Citat:
Ursprungligen postat av
45-75Marlin
De flesta inklusive mig själv var i februari övertygad övertygad om att Ryssland skulle köra över och inta Ukraina på några veckor.
Man hade ju inte kunnat föreställa sig hur usel den ryska krigsmakten var och vilka kassa vapen de förfogade över. De lyckades ju inte ens fixa luftherravälde trots deras enorma flygvapen.
Allt var en papperstiger och nu är de utskrattade av hela världen!
Nu med hjälp av moderna vapen från väst och sina välutbildade och högt motiverade soldater håller Ukraina nu på att kasta ut ryssäcklen....
Planen var alltid att köra över Ukraina… bygga ett nytt Sovjetunionen så klart de va alltid planen. Hjärntvätten är stark i dig.
Putin är dålig!
Planen var absolut inte att förhindra Ukraina att inte få gå med i Nato genom att skapa en konflikt i Krim 2014. Då man inte kan gå med i Nato om landet är under pågående konflikt.
Och planen vid invasionen i år var absolut inte att förhindra Ukrainas biolabb vid ryska gränsen. Samt ukrainska nazister att trakassera ryssar i områden där det råder rysk majoritet. Samt förhindra Ukraina att mobilisera sig med västerländsk träning och ta tillbaka Krim så att de kan ansöka om Nato medlemskap när konflikten är över.
De första alternativet är så enkelt så min hjärna kan bearbeta de jag tror på det första.
Putin är dålig osv save Ukraine osv