2022-12-15, 19:00
Medlem
Exakt det jag också tänker, BO kanske har sett någon i familjen fara illa, därav spårade GM ur.

BO var verkligen en fin människa på alla sätt, snäll och ville alla väl alltid. Saknad av många.
Citera
2022-12-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbotten33
Han hade äcklet sig och trakasserat dom under en lång tid. Han skydda sin familj bara

Om du inte trollar, vilket det mesta tyder på, så verkar det som att du också är helt efterbliven. Du rättfärdigar handlingen?

Skydda sin familj genom att knäppa sin granne och därmed sitta på kåken i minst tio bast? Haha…

Hoppas att denna Sebastian blir inlåst på rättspsyk, medicineras till ett kolli och får ruttna där i Öjebyn.

Så extremt tragiskt, stackars barn.
Citera
2022-12-15, 19:30
Medlem
highfives avatar
Tror att mgm haft vanföreställningar med paranoida inslag och att hans inre röst påverkat honom att utföra detta. Man kan som bekant vara psykiskt sjuk utan att vara kriminell. Han blir troligtvis dömd till rättspsykiatrisk vård.

Någon som vet om han arbetade eller var arbetslös/sjukskriven?
Citera
2022-12-15, 19:50
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.
Exakt det jag också tänker, BO kanske har sett någon i familjen fara illa, därav spårade GM ur.

BO var verkligen en fin människa på alla sätt, snäll och ville alla väl alltid. Saknad av många.
MGM har väl barn? Kan BO gjort en orosanmälan till soc kanske, om han hört och sett att allt inte stod rätt till
Citera
2022-12-15, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brufusbenz
Om du inte trollar, vilket det mesta tyder på, så verkar det som att du också är helt efterbliven. Du rättfärdigar handlingen?

Skydda sin familj genom att knäppa sin granne och därmed sitta på kåken i minst tio bast? Haha…

Hoppas att denna Sebastian blir inlåst på rättspsyk, medicineras till ett kolli och får ruttna där i Öjebyn.

Så extremt tragiskt, stackars barn.

Tio år?.. try livstid för denna pundare.

Att bo på stigarna som etnisk svensk på Hertsön och dessutom ha små barn där, är ju bara det värt en orosanmälan.
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2022-12-15 kl. 20:40.
Citera
2022-12-15, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamitallan
studera paragraf 6 och fundera på hur många i Sverige som är privatpersoner och har tillstånd för automatvapen.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...sfs-1996-67#K2

Ja, och?

Det finns privatpersoner som har licens på automatvapen. Inte bara någon enstaka person heller.
Citera
2022-12-15, 20:39
Medlem
Pappan har molestat sitt eget barn, och det har 60 åringen sett/hört därför blev han skjuten av psykfallet.
Citera
2022-12-15, 20:41
Medlem
stureplan08s avatar
Bara jag som ser en viss likgiltighet/tomhet i MGM:s ögon på hans Facebook-profil bilder? Skriker verkligen psykisk ohälsa...
Citera
2022-12-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta12
Sanning med modifikation, sysslar du med banskytte kan du få licens för halvautomatiska vapen, för helautomatiska vapen måste du tillhöra hemvärnet. I dagsläget.
Däremot fanns det licens för helautomatiska för massa år sen, och personer som har innehaft sådant licens får bibehålla det om man inte är psyksjuk eller dömd för våldsbrott typ.

Frågan är iofs ot för så vitt vi vet nu är inget legalt automatvapen inblandat.
Men Hemvärn är en tanke som polisen håller sig med. Men det finns fler.
Citera
2022-12-15, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Frågan är iofs ot för så vitt vi vet nu är inget legalt automatvapen inblandat.
Men Hemvärn är en tanke som polisen håller sig med. Men det finns fler.

Inom hemvärnet finns det låskolv på AK4:an.

Samt att nyckeln till denna är förvarad i bombsäkra betongklumpar som står inom Försvarsmaktens stängsel.
Citera
2022-12-15, 20:59
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stureplan08
Bara jag som ser en viss likgiltighet/tomhet i MGM:s ögon på hans Facebook-profil bilder? Skriker verkligen psykisk ohälsa...
Han ser ut som en veganjävel så garanterat psykisk ohälsa.
Citera
2022-12-15, 21:00
Medlem
"– Min klient har delgetts misstanke om mord, och den inställning som han har nu är att han bestrider ansvar för mord, säger Martin Wulkan.

Åklagaren Anna Väppling leder utredningen mot mannen.

– Jag ska begära honom häktad och det kommer ske under fredagen, säger Anna Väppling."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-snall-person
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in