Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Söker du jobb på Raytheons marknadsavdelning? :-)
De skulle vara stolta över den entusiastiska beskrivningen av deras, iofs banbrytande, radarsystem från 1976. De lömska polackerna och svenskarna har också skaffat systemet (
https://en.m.wikipedia.org/wiki/MIM-104_Patriot).
Vad gäller ”biolabben” i din fantasi, tror du inte USA har flyttat dem vid det här laget?
Jag menar för framtiden såklart.
Ryssland skiter i Patriot i Sverige och Polen.
Men Ukraina som varit deras viktigaste bufferstat ligger i missilsäkerhetszonen vilket betyder att Ryssland tappar förmågan att slå till i preventivt syfte på mål som kan vara farliga mot dom i framtiden
Det finns ju en anledning att Patriot inte skeppats
Ukraina har blivit missilangripna sen i Mars , ändå har man inte skeppat Patriot
För det pågår ständigt snack, bara för att Putin och Biden inte träffas och kramas så betyder det inte att Ryssland och USA inte snackar.
Patriot till Ukraina är ett grovt övertramp. Du tar bort Rysslands förmåga att slå mot mål i sitt närområde nära Moskva
Samtidigt bygger väst upp en fet armé och skickar vapen till Ukraina
I framtiden lär Ukraina ha långdistansmissiler och Rysslannd kan inte svara på Ukrainsk upprustning på samma sätt
I små steg fortsätter Biden administrationen gå över den röda linjen mer och mer.
Oroväckande om man vill fortsätta leva