2022-12-15, 11:46
Avstängd
Russian Embassy warns of "unpredictable consequences" if US sends Patriot missiles to Ukraine. -CNN

Ryska nyheterna visar video nu på hur dom fraktar en intercostial ballistic missil mot Ukraina.
Senast redigerad av Menea 2022-12-15 kl. 11:51.
Citera
2022-12-15, 11:47
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Det verkar som ukrainarna i grunden ännu inte uppfattat Rysslands sätt att kriga utan hoppas på ett under i att de blir otåliga och gör vanvettsoffensiver. Det är ju övertydligt vad ryssarna håller på med nu, dödar ukrainska soldater och förstör deras stridsfordon utan att riskera sina soldaters liv i onödan. Ha ha... Waggersoldaternas, av vilka en hel del är rent avskum och våldskriminella, liv betraktas som mer värda av ryska stridsledningar och deras offensiver förbereds väl med för ukrainarna fasansfull artillerield. Nyss frigivna arbetslägerfångar får göra spaningsanfall för att visa sin pålitighet inför soldatkamraterna så artilleriet kan riktas in på de ukrainska ställningarna. Snart ser vi väl Navalny som soldat? Ha ha... dessa yrkeskriminella har alltså slagit sönder en stor del av de i england utbildade ukrainarna och nu avlöses dessa bataljoner av nyinryckta och knappt utbildade ukrainare. Stackars satar säger jag bara.

Ja den här krisen i västeuropas och USA´s ekonomi kommer absolut inte gå över efter kriget. Det är en djupgående kris som snarast utlöst kriget och de som tror den stagnerande EU-ekonomin som orsakad av kriget och Putin misstar sig helt. Där är vi ense. USA håller på att såga av den gren de sitter på genom att försvaga EU... det är väl bara "die dummen schweden" som ännu inte förstått det.
Inte ett rätt där som vanligt!

Nu är det Wagnersoldater som slaktas en masse.

Vi har sett klippen från deras sönderbombade hotell och högkvarter och likhögarna i skogen utanför Bakhmut nu i veckan, säkert 1000 döda wagneriter!
Citera
2022-12-15, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Hon var inte alls emot Nord Stream. Det var hennes “livsverk” att knyta Ryssland närmare till Europa, vilket är själva EU tanken. Ju mer ekonomiskt utbyte desto mindre risk för krig.

Det visade sig att det var feltänkt då Ryssarna ändå valde krig och aggression när alla andra valde fred.
Citera
2022-12-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ja, ingen ska skjuta en president så länge det inte handlar om avsiktlig manipulation.

Var Yanukovich manipulerad av Ryssland? Ja, eller Nej.
Bli inte förvånad om du får ett ursäktande och undanglidande svar som befriar Ryssland från ansvar nu.
Citera
2022-12-15, 11:50
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Russian Embassy warns of "unpredictable consequences" if US sends Patriot missiles to Ukraine. -CNN

Please, don't send missile defense, our president may fall down the stairs and shit himself
Citera
2022-12-15, 11:50
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Det har du bara inbillat dig. Efter andra världskriget så ingick vi försvarsavtal med många västländer bla USA men höll dessa hemliga för att just kunna ”låtsas” att vi var neutrala så det ”nyligen” du refererar till var över 70 år sedan.

Vi "höll dessa hemliga för att just kunna ”låtsas” att vi var neutrala"?
Vad var det för poäng med det?
Har du länkar på det eller är det bara inbillat?
Det vill jag veta allt om.
Citera
2022-12-15, 11:55
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Bli inte förvånad om du får ett ursäktande och undanglidande svar som befriar Ryssland från ansvar nu.
Jag vet att jag kommer att få det.

Att något ansvar ligger hos Ryssland och hos Yanukovich är omöjligt för en pro-ryss att se.
Citera
2022-12-15, 11:58
Medlem
tenebriss avatar
590 nya kulfång igår. Vet nån hur man säger skyttegravsfot på ryska? Har de ett speciellt ord för det eller är det bara 'fot'?
Citera
2022-12-15, 12:02
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ja, ingen ska skjuta en president så länge det inte handlar om avsiktlig manipulation.

Var Yanukovich manipulerad av Ryssland? Ja, eller Nej.

Det vet vi inte. Och jag är själv osäker. Läs Reuters-artikeln som jag länkade innan.

Argument för manipulation:
- Han var korrupt, så även ett EU vs Ryssland-beslut kanske kunde köpas.

Argument mot:
- EU gav dålig deal
- EU tvingade Ukraina att välja mellan Ryssland och EU - Yanukovich hade hoppats på att ligga mellan båda. När han tvingades välja blev det Ryssland.
- De intressen som Yanukovich företrädde (dvs östliga oligarker) föredrog Ryssland.

Det är inte en självklarhet att det blir bra för att man går med i EU. Moldavien fick en EU-deal samma år som Ukraina. De har inte klarat sig fantastiskt.

Jag tror många har missat att 2012/13, vid ukrainska valet, såg många närmande till EU inte som något som var anti-Ryssland per se. Det är något som kom senare, som EU pressade på med 25 februari.
Citera
2022-12-15, 12:06
Avstängd
"Defense Minister says Ukraine is preparing for possible Russian invasion from Belarus"-
CNN
Citera
2022-12-15, 12:08
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det vet vi inte. Och jag är själv osäker. Läs Reuters-artikeln som jag länkade innan.
Det vet vi visst. Han flydde till Ryssland som tog emot med öppna armar. Det säger det mesta.

Nu lämnar jag ämnet men på samma sätt som att hade Zelensky flytt västerut när Ryssland invaderade så hade vi sett var manipulationen låg då.
Citera
2022-12-15, 12:09
Medlem
raskenss avatar
Skön brand på stort raffinaderi i fascistryssland. Burn baby burn

https://twitter.com/maria_drutska/status/1603282543062798336?s=20&t=0kxnssc3NMWmm_nNXNfIpA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in