2022-12-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Man la faktist inte ner robotskölden man byggde den på fartyg i stället. Alla nato fartyg har i princip sm2 idag

Visserligen. Natos paragraf 5 gäller oavsett fast installation eller inte hos nato medlemmen. Försvar kan även ges via hav eller vatten alternativt via installation hos annat medlemsland.

Nu är jag personligen övertygad om att invasionen av Ukraina hade skett av andra skäl hur som. Nato fick tjäna som ursäkt för en sedan länge planerad invasion.

Ukrainas EU medlemsskap var redan den flera år fram i tiden därmed även ett ev medlemskap i Nato långt bort i en osäker framtid.
Inte i en nära nutid.

Putin verkar vara väl insatt i vilka natokrav som måste vara uppfyllda innan ens en medlemsansökan kan beaktas t.ex. pågående krig eller sk frozen conflict.
Citera
2022-12-14, 22:23
Medlem
Ryssland hade ju förlorat?

Ryssland hade ju slut på ammunition och missiler?

Rysslands ekonomi skulle ju ha gått i botten inte en men TVÅ gånger?

Sist jag kollade har Ryssland fortfarande betydande territorium i Ukraina och ekonomin intakt. Snarare Zelensky som inte ens är folkvald som tigger vapen som ser desperat ut…

När ska ni sluta lyssna på jude media och bilda er egen uppfattning?
Citera
2022-12-14, 22:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Frivilliga fr Georgien (landet) sanerar Z-ohyran i närheten av Bakhmut!
Tack, genatsvale!
https://twitter.com/small10space/status/1603070973883949062

Georgierna strider hårt mot Ryska Imperiet, de blir också anfallna hela tiden av ryssarna.
Citera
2022-12-14, 22:32
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skapadekontotidag

Sist jag kollade har Ryssland fortfarande betydande territorium i Ukraina och ekonomin intakt. Snarare Zelensky som inte ens är folkvald som tigger vapen som ser desperat ut…

Ja, dina ryssar är på väg att förlora. Men som de dåliga förlorarna de är så ska de begå lite fler krigsbrott innan de ger upp. Jag hoppas att också de rysstroll som skriver här på flashback får en rättvis rättegång i Haag, inte bara Poutain och hans anhang.
Citera
2022-12-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
har du prövat att använda datumreglaget?

det händer en heldel, i synnerhet om vi pratar veckor och månader.

tex kan du se att ryssland förlorat 50%+ av område du ockuperat/kontrolerat sedan 24feb

Bra tips där med datumreglaget..
Vilken chock det blir för den.
Citera
2022-12-14, 22:33
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
naturligtvis, bortfallet i skattebetalre , export , investeringar, konsumtion osv som ger bnp siffran går ju inte att ersätta i ett krigshärjat land,
mördar du dessutom 10`000 tals civila, så påverkar ju det givetvis bnp.

Det som sänker BNP är inte döda civila, de är helt (ekonomiskt) försumbara. Det är alla som flytt landet. Om 20% flyr landet, så sjunker också BNP (förenklat) med 20%. Och den kostnaden tar vi ju på annat ställe, nämligen flyktinghjälp.
Citera
2022-12-14, 22:34
Medlem
JymdKjams avatar
Marocko skänker ett gäng uppgraderade T-72B till Ukraina:

https://www.armyrecognition.com/defense_news_december_2022_global_security_army_in dustry/morocco_agrees_to_donate_its_czech_modernized_t-72_tanks_to_ukraine.html
Citera
2022-12-14, 22:38
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Frivilliga fr Georgien (landet) sanerar Z-ohyran i närheten av Bakhmut!
Tack, genatsvale!

https://twitter.com/small10space/status/1603070973883949062

Det blir en trist jul i många ryska hem nästa vecka….

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1603033501519212545?s=46&t=f5KC9gURoBHfIR6LxzMRjQ

Maken är död.
Brorsan är försvunnen.
Pappa är död.

Och så kommer de hem med en tårtjävel till familjen!?!?
Senast redigerad av JymdKjam 2022-12-14 kl. 22:41.
Citera
2022-12-14, 22:41
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skapadekontotidag

Inte folkvald? Gäller det speciella regler för vissa kandidater som gör att 73% av rösterna 2019 inte räcker?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2019_Ukrainian_presidential_election

Lite bättre lögner kan du väl komma med.
Citera
2022-12-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, dina ryssar är på väg att förlora. Men som de dåliga förlorarna de är så ska de begå lite fler krigsbrott innan de ger upp. Jag hoppas att också de rysstroll som skriver här på flashback får en rättvis rättegång i Haag, inte bara Poutain och hans anhang.

Jag är inte på Rysslands eller Ukrainas sida. Jag har lyft blicken och insett att detta är skådespeleri för massorna dig och din familj inkluderad.

Men låt oss leka med tanken att det är som du yttrar dig i din autistiska åsikt.

Vad finns det för motiv att begå massor med krigsbrott när hela världen kollar och det finns så mycket teknisk för att exponera dessa?
Citera
2022-12-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Precis jag minns detta också..
Jag minns att Tyskland lade in veto att Ukraina ska få söka till NATO.
Senast redigerad av Parklane 2022-12-14 kl. 22:47.
Citera
2022-12-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jag är mest intresserad utav hypersoniska missiler? Den typen av missil som U.S.A. utvecklade 1950 talet?
Ja typ men dom är undanställda i ett garage någonstans i ryssland och även om dom får stor stryk vägrar dom ta fram dom 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in