2022-12-14, 13:00
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Visst var det L*nnea som fnittrar i bakgrunden? Mysigt!

Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Förmiddagens live av Lutmark börjar bli riktigt intressant. Han pratar med en mycket förvirrad kvinnasom inte vågar gå hemifrån för att hon har så mycket uppgifter hemma som kan bli farliga för henne. Riktigt underhållande! Hon försäger sig och nämner en bakomvarande person till hela röran, nämligen den fd polisen C*nny @ndersss*on alias trakern eller indianen.

Han sitter och drar i massor av rättshaverister och lurar i dom det mesta av de värsta konspirationsteorierna. Äntligen fick jag höra om kopplingen med C*nny och Lutmarks lakejer.

C*nny är oerhört intressant i sammanhanget.
Åsa-Marie Sandelin som den förvirrade kvinnan heter hoppar från det ena ämnet till det andra o tycker att allt hänger ihop i hennes konspirationsteorier. Pratar maniskt utan att ta paus för att andas. Är uppenbart psykiskt sjuk och behöver professionell hjälp. Säger själv att hon blivit tvångsintagen två gånger.
Tom kan inte hjälpa henne.
Det är tragiskt att Tom inte ser det. Men samtidigt väldigt talande för hur Tom ser sin omvärld.
Carina Sällberg som hon pratar om är en tokig fd politiker. Har en egen tråd här på Flashback.
(FB) Folkpartisten Carina Sällberg åtalad för ofredande & näthat

Alla de här stollarna har egna agendor som förstärkts när de träffas tillsammans.. De planerar ideligen olika aktioner som i sin tur drabbar allmänheten.
Jag tror Tom blir tvångsintagen snart igen. Han har växlat upp efter att han blev utsläppt. Med mer aggressivt och stört beteende.
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-14 kl. 13:34.
2022-12-14, 13:37
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Åsa-Marie Sandelin som den förvirrade kvinnan heter hoppar från det ena ämnet till det andra o tycker att allt hänger ihop i hennes konspirationsteorier. Pratar maniskt utan att ta paus för att andas. Är uppenbart psykiskt sjuk och behöver professionell hjälp. Säger själv att hon blivit tvångsintagen två gånger.
Tom kan inte hjälpa henne.
Det är tragiskt att Tom inte ser det. Men samtidigt väldigt talande för hur Tom ser sin omvärld.
Carina Sällberg som hon pratar om är en tokig fd politiker. Har en egen tråd här på Flashback.
(FB) Folkpartisten Carina Sällberg åtalad för ofredande & näthat

Alla de här stollarna har egna agendor som förstärkts när de träffas tillsammans.. De planerar ideligen olika aktioner som i sin tur drabbar allmänheten.
Jag tror Tom blir tvångsintagen snart igen. Han har växlat upp efter att han blev utsläppt. Med mer aggressivt och stört beteende.

Håller med, hans beteende ser ut att ha blivit värre efter senaste vändan på psyket. Mycket mer intensivt och maniskt. Det är nog en tidsfråga innan han läggs in igen.
2022-12-14, 13:58
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Hur ska Tom hitta tillbaka till verkligheten igen? Många av dom han tar rygg på är ju uppenbart förlorade för länge sen. Det är skrämmande och tragiskt att se förfallet.

Om det dessutom är så att han är bipolär, så finns det studier som visar att hjärnbarken tunnas ut av dom maniska skoven. Särskilt prefrontalkortex. (https://www.forskning.se/2021/10/15/mani-vid-bipolar-sjukdom-ger-forandringar-i-hjarnan/#)

L*nnea babblar om att hon har fått ytterligare orosanmälningar på sig, bl a för sitt umgänge med Tom. Hon tillbringar ju en hel del tid med honom. Luktar välkokt kanin.
2022-12-14, 14:00
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Håller med, hans beteende ser ut att ha blivit värre efter senaste vändan på psyket. Mycket mer intensivt och maniskt. Det är nog en tidsfråga innan han läggs in igen.
Ja. Nu tror han verkligen han är gud. Hur fan kunde han släppas ut. Sände live inne på psyket! Sen direkt till banken och gapa för att fortsätta galenskaperna. Om han gick med på frivillig vård, släpps man då? Nåt skumt måste de ju vara
2022-12-14, 14:57
Medlem
Citat:
Du börjar förstå? Han beter sig maniskt och verkar paranoid. Hela historien kring länsstyrelsens påstådda övergrepp mot honom och hans farsa är ju uppenbarligen bullshit, det är ett fantasifoster i Toms sjuka hjärna. Han behöver hjälp. Både medicin och behandling. Hade du varit en äkta vän så hade du sett det, inte stöttat honom i hans vansinne.

Missförstå mig inte jag står fast vid mitt försvar av Tom, jag står fast vid de jag skrivit om hans syster efter allt info gällande dösbo och gårdens läge och tidigare händelser och live då han tidigare pratat så har han absolut inte varit oresonligt det är nu när de börjat spåra ur med LVU mammorna. Det är fortfarande inget sjuk/verklighetsfrånvarande i sanningen som Tom säger det är sant de han säger om LS, däremot har jag sett och läst och har förstått att LS gjort 1 kontroll som sedan kompletterats och sedan lagts ned. Så nej jag håller inte med om att de varit längre trakassserier på pappan/familjen men den enda som kan intyga på att de känndes som trakassserier MEN jag står fast vid historierna om vissa av djurägarna, inte riktigt LVU fallen MEN jag har liknanade erfarenhet av LVU fallen så de stämmer inte att de bara följer lagar. Där står jag fast vid att de måste ske förändring. Men vad jag menar med spåra ur är att han trots flertal rådgivit att hålla fokus på bönderna och sin gård, de människorna som han alltid lyssnat på hela denna period att släppa LVU och bara fokusera på sina djur, djurägarna och själva bönderna inte familyunited, barnens rätt m.m och en av mammorna han hamnat i sällskap med är en oroande ostabil människa, jag anser INTE att han är sjuk så som många vill tro det me ja han mår inte bra, jag kan förstå även om jag inte håller med om att tvångsomhänderta honom var rätt, för de tycker jag är helt fel men jag kan förstå allt som hänt efter att ha fått veta mer fakta än bara toms egna. Jag vet att han är en mycket snäll, något naiv och pratar gott om alla han träffar, men han är en godmänniska i grunden och vill alla väl, jag tänker fortfarande stå kvar som vän men så länge LVU kampanjen pågår trots att så många sagt allvaret i att ens prata om LVU i media nu då myndigheterna slagit hårt emot dessa föreningar osv.

Jag står för det jag har sagt, men jag anser inte att han är så sjuk som alla tycker. Ja han mår inte bra, men vem fan mår bra efter att ha förlorat sin bästa vän (pappa) i självmord. Man vill ha någon att anklaga, jag borde veta då jag också förlorat mina föräldrar som ung. Jag anklagade mig själv, men allt som sägs av LS i allmänhet håller jag med om. LS handläggare borde inte få arbeta där de arbetar. Speciellt inte de handläggare han hängt ut. Han har sitt eget race, jag förstår det och tycker han är en fin människa men han lyssnar inte längre alls.

Sen kan jag ju informera att första gången i Malmö så skrev jag till hans ex sambo och bad om ursäkt om jag gjort något fel och att jag bryr mig, och hoppas han mår bra snart.Men då blev han utsläppt, så jo jag bryr mig men jag tycker fortfarande att det är sinnesjukt och vidrigt att man försöker låsa in han på psyk för att de handlar om en tvist om en familjegård som ingen av de har rätt i sak, Jag kommer fortsätta prata med han om han vill det, jag kommer fortsätta påtala att hålla sig till bönderna, djurägarna, sina egna problem med gården och djuren och framförallt sitt eget mående. Men han är inte paranoid eller psykotisk, utan han tänker utanför normen, han gör som alla andra som drabbats försöker hitta anledningar/teorier/förklaringar till att förstå de som skett.

Jag anser inte att han är farlig däremot är det en hel del gällande just LVU grejerna som fortsätter spåra trots läget i sverige gällande det, jag tycker fortfarande bondeupproret och gården är viktigt, för blir han av med djuren då lär vi inte se något mer av bondeupproret eller ens av T själv.
2022-12-14, 15:06
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Missförstå mig inte jag står fast vid mitt försvar av Tom, jag står fast vid de jag skrivit om hans syster efter allt info gällande dösbo och gårdens läge och tidigare händelser och live då han tidigare pratat så har han absolut inte varit oresonligt det är nu när de börjat spåra ur med LVU mammorna. Det är fortfarande inget sjuk/verklighetsfrånvarande i sanningen som Tom säger det är sant de han säger om LS, däremot har jag sett och läst och har förstått att LS gjort 1 kontroll som sedan kompletterats och sedan lagts ned. Så nej jag håller inte med om att de varit längre trakassserier på pappan/familjen men den enda som kan intyga på att de känndes som trakassserier MEN jag står fast vid historierna om vissa av djurägarna, inte riktigt LVU fallen MEN jag har liknanade erfarenhet av LVU fallen så de stämmer inte att de bara följer lagar. Där står jag fast vid att de måste ske förändring. Men vad jag menar med spåra ur är att han trots flertal rådgivit att hålla fokus på bönderna och sin gård, de människorna som han alltid lyssnat på hela denna period att släppa LVU och bara fokusera på sina djur, djurägarna och själva bönderna inte familyunited, barnens rätt m.m och en av mammorna han hamnat i sällskap med är en oroande ostabil människa, jag anser INTE att han är sjuk så som många vill tro det me ja han mår inte bra, jag kan förstå även om jag inte håller med om att tvångsomhänderta honom var rätt, för de tycker jag är helt fel men jag kan förstå allt som hänt efter att ha fått veta mer fakta än bara toms egna. Jag vet att han är en mycket snäll, något naiv och pratar gott om alla han träffar, men han är en godmänniska i grunden och vill alla väl, jag tänker fortfarande stå kvar som vän men så länge LVU kampanjen pågår trots att så många sagt allvaret i att ens prata om LVU i media nu då myndigheterna slagit hårt emot dessa föreningar osv.

Jag står för det jag har sagt, men jag anser inte att han är så sjuk som alla tycker. Ja han mår inte bra, men vem fan mår bra efter att ha förlorat sin bästa vän (pappa) i självmord. Man vill ha någon att anklaga, jag borde veta då jag också förlorat mina föräldrar som ung. Jag anklagade mig själv, men allt som sägs av LS i allmänhet håller jag med om. LS handläggare borde inte få arbeta där de arbetar. Speciellt inte de handläggare han hängt ut. Han har sitt eget race, jag förstår det och tycker han är en fin människa men han lyssnar inte längre alls.

Sen kan jag ju informera att första gången i Malmö så skrev jag till hans ex sambo och bad om ursäkt om jag gjort något fel och att jag bryr mig, och hoppas han mår bra snart.Men då blev han utsläppt, så jo jag bryr mig men jag tycker fortfarande att det är sinnesjukt och vidrigt att man försöker låsa in han på psyk för att de handlar om en tvist om en familjegård som ingen av de har rätt i sak, Jag kommer fortsätta prata med han om han vill det, jag kommer fortsätta påtala att hålla sig till bönderna, djurägarna, sina egna problem med gården och djuren och framförallt sitt eget mående. Men han är inte paranoid eller psykotisk, utan han tänker utanför normen, han gör som alla andra som drabbats försöker hitta anledningar/teorier/förklaringar till att förstå de som skett.

Jag anser inte att han är farlig däremot är det en hel del gällande just LVU grejerna som fortsätter spåra trots läget i sverige gällande det, jag tycker fortfarande bondeupproret och gården är viktigt, för blir han av med djuren då lär vi inte se något mer av bondeupproret eller ens av T själv.
Tror du det finns det många bönder som verkligen stöttar Tom och är redo att görs uppoffringar för att hjälpa honom? Eller kämpar han för ett gäng egoister som gärna hugger honom i ryggen och ej hjälper honom när han behöver hjälp?

Man kan undra samma sak med denna Sof*a?Kan det vara så att hon egentligen bränner ut sig på att kämpa för egoister?
2022-12-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Ja. Nu tror han verkligen han är gud. Hur fan kunde han släppas ut. Sände live inne på psyket! Sen direkt till banken och gapa för att fortsätta galenskaperna. Om han gick med på frivillig vård, släpps man då? Nåt skumt måste de ju vara

Hade inte du själv fortsatt få dina pengar av banken när man väntat så länge? Han hade dessutom kvitto och hans besök gav ju resultat. Han fick sina pengar och kunde betala alla räkningar. Så ja jag hade också sprungit till banken direkt man haft möjlighet. De går inte att leva utan pengar vad jag vet?

Jodå han uppfyllde inte kriterier för tvångsvård fick han veta av läkaren på eftermiddagen när de frågade honom om han villa bli utskriven på sen eftermiddag eller bli officiellt utskirven morgonen efter. De gick han också ut med offentligt. Vilket inte är ovanligt heller, istället för att åka hem sent på söndagen skrevs han ut måndag morgon. Det är standards förfarande på psykiatrin. Jag har också kompisar som blivit fria att gå på helgen men valt att skrivas ut på måndag morgon och ha ett utskrivnignssamtal, allt frivilligt då man har ett val om man inte uppfyller LPT.

Allt lägger han ut offentligt. Vilket är både bra och dåligt men eftersom de sker så mycket konstiga saker ifrån vården och myndigheter så är det helt klart enda sättet att skydda sig själv är att spela in samtal och live. Dessutom den gången han var live, hade han enbart kameran på sig själv inte någon annan. Vilket han har laglig rätt till ilsket även överläkaren säger i videon.

Jag har lärt mig att alltid spela in ljudsamtal åtminstone och ha allt i text då det är det enda sättet att. Skydda sig själv ifrån saker som sker.

Jag står fast vid det. Nu ska jag försöka ägna tiden åt mitt eget liv efter dessa veckor som varit. Jag hoppas för T och de som bryr sig om honom och förstår vikten i att djuren behövs att det ska lugna ned sig,då kanske han kan driva bondeupproret så som tanken varit från start,iaf den start han pratade om första mötena.
2022-12-14, 15:13
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:

Kände du honom för några år sen? Hur kan du avgöra att han är frisk, eller inte psykotisk, gränspsykotisk, manisk eller paranoid?

Du svamlar ju en hel del själv (med mestadels missförstånd och anekdotisk bevisföring) så det du kommer med känns inte så trovärdigt. Sorry.
2022-12-14, 15:21
Medlem
Citat:
Hur ska Tom hitta tillbaka till verkligheten igen? Många av dom han tar rygg på är ju uppenbart förlorade för länge sen. Det är skrämmande och tragiskt att se förfallet.

Om det dessutom är så att han är bipolär, så finns det studier som visar att hjärnbarken tunnas ut av dom maniska skoven. Särskilt prefrontalkortex. (https://www.forskning.se/2021/10/15/mani-vid-bipolar-sjukdom-ger-forandringar-i-hjarnan/#)

L*nnea babblar om att hon har fått ytterligare orosanmälningar på sig, bl a för sitt umgänge med Tom. Hon tillbringar ju en hel del tid med honom. Luktar välkokt kanin.

L har sig själv att skylla i allt det, det har inget med Tom att göra utan hennes eget agerande och handling när hon har ett barn på LVU i hemmet och har en pågående utredning och dessutom säger på soc kontoret att hon ligger bakom kampanjen med LVU om går i media. Den tjejen har inga spärrrar, många har sagt åt folka att hålla sig borta ifrån henne. Hon är riktigt ostabil och livsfarlig. Hade hon verkligen brytt sig som sina barn då hade hon löst sina problem itne hängt efter T som en svans och leva i nån fantasivärld att han och hon är ett par. Kolla L bakgrund, jag sa innan att jag trodde hon hade en chans att få hem sina barn om hon gör de rätta men hon har ju gjort det motsatta. Om hon älskar sina barn och vill få hem resterande och ha kvar dotter så bör hon göra som soc/rätten säger, visa att hon har ett stabilt liv gällande allt och tänka sig för . Soc är hemska att ha att göra men MEN av erfarenhet är att gör du exakt som soc säger och bevisar att du har ett stabilt strukturerat liv och stabilt boende och stabil inkomst och bara visar att hon kan vara en förälder med god omsorg då hade ehon fått tillbaka barnen så småningom tsm med en duktig advokat men hon gör ju tvärtom.

Ja hoppas T har koll på vem hon är så han fattar själv, han har ju när han tänker efter en ganska klar och bra bild av människor, men just nu allt med L har sina konsekvenser.
2022-12-14, 15:27
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:

Förstår du kände Tom innan han miste sin fader?
Nä just det. Men det har jag. Sen vet jag fakta till skillnad från dig.
Men du måste väl pratat med systern eller åtminstone någon annan som kände Tom innan faderns död? För de du säger är ju fruktansvärda anklagelser mot familjen. Tvist om gården? Dödsbo? Bara där ser man du inte vet ett skit
Senast redigerad av Hasselassefrasse 2022-12-14 kl. 15:30.
2022-12-14, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Tror du det finns det många bönder som verkligen stöttar Tom och är redo att görs uppoffringar för att hjälpa honom? Eller kämpar han för ett gäng egoister som gärna hugger honom i ryggen och ej hjälper honom när han behöver hjälp?

Man kan undra samma sak med denna Sof*a?Kan det vara så att hon egentligen bränner ut sig på att kämpa för egoister?

Jag vet några som inte är bönder men som är kloka människor med ganska sund syn på samhället och som vet ur myndigheterna fungerar osv och som vill T bästa, om ni tror att hans följare på FB är någon av de jag säger som stått bakom hela tiden är inte någon av dem. Många som stöttar honom eller är vän med honom är inte de som visar sig offentligt. Som de flesta, allt på FB är inte sant. Personligen har jag fler vänner som inte har sociala medier som står mig nära, smarta människor med sund syn på livet, som aldrig skulle avslöja sina liv offentligt.

Alla har vi brister, men alla ankan göra misstag och lära sig av dem. Jag vill inte att någon ska bli drabbad av myndigheterna som många ha blivit. Men när de sker då MÅSTE folk lyssna och agera itne bara säga att de ljuger. Visst finns det en hel del tyvärr några med i hans FB som myndigheterna haft anledningar till att agera me de är några få , det finns många många fler som drabbats av myndigheternas övergrepp.
2022-12-14, 15:48
Medlem
Citat:
Kände du honom för några år sen? Hur kan du avgöra att han är frisk, eller inte psykotisk, gränspsykotisk, manisk eller paranoid?

Du svamlar ju en hel del själv (med mestadels missförstånd och anekdotisk bevisföring) så det du kommer med känns inte så trovärdigt. Sorry.

Nej jag kände han inte då men jag vet många människor med olika typer av psykisk ohälsa bland annat syskon med psykossjukdom, vänner med bipolaritet med maniska episoder, paranoid med, jag har själv psykisk ohälsa inget jag säger emot absolut inte. För bara för man har problem med psykisk ohälsa behöver man inte låsas in. låsas in görs när man ska skyddas från att ta livet av sig, eller skyddas ifrån att skada andra.

Sanning om hur myndigheterna speciellt LS är itne något sjukt, det är en sanning ingen vill tro på och man tror inte på det själv innan man blivit drabbad, har man varit med om ett trauma eller utsatt speciellt om de är ett övergrepp ifrån myndigheterna då blir man paranoid, de räcker med att de kommer en bil man inte känner igen för att bli paranoid. Har man PTSD pga trauma eller C-PTSD då tillhör paranoia oftast också, då man blivit utsatt för sånt trauma då litar man inte på någon alls. Jag har också en gång i tiden levt i den bubblan att myndigheterna gör bara sitt jobb, de bryr sig osv. Me när man drabbas via sig själv/släkt/vänner då känns allt så chockerande, tro mig jag trodde som alla andra LS ska stötta och skydda djuren och djurägare likaså soc ska STÖTTA och ha en dialog med familjer, hjälpa de och agera när barn verkligen far illa som misshandelsfall/sexuella övergrepp/grovt missbruk/vanvård m.m
Jag växte upp i svåra förhållanden och oc struntade totalt i mig trots att de hade kunnat agera. De hade kunnat rädda men för de visste att jag far illa och så är många fall. Men att jaga föräldrar so älskar sina barn, som vill skydda de och göra sitt absolut bästa att se till så de har bra liv,, bara för att föräldrarna inte är inom normen eller lever annorlunda då ska barnen tas? Om man har problem så är det väl meningen att samhället ska stötta familjer? Inte slita barnen ifrån dem, likadant djuren.

jag trodde LS ville skydda djuren och ha en dialog med djurägare med tips och råd. Inte begå trakasserier, dyka upp med ett gäng poliser vid en anmälan, komma oanmält och komma handläggare och polis mot 1 ensam djurägare, som inte har någon som helt info utbildning om jurdiken runt det hela, eller att LS är så oerfarna och kasst utbildade, som letar fel och djurägare gör allt för att rätta till men hela tiden nya brister för ju mer kan de ta betalt för. LS tar friska djur och överlåter ill olika föreningar eller säljer de men bryr sig inte om djuren får det bra, men dör de mesta dödas djuren,. Ägare får skulder på allt från några hundra tusen uppåt 1 miljon beroende på hur många djur och många timmar m.m.

Så nej de är sanningen INTE psykotiskt/manisk/vanföreställning. Men allt som inte är enligt normen i sverige är fel, bara den grejen att LS inte kan se skillnad på en överviktig hund och på en normal el tävlingskick. Att de kan nästan ingenting om hur man bedömmer djruen efter individer inte enligt deras egna bedömningar. Jag har sett utbildningsplanen och pratat med folk som utbildat sig till djurskyddshandläggare och det är nästan ingen utbildning/erfarenhet alls hos de.

Jag har personligen idiotförklarat en inspektör 2 gånger, då var jag 16 år och handläggaren ansåg sina ord som lag tills jag hade min veterinär kom och kunde läxa upp inspektören.

Så jo det är sanna, det går t.o.m att vinna emot LS om man har en duktig advokat men då ska de vara en riktigt bra som är rätt inriktning juridiskt. Min släkt lyckades till sist få rätt i förvaltningsrätten och få rätt emot LS men de tog flera år och med rätt kompetenta människor som kunde hjälpa då förvaltningsrätten är svåra att övertyga då de alltid går på myndigheternas linje.

Har man aldri blivit utsatt kan man inte förstå för det är så sinnesjukt chockerande hur de fungerar egentligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in