2022-12-14, 21:27
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Funderar starkt på att sälja alla mina ETH och köpa BTC för det jag tjänar på min försäljning. Jag är egentligen motståndare till att realisera förlust men eftersom BTC också är nere för räkning så inbillar jag mig att det inte blir någon direkt förlust.

Orsak? Långsiktigt litar jag inte på något annat än BTC: https://youtu.be/xhjof3hQkKo

På vilket sätt är BTC nere för räkning..?
Citera
2022-12-14, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
På vilket sätt är BTC nere för räkning..?

Oj trodde du att BTC var på ATH? Sorry men det är BTC inte.
Citera
2022-12-14, 21:41
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Oj trodde du att BTC var på ATH? Sorry men det är BTC inte.

Äsch det kommer att ordna sig, desseutom har vi redan det värsta bakom oss.
Citera
2022-12-14, 21:45
Avslutad
Citat:
Äsch det kommer att ordna sig, desseutom har vi redan det värsta bakom oss.

Jag skrev att jag kommet att köpa BTC för min vinst, antyder det dåligt förtroende för BTC menar du?

Vad vi har framför oss de närmsta åren vet vi inte, och således vet vi inte heller om vi har det värsta bakom oss.
Citera
2022-12-14, 21:54
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Jag skrev att jag kommet att köpa BTC för min vinst, antyder det dåligt förtroende för BTC menar du?

Vad vi har framför oss de närmsta åren vet vi inte, och således vet vi inte heller om vi har det värsta bakom oss.

Jag tycker att dina inlägg ikväll osar av fud, det är därför du vill minska din exponering mot eth. Men värt att komma ihåg i sammanhanget är att "scams pumps the hardest", om dom överlever kryptovintern vill säga. Och det bör Vitaliks Ethereum göra, även om protokollet förmodligen kommer att gå under på sikt, inte minst för att det fundamentalt inte är decentraliserat, och desseutom inte är en råvara som Bitcoin. Yes det var en wink till kebaben och bidet
Citera
2022-12-14, 22:01
Avslutad
Citat:
Jag tycker att dina inlägg ikväll osar av fud, det är därför du vill minska din exponering mot eth. Men värt att komma ihåg i sammanhanget är att "scams pumps the hardest", om dom överlever kryptovintern vill säga. Och det bör Vitaliks Ethereum göra, även om protokollet förmodligen kommer att gå under på sikt, inte minst för att det fundamentalt inte är decentraliserat, och desseutom inte är en råvara som Bitcoin. Yes det var en wink till kebaben och bidet

Jag är inte säker på det och kommer att rida ut de osäkra tiderna med BTC, konstigare än så är det inte. Kalla det vad du vill.

(Har aldrig tänkt på ETH som en scam.)
Citera
2022-12-14, 22:04
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Jag är inte säker på det och kommer att rida ut de osäkra tiderna med BTC, konstigare än så är det inte. Kalla det vad du vill.

(Har aldrig tänkt på ETH som en scam.)

Det du gör är inte på något sätt orimligt, att många blir btc maximalister under en bear är ett välkänt fenomen, och det vilar på goda grunder.
Citera
2022-12-15, 07:56
Medlem
Citat:
Funderar starkt på att sälja alla mina ETH och köpa BTC för det jag tjänar på min försäljning. Jag är egentligen motståndare till att realisera förlust men eftersom BTC också är nere för räkning så inbillar jag mig att det inte blir någon direkt förlust.

Orsak? Långsiktigt litar jag inte på något annat än BTC: https://youtu.be/xhjof3hQkKo
Men lol, hur sjutton kan ni lyssna på dessa scamers? Hela videon är 100% dumheter.

Säger inget om valet att använda BTC istället för ETH, men snälla sluta titta på och dela massa videos av scamers. Merparten av länkar som sprids i det här forumet är rena scams.
Citera
2022-12-15, 09:00
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Men lol, hur sjutton kan ni lyssna på dessa scamers? Hela videon är 100% dumheter.

Säger inget om valet att använda BTC istället för ETH, men snälla sluta titta på och dela massa videos av scamers. Merparten av länkar som sprids i det här forumet är rena scams.

Tjena Sebbe, hade varit lite intressant att höra om hur du ser på vägen framåt? Vad tror du om utsikterna för bitcoin och kryptomarknaden under 2023?
Citera
2022-12-15, 09:22
Medlem
Citat:
Tjena Sebbe, hade varit lite intressant att höra om hur du ser på vägen framåt? Vad tror du om utsikterna för bitcoin och kryptomarknaden under 2023?
Jag har ingen aning om hur hur $pris-utvecklingen kommer se ut för saker 2023. Min bästa gissning är att priserna kommer vara högre december 2023 än december 2022, men sen hur det ser ut under året..

I övrigt:
Ethereum kommer att fortsätta växa fundamentalt som världens idag enda lösning för turing-komplett decentralisering av det digitala. December 2023 är L2-scaling generellt ansett oproblematiskt, men jag skulle inte beta allt för mycket på att vi är 100% klara med säkerhet kring vare sig optimistic eller ZK.. dessa tidsplaner är alltid, alltid, alltid optimistiska (no pun). Så det skulle kunna dröja till 2024-25 innan detta är redo för större legacy-institutioner snarare än bara retail, och antagligen något/några år till innan det är redo att börja påverka mer trögrörliga organisationer.

Skulle tro att Bitcoin fortsätter vara "tråk-Bitcoin" så länge som Ethereum gör den här resan, för det fyller en tydlig funktion att vara det. Det kommer komma någon punkt då Bitcoin på ett eller annat sätt börjar röra sig, eftersom det dels kommer behövas av säkerhetsskäl men också kommer vara en extremt lågt hängande frukt att börja implementera rollups - och den blir lägre och lägre ju längre Ethereum kommer i sin utveckling.

Men detta tror jag inte är 2023 utan skulle snarare gissa att det är något som börjar växa som ett narrativ kring nästa halving, då jag tror att det är denna halving som kommer börja sätta en strålkastare på det faktum att nuvarande Bitcoin-roadmap inte är speciellt hållbar. Vid den punkten borde också Ethereum "förbenat" (fruktansvärt rolig term översatt till svenska).
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2022-12-15 kl. 09:30.
Citera
2022-12-15, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2

Michael Saylor retweetade videon. Jag har 100% förtroende för Saylor och noll% förtroende för dig efter att ha haft att göra med dig tidigare.
Citera
2022-12-15, 15:31
Medlem
Citat:
Michael Saylor retweetade videon. Jag har 100% förtroende för Saylor och noll% förtroende för dig efter att ha haft att göra med dig tidigare.
Stackars sate. Även om det inte vore så att han är positionerad och spenderar dagarna med att marknadsföra sin position (och så är det), så är Saylor helt ny i den här marknaden. Han vet inte ens vad ethereum är (förutom att det är en "blockchain").

Situationen är så bisarr att den du lyssnar på inte bara saknar kompetens inom det specifika ämnet - han saknar även rent av IT-kompetens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in