Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Det är synnerligen tydligt att det är vad jag gör. Jag kan inte hjälpa att du är både ideologisk och obildad och därmed helt oemottaglig för information.
Eh, nej det är tydligt att du inte gör det.
Vidare så förfaller du till ad hominem.
Och så går du off topic för att smita undan.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Det är givetvis för att din privatekonomi inte kan hantera det men det är inte vårt bekymmer
Som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Nej, kontantinsatserna minskar inte pga börsen utan pga huspriserna.
Du måste vara en speciellt envis form av idiot. Först: kontantinsatsen är en funktion av bostadspriserna och inte av börsen.
Nisse får max låna 3 MSEK, och har tillgångar som aktiesparande på 2 MSEK.
Nisse kan buda upp till 5 MSEK.
Börsen faller och Nisse har nu 1.5 på börsen och måste stanna budgivningen på 4.5 MSEK.
liksom-fb: Börsfallet leder till fallande bostadspriser.
von Hindenburg: nej din idiot, först faller bostadspriserna, sedan minskar Nisses kontantinsats, sedan faller börsen.

Alla som förstår något om kausalitet kan iaf få lite underhållning.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Vad du säger är att folk satsar alla pengar de har och att de är riskabelt placerade.
Nej, det är bubbelpratarna här i forumet som säger att alla är maxbelånade.
Vidare så har nya låntagare en högre belåningsgrad.
Att folk allokerar mycket till bostaden är dock en realitet. Speciellt yngre.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Om det vore sant så är det ytterligare ett bevis för en bubbla.
Ni bubbelpratare försöker då fantisera ihop alla möjliga bisarra påhitt för att rättfärdiga bubbelfantasierna.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Jag förstår att du inte förstår att börsen precis som huspriserna kan både stiga och sjunka men det är en dyr lärdom för dina fiktiva svenskar. Jag förstår vidare att du menar att folk satsar varenda öre på huset.
Halmgubbar producerar du också. Glömde ta med det i början.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Folk behöver någonstans att bo men de är inte beredda att betala nuvarande priser. Ergo, de är och har varit för höga.
I verkligheten har folk tvärtom just betalat priserna.
Men kontantinsatserna har ju krympt när börsen föll. Så nu kan man inte betala lika mycket.