2022-12-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Kan du utveckla ditt samtal med Kalla fall-gruppen?
Ja det var inte så dramatiskt, jag hade ju lämnat uppgifter till dem,jag berättade vad jag hade hört om den här kvällen, de frågade hur mycket jag kände till i mariestad vem jag fått uppgifter ifrån osv jättetrevlig kille eller gubbe på KF.
Citera
2022-12-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Ja det var inte så dramatiskt, jag hade ju lämnat uppgifter till dem,jag berättade vad jag hade hört om den här kvällen, de frågade hur mycket jag kände till i mariestad vem jag fått uppgifter ifrån osv jättetrevlig kille eller gubbe på KF.
Och du delgav dem vart uppgifterna kom ifrån förutsätter jag?
Citera
2022-12-15, 13:47
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Tack. Ingenting om Saaben?
Citera
2022-12-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Och du delgav dem vart uppgifterna kom ifrån förutsätter jag?
Svar ja!
Citera
2022-12-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Tack. Ingenting om Saaben?
Jodå fanns med!
Citera
2022-12-15, 15:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ja så kan det gått till, jag blir bara mer och mer övertygad att PV är våran man,tror de hade kontakt redan när han satt inne, mitt scenario är att hon följer med honom ut från statt,de blir upphämtade av den som kör Pv till Mariestad.
Man åker till det här huset där nån fyllde år och hade fest( A*n) man är kvar där en stund, man kör som idioter ner till båten som ligger vid ekudden. Där kan hända att han tar sig ett dopp, kör aldrig ut med båten, alla är fulla,HA retar sig på nåt, kan vara att han inte vill gå ifrån sin familj, kan vara att HA klipper till honom, sedan går hon(eller springer) från.honom han skriker vänta,han sticker efter samtidigt ber han Chauffören köra runt, jag tror att hon är så nära hemmet att hon ser gaveln på deras hus, hon gömmer sig ,han skriker SA JAG INTE TILL DIG ATT VÄNTA! .Han får syn på henne han slänger ner henne på marken, hon slåss för sitt liv, han stryper henne,lägger henne i bilen får hjälp att linda in henne, åker till ett ställe och gräver ner kroppen, hämtar sedan kroppen . HA blev og erbjuden att följa med till huset på Dillö torsö.

Jag har fetmarkerat osäkerhetsmarkörer i ditt inlägg, och utifrån dessa så har jag några tankar.

Är ditt scenario någonting du baserat på uppgifter du fått, eller är det något du "tänkt ihop"? P g a osäkermarketsmarkörer (t ex "kan vara, "tror"), så kan man få uppfattning om att det inte nödvändigtvis behöver ligga information som du fått från andra bakom. Men det kan ju också vara att du medvetet har skrivit - och velat få det att framstå - som att det ska verka som lite "osäkert" för läsaren. Kan du förklara för mig?

Vi var några som skrev lite om PeVa för tio år sedan. Har du baserat dina på tankar på dessa inlägg, eller har du fått andra uppgifter? Jag klistrar in ett inlägg som jag själv gjorde på den tiden här nedan från september 2012.

"Ursprungligen postat av Prinzezzan
(Min maskering av namn samt fetmarkering.)

PV:s föräldrar bor i dag på Torsö, men bodde -92 (åtminstone modern) i/på Radbyn. PV hade lägenhet i Skövde, men var ibland hemma i Mariestad.

Enligt uppgifter till mig i PM så var han ofta ute på Ekudden, speciellt runt skolavslutningstider. Han ska ha jagat fulla tjejer, ensam och på nätterna - och med "otäcka metoder".

Enligt samm* uppgiftslämnare så hade PV en "enkel madrass" i båten (som ska ha legat bakom Ekuddens båtgård, i den lilla hamnen), dels för övernattning, men också för "annat". Han ska ha "många fyllevåldtäkter på sin lista", även runt -92. Han ska ha lockat med sig tjejer till Torsö med sin båt, ska ha varit van att navigera i mörker och ska ha hittat "på alla öar runt Torsö". Han var ofta på Onsö.

Han ska även ha "jagat" med bil. Bilen var en SAAB 900, ev. mörkblå. När han använde bil ska han ofta ha varit i/vid Hattarviken med omgivning.

Fanns det någon koppling mellan denne PV och någon annan som nämnts i tråden?

Fanns det någon koppling mellan PV och Helena?

Någon som kan bekräfta att han var i Mariestad kvällen/natten den 13-14 juni -92?"

Finns det i dag konkreta uppgifter som pekar mot PeVa?
Citera
2022-12-15, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har fetmarkerat osäkerhetsmarkörer i ditt inlägg, och utifrån dessa så har jag några tankar.

Är ditt scenario någonting du baserat på uppgifter du fått, eller är det något du "tänkt ihop"? P g a osäkermarketsmarkörer (t ex "kan vara, "tror"), så kan man få uppfattning om att det inte nödvändigtvis behöver ligga information som du fått från andra bakom. Men det kan ju också vara att du medvetet har skrivit - och velat få det att framstå - som att det ska verka som lite "osäkert" för läsaren. Kan du förklara för mig?

Vi var några som skrev lite om PeVa för tio år sedan. Har du baserat dina på tankar på dessa inlägg, eller har du fått andra uppgifter? Jag klistrar in ett inlägg som jag själv gjorde på den tiden här nedan från september 2012.

"Ursprungligen postat av Prinzezzan
(Min maskering av namn samt fetmarkering.)

PV:s föräldrar bor i dag på Torsö, men bodde -92 (åtminstone modern) i/på Radbyn. PV hade lägenhet i Skövde, men var ibland hemma i Mariestad.

Enligt uppgifter till mig i PM så var han ofta ute på Ekudden, speciellt runt skolavslutningstider. Han ska ha jagat fulla tjejer, ensam och på nätterna - och med "otäcka metoder".

Enligt samm* uppgiftslämnare så hade PV en "enkel madrass" i båten (som ska ha legat bakom Ekuddens båtgård, i den lilla hamnen), dels för övernattning, men också för "annat". Han ska ha "många fyllevåldtäkter på sin lista", även runt -92. Han ska ha lockat med sig tjejer till Torsö med sin båt, ska ha varit van att navigera i mörker och ska ha hittat "på alla öar runt Torsö". Han var ofta på Onsö.

Han ska även ha "jagat" med bil. Bilen var en SAAB 900, ev. mörkblå. När han använde bil ska han ofta ha varit i/vid Hattarviken med omgivning.

Fanns det någon koppling mellan denne PV och någon annan som nämnts i tråden?

Fanns det någon koppling mellan PV och Helena?

Någon som kan bekräfta att han var i Mariestad kvällen/natten den 13-14 juni -92?"

Finns det i dag konkreta uppgifter som pekar mot PeVa?
Det får KF avgöra som jag skriver så är det uppgifter som kommit, det är sms kontakt och då ett pdf som kommer från en person, det är det här som förhöret handlat om.
Ja det fanns en koppling
Ja han ska ha varit på statt den kvällen.
Kopplingar är väl till den idrott han höll på med
Han ska också känt Malmgren
Citera
2022-12-15, 16:22
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det får KF avgöra som jag skriver så är det uppgifter som kommit, det är sms kontakt och då ett pdf som kommer från en person, det är det här som förhöret handlat om.
Ja det fanns en koppling
Ja han ska ha varit på statt den kvällen.
Kopplingar är väl till den idrott han höll på med
Han ska också känt Malmgren

Tack så mycket för svar!
Citera
2022-12-15, 16:44
Medlem
Citat:
Tack så mycket för svar!
Det här är mina tankar, tror PV blev sotis när hon fick klart över att han ville ha och äta kakan, tror hon började intressera sig för Tomas (tomat)hon kallade honom det, golfkille Tomas Stenberg han var på Statt,gillade HA osv, jag tror att de här två slåss HA får gå imellan,hon drar, Det spårar ur.
Citera
2022-12-15, 16:57
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det här är mina tankar, tror PV blev sotis när hon fick klart över att han ville ha och äta kakan, tror hon började intressera sig för Tomas (tomat)hon kallade honom det, golfkille Tomas Stenberg han var på Statt,gillade HA osv, jag tror att de här två slåss HA får gå imellan,hon drar, Det spårar ur.

Ja, TS ska Helena, enligt uppgift, ha varit förtjust i, "Hundkompisen". Dock vet jag inte i tid när hon skulle ha varit det. TS ska ha varit på Stadt den aktuella kvällen/natten, men ska, enligt annan uppgiftslämnare, ha haft alibi för natten efter Stadts stängning. Vet inte om jag minns rätt nu, men det kan ha varit en fest/umgänge med kompisar.

Finns det någon uppgift på att PV och TS hade kontakt inne på Stadt?
Citera
2022-12-15, 17:21
Medlem
Citat:

Citat:
Ja, TS ska Helena, enligt uppgift, ha varit förtjust i, "Hundkompisen". Dock vet jag inte i tid när hon skulle ha varit det. TS ska ha varit på Stadt den aktuella kvällen/natten, men ska, enligt annan uppgiftslämnare, ha haft alibi för natten efter Stadts stängning. Vet inte om jag minns rätt nu, men det kan ha varit en fest/umgänge med kompisar.

Finns det någon uppgift på att PV och TS hade kontakt inne på Stadt?
Det verkar så
Citera
2022-12-15, 17:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det verkar så

Är detta något som någon sett på plats, och som sedan har berättat det för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in