2022-12-14, 06:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatanssnok
De skriver ett gåvobrev i augusti och i oktober kommer skilsmässoansökan in. Låter som ett klockrent golddiggerfall.

Här kan man ju fråga sig vad som är värst, hennes girighet eller hans dumhet? Tenderar att luta mig åt det senare…

Lider med denna man som verkar vara en oerhört snäll och naiv person vilket ju sällan är en helt lyckad kombo i en tuff värld. Hoppas nu fan att domstolen ser igenom detta och ger x:et fingret. Hon borde inte ha ett ruttet korvöre från Rickard. Han har alltså bott där från -98, 25 år och nu kan hon tvinga ut honom från hus och hem. Hur fan kan hon leva med sig själv?

Kämpa Rickard!!

Klockrent det kan bli.

Man undrar hur det gick till angående detta med gåvobrevet. Älskling vi är ju kära och allt men detta papper skulle verkligen ordna till allt. Skriv över halva kåken som du ägt i 25 år på mig. Att det säkert var hennes initiativ

Tyvärr är det nog kört för honom. Eftersom hon har yngre barn så kan hon hävda mer rätt att bo kvar.
Citera
2022-12-14, 06:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han bor i en bod medan hon och hennes barn bor i villan som han köpte. Efter bara ca 2 år tillsammans. Vilket jävla öde. Men skriva gåvobrav på över 4 miljoner när man är nykär inte det bästa.

Nog synd att hans egen dotter var lite för ung då 2020 att hon inte kunde säga till på skarpen. Att tänk till lite innan farsan och det är mtt arv du leker med också.

Har för mig att hon var så förståndig och faktiskt sa något om det, men ja, hon var för ung för att säga till på skarpen och ruska om honom.
Citera
2022-12-14, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nej, inte längre. Är man så korkad så man försöker köpa kärlek istället för att hitta någon i sin egen ålder och likvärdig. Han är alkolist förmodligen och har supit sönder förståndet. Syns ju lång väg hur plufsig han är.

Enligt uppgifter i offentligheten så är Rickard 55 och Giselle 45 så inte så jättestor åldersskillnad när man är den åldern om det stämmer.
Citera
2022-12-14, 08:30
Medlem
Att gifta sig med en kändis har sina risker. Den personen man ser i tv-rutan är sällan samma person som dyker upp vid frukostbordet- med det sagt så verkar Rickard Olsson vara en bra person, har aldrig hört något negativt om honom.

Utan att veta något känns det som om Rickard blivit tokblåst (!!!). Om det stämmer att han skrev över halva huset i augusti månad och skilsmässoansökan kom in i oktober är det onekligen en händelse som ser ut som en tanke……
Citera
2022-12-14, 10:09
Medlem
Enydrions avatar
Undrade vad det var för en snubbe, jag har kanske sett bingolotto nån enstaka gång en stund och då var det Loket, så det är väl förklaringen.

Han skrev över halva huset på henne och nu verkar han vara missnöjd? Förståndshandikappad är väl enda förklaringen jag kan komma på...
Citera
2022-12-14, 10:51
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Undrade vad det var för en snubbe, jag har kanske sett bingolotto nån enstaka gång en stund och då var det Loket, så det är väl förklaringen.

Han skrev över halva huset på henne och nu verkar han vara missnöjd? Förståndshandikappad är väl enda förklaringen jag kan komma på...

De hade tydligen inget äktenskapsförord, då hade hon väl fått halva huset ändå efter fem år, antar hon inte ville vänta så länge...

Men med tanke på hans intelligens så kan det nog tänkas att det var på hans initiativ...

Edit:

Från Aftonbladet:

Citat:
Två månader efter vigseln skrev Rickard Olsson ett så kallat gåvobrev, ett dokument där givaren uttrycker vilja att ge bort en del av sin egendom som pengar, aktier eller fastighet till någon annan. Där framgår att Rickard Olsson överlåtit halva sin villa till Giselle Essé Olsson.

Så det är inte två månader mellan gåvobrev och skilsmässa, utan bort åt två år emellan.
Senast redigerad av Enydrion 2022-12-14 kl. 11:21.
Citera
2022-12-14, 11:56
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Giselle Hyvönen som tidigare var gift mellan hockeyspelaren Hannes Hyvönen. Lättfotad är bara förnamnet... men Hannes var ju en häradsbetäckare av rang. Han var ju kung på Sandgrund.

Blåste hon även Hannes Hyvönen?
Citera
2022-12-14, 12:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han fryser i sin gillestuga, hon svettas i villan och han betalar monster-elräkningen? Julemys på Rickard-vis...
Citera
2022-12-14, 15:00
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Du verkar känna Richard? Har han betalt kvinnan i efterskott med halva huset menar du? Jag känner inte Richard själv men träffat honom bl.a på Göteborgs varvet kommer tyvärr inte ihåg vad han sprang på men han gjorde för missionskyrkan "hemlösa" vilket iofs kan vara passande men inte fick jag några alkisvibbar av honom där och då? Men du verkar vara lite hatisk mot honom? Inte så att något ex valde Richard före dig?
Ja, jag ser att han har alkoholproblem. Därav rattfyllan då det är ett tecken. Såg programmet inatt med "Anders knackar på" och det var absurt. Helt hänsynslös mot sin dotter Asta och sjuk i skallen då han skrev gåvobrevet utan att ens känna människan. Hon nämnde detta i programmet att dom inte var så väl bekanta ännu.

Hon ville att han skulle posta gåvobrevet samma dag vilket han tyckte var charmigt och skrattade lite kärleksfullt. En bisarr historia från början till slut och om karln var i god form mentalt skulle han förmodligen kännt att detta var galet beslut. Vad är det som du ser men inte vi andra? Nu sitter han ju utanför sitt hus och grämer sig. Lider mest med dottern som var riktigt klok och gullig i programmet. Anders var dock mer kritiskt och ifrågasatte den kärlkekskranke programledaren.
Citera
2022-12-14, 15:06
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Enligt uppgifter i offentligheten så är Rickard 55 och Giselle 45 så inte så jättestor åldersskillnad när man är den åldern om det stämmer.
Och hur tycker du det slutade? Det är väl bara att titta på paret där han ser ut som en vithårig gamling och hon raffig med opererade kindknotor och läppar. Så omaka par där han borde ha känt sig ännu äldre och fulare. Det var riktigt patetietisk från början till slut att se programmet "Anders knackar på". Fanns inte ett rätt där.
Citera
2022-12-14, 15:09
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Att gifta sig med en kändis har sina risker. Den personen man ser i tv-rutan är sällan samma person som dyker upp vid frukostbordet- med det sagt så verkar Rickard Olsson vara en bra person, har aldrig hört något negativt om honom.

Utan att veta något känns det som om Rickard blivit tokblåst (!!!). Om det stämmer att han skrev över halva huset i augusti månad och skilsmässoansökan kom in i oktober är det onekligen en händelse som ser ut som en tanke……
Tror hon inväntade tiden med ett år. Hon är nog påläst och vet vad hon gör. Skulle hon lämnat honom innan bläcket hunnit torka skulle det kunnat rivas upp förmodligen. Han har skrivit på och förmodligen med kuken så då får han bita i det sura äpplet. Varför man skriver gåvobrev och andra avtal beror på att dom ska gälla. Inget annat.
Citera
2022-12-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Ja, jag ser att han har alkoholproblem. Därav rattfyllan då det är ett tecken. Såg programmet inatt med "Anders knackar på" och det var absurt. Helt hänsynslös mot sin dotter Asta och sjuk i skallen då han skrev gåvobrevet utan att ens känna människan. Hon nämnde detta i programmet att dom inte var så väl bekanta ännu.

Hon ville att han skulle posta gåvobrevet samma dag vilket han tyckte var charmigt och skrattade lite kärleksfullt. En bisarr historia från början till slut och om karln var i god form mentalt skulle han förmodligen kännt att detta var galet beslut. Vad är det som du ser men inte vi andra? Nu sitter han ju utanför sitt hus och grämer sig. Lider mest med dottern som var riktigt klok och gullig i programmet. Anders var dock mer kritiskt och ifrågasatte den kärlkekskranke programledaren.

Jag känner inte honom alls, och med det ser ingenting förutom att han är som personer är i allmänhet. Gör bort sig då och då gör alla. Sen finns det ju riktiga svin som utnyttjar både barn och personer eller nyttjar våld och där är han ju inte? Vad jag vet. Tycker bara du dömer honom hårt! Hoppas du dömer dig själv lika mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in