADOK hämtar med all säkerhet tilltalsnamn + efternamn från Skatteverket vid generering av intyg.

OK då förstår jag.

Men då bygger väl det hela på att man anger rätt personnummer när man gör sin förfrågan? Då Linda har skyddad adress så lär väl användaren som begärde ut intygen inte kunnat ange det? Det jag far efter är att vi vet att en person som heter Linda Staaf har pluggat men vi vet inte om det är den Linda Staaf som arbetar på NOA.
Citera
2022-12-15, 21:33
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Men isåfall var det väldigt nyttiga ligg eftersom hon presterat långt över förväntan.
Jag har upplevt så mycket Jäv i detta land , uppriktigt sagt, men ligg har jag tyvärr inte blivit utsatt för på det viset.
Däremot har motparten varit nära vän med domare etc.
Det är ett litet land, fan så litet, om vi bara förstod hur litet det är, vore varje ligg tillåtet.
Du menar alltså hon har förfört och haft sex på själva arbetsintervjun?
Det finns bevis och Ari Säkerhets Chefen har visat filmen för Thornberg som bara nickat och harklat sig?
Eller vad bevis finns det?
Att två människor känner varandra före en arbetsintervju är väldigt vanligt, det är som sagt en liten värld.
Du känner en som känner en som kommer känna mig exempelvis.
Nej, jag menar naturligtvis inte att de har knullat på själva arbetsintervjun. Är du dum i huvudet? Jag vet inte ens vad de har haft för förhållande. Jag gör bara den helt okontroversiella observationen att ett sexuellt förhållande innebär jäv i lagens mening och att man som anställande chef då har skyldighet att lämna över handläggningen till någon annan. Det krävs alltså inte att hon har fått jobbet i direkt utbyte mot sex, vilket du antydde i det inlägg jag citerade.
Citera
2022-12-15, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortran77
Ska man tro uttalandet från Thornberg i dagens Aftonblad (15/12) så har han jobbat oerhört med det här ärendet:

Många tittar på hur jag hanterar det här nu. En del tycker att jag har varit tyst, men jag har jobbat dag och natt och jag har jobbat med den här frågan under väldigt lång tid. Jag har genomfört en rad åtgärder som jag inte kan berätta om, och jag känner mig trygg med hur jag har hanterat det.

Enligt Thornberg har ärendet hanterats oklanderligt, skrivits av (med en gång) i alla instanser ändå fram till alldeles nyligen.
Trots det har Thornberg då enligt egen utsago "genomfört en rad åtgärder som jag inte kan berätta om"!

Han har, "jobbat dag och natt", ja dag och natt, det säger han själv... man tycker synd om honom!
Kanske kan han se fram emot lite mindre krävande arbetsuppgifter framledes?

Nu kan han ju tyvärr inte säga vad det är han har gjort, så det får vi gissa oss till...

Hur kommer det sig? Vad fanns det för åtgärder att genomföra när anmälningarna omedelbart lades ner?

Det var då en förbannad jävla lögnhals som förnekar tystnadskulturen inom polisen o nu erkänner den.

Har en rikspolischef tid att lägga ner dag o natt på sån här skit? O dessutom i Löfvings närhet hur har snacket gått mellan dom?

Sen är det så här att många skulle ha kunnat gjort Lindas jobb minst lika bra som henne.

Väldigt många skulle klara mycket mer än vad de gör o kunnat tjäna mycket mer pengar bara de fått chansen - linda såg till att få den o lyfte sig till typ 75,000 kr mån

Nu när hon inte får jobbet på JuDe bevisar det ju att det var inget riktigt jobb utan ett hittepåjobb för att Löfving skulle kunna komma tillbaka - o Löfving o andra var rädda att det skulle komma ut att han blivit fittbitchierad så de var tvungna att Linda ett jobb som hon skulle godkänna.

We Want Linda som rikspolischef så hon inte behöver fittbitchiera någon
Citera
2022-12-15, 21:47
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STROZZAPRETISANTI
Ansökan skickades in på polisen, inte på JuDep. Skulle inte förvåna om annonsen var en intresseanmälan och inte en ren jobbannons.
Är sant att hon inte fixade fram Sky m.fl. Men personalen som drev operationerna och fick i hamn det gjorde ett fenomenalt jobb. Som underrättelsechef så är det sen självklart hennes ansikte som visas och inte de som gjort grovjobbet. Är så det är, och jobbar man inom underrättelseverksamhet så är det många som föredrar det.
Fattar det där med att slå sig för bröstet kan irritera och verka drygt, men handlar ju om att skicka signalen att något görs. Polisen är grymt ineffektiv där chefsskiktet på många ställen agerar utifrån sin egen prestige istället vad som är bäst för situation eller ärendet.

Polisen bedriver sin egen lobbyverksamhet mot folket. Där ingår kanske att skryta om att man gör något. En sak är säker i alla fall - poliserna är annorlunda nuförtiden. Det är inga mysfarbröder med universitetsstudier bakom sig längre. Tycker att klimatet hårdnat markant. Vanliga personer utsätts för ganska otrevliga saker helt utan grund och alltid av unga poliser. Ska inte dra några exempel men jag har blivit förvånad över att de som vi anställt för att upprätthålla lagen inte har någon respekt för den själva.

Jag jobbar vid rådhuset och gick hem vid 15-tiden och promenerade fram på tunnelbaneperrongen för att byta uppgång. En efter en mötte jag stora elaka killar på perrongen som kastade onda blickar på mig. Fem stycken biffar efter varandra som inte kom tillsammans hade ett extremt suspekt beteende. Deras attityd var ondska. Jag tänkte att de var kriminella. De hade det sättet att föra sig, men de var svenskar. Men så slog det mig, att det var poliser som just gått av sitt pass och var på väg hem.

Jag är rätt gammal, och sådär hade aldrig en polis uppträtt för bara 30 år sedan. Lite OT, men jag antar att klimatet hårdnat över lag. Kände att det där var inga personer jag skulle vilja lära känna. Obehagliga individer.
Citera
2022-12-15, 21:54
Medlem
schipperke77s avatar
[quote=gargamel56|82771636]
Citat:
Ursprungligen postat av itazon

OK då förstår jag.

Men då bygger väl det hela på att man anger rätt personnummer när man gör sin förfrågan? Då Linda har skyddad adress så lär väl användaren som begärde ut intygen inte kunnat ange det? Det jag far efter är att vi vet att en person som heter Linda Staaf har pluggat men vi vet inte om det är den Linda Staaf som arbetar på NOA.

Vad är din teori här? Att Linda Staaf har ägnat sig åt identitetstöld? Hon snodde identiteten från en person som hette "staaf" i efternamn och kunde med dennes betyg få arbete som tingsrättsnotarie i Norrköping, trots att hennes eget efternamn vid den här tidpunkten var Hansson. Detta löste hon emellertid genom att gifta sig med Jan Staaf lite senare. Phuu!

Förslagen typ det där. Kanske kan du tipsa Expressen om ditt scopp?
Citera
2022-12-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Polisen bedriver sin egen lobbyverksamhet mot folket. Där ingår kanske att skryta om att man gör något. En sak är säker i alla fall - poliserna är annorlunda nuförtiden. Det är inga mysfarbröder med universitetsstudier bakom sig längre. Tycker att klimatet hårdnat markant. Vanliga personer utsätts för ganska otrevliga saker helt utan grund och alltid av unga poliser. Ska inte dra några exempel men jag har blivit förvånad över att de som vi anställt för att upprätthålla lagen inte har någon respekt för den själva.

Jag jobbar vid rådhuset och gick hem vid 15-tiden och promenerade fram på tunnelbaneperrongen för att byta uppgång. En efter en mötte jag stora elaka killar på perrongen som kastade onda blickar på mig. Fem stycken biffar efter varandra som inte kom tillsammans hade ett extremt suspekt beteende. Deras attityd var ondska. Jag tänkte att de var kriminella. De hade det sättet att föra sig, men de var svenskar. Men så slog det mig, att det var poliser som just gått av sitt pass och var på väg hem.

Jag är rätt gammal, och sådär hade aldrig en polis uppträtt för bara 30 år sedan. Lite OT, men jag antar att klimatet hårdnat över lag. Kände att det där var inga personer jag skulle vilja lära känna. Obehagliga individer.

Och har du också märkt att alla säkerhets bolag - är arga unga män från mena.

dvs precis motsatsen av säkerhet.
Citera
2022-12-15, 21:55
Medlem
[quote=schipperke77|82771969]
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel56

Vad är din teori här? Att Linda Staaf har ägnat sig åt identitetstöld? Hon snodde identiteten från en person som hette "staaf" i efternamn och kunde med dennes betyg få arbete som tingsrättsnotarie i Norrköping, trots att hennes eget efternamn vid den här tidpunkten var Hansson. Detta löste hon emellertid genom att gifta sig med Jan Staaf lite senare. Phuu!

Förslagen typ det där. Kanske kan du tipsa Expressen om ditt scopp?

Hehe långsökt
Citera
2022-12-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corrupted
Han kanske bara försöker släta över och dölja sina egna tillkortakommanden i sitt yrkesliv.

Ja visst är det så. Han tyckte Säpo var jättebra vilket vem som helst skulle göra som blir förd bakom ljuset och presenterad Säpo:s version. Såklart skulle Thornberg aldrig låta Runar härja fritt på Säpo med personal och system. Han fick ett smörgåsbord tillagat av Thornberg själv. En rundtur och sen hej då och ut genom svängdörren.
Citera
2022-12-15, 22:06
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Och har du också märkt att alla säkerhets bolag - är arga unga män från mena.

dvs precis motsatsen av säkerhet.

Jo, det har du förstås rätt i. Jag bor vid fältöversten och självklart är vakterna från Mena, men de har en mkt bra attityd märkligt nog. Hjälpsamma och trevliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in