2022-12-14, 14:32
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageG2
Löfving och Byden måste man väl säga är ena "romantiska Idealister" som tror sig ha Sex-Appeal för en Brutta av Staafs Klass!
Jag håller inte för otroligt att hon har en Rysk Manlig Honungsfälla vid sidan av, hon skulle ju kunnat blivit rekryterad om/när Peyman fick upp ett spår och som tipsade sina Ryska Överordnande inom GRU/FSB.
Emot Naturlagarna annars...att hon väljer först BiljardBollen och sen HomoFjanten! Inga tillfälligheter eller bara random sammanträffanden.

Löfving är inget att hänga i granen rent utseendemässigt. Lika sexig som ett plåtskåp. Bydén har ändå en schysst utstrålning. I flera avseenden. Välmatchat.

Bra att Löfving är borta ur leken nu, efter alla polisanmälningar (av andra än LS, observera).

(Sidospåret med Peyman/honeytrap tror jag inte på. Staaf alldeles för duktig, seriös. Mm. )
Senast redigerad av Xedome 2022-12-14 kl. 14:36.
Citera
2022-12-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Givetvis, skulle Linda inte ha jobbet om hon inte var den bäst meriterade. Men många i den här tråden hävdar att hon är moraliskt och formellt ansvarig för detta fel och det tycker jag inte är lika självklart.

Jag tror att analysen skulle vara mer fullständig om både hon och hennes omgivning skulle räknas med.
Citera
2022-12-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Löfving är inget att hänga i granen rent utseendemässigt. Lika sexig som ett plåtskåp. Bydén har ändå en schysst utstrålning. I flera avseenden. Välmatchat.

Bra att Löfving är borta ur leken nu, efter alla polisanmälningar (av andra än LS, observera).

(Sidospåret med Peyman/honeytrap tror jag inte på. Staaf alldeles för duktig, seriös. Mm. )

Ja det blir ju till vad man tror och tycke och smak,...Men det här med att jaga Spioner klart att en del "är duktiga", t.ex Kim Philby "jobbade på" in i det sista, höll Masken länge,,..
Citera
2022-12-14, 14:47
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Komplett tingstjänstgöring är 2.5 år så hon gjorde nog annat - annars bryter man inte med få månader kvar

Glamourprincessan Karolina Lassbo- where are you du skall kunna detta o kanske även bli bra särskild utredare

Kan hon kört samma race i Norrköping och Linköping? Lite rajtantajtan i Norrköping som kanske inte gick hem så flyttade hon och körde samma sak i Linköping som inte heller gick hem. Som jag förstått det är ting extremt eftertraktat och både Norrköping och Linköping är större städer inte långt från Stockholm. Fått berättat att ting i Stockholm är hetast och sedan förefaller det vara mest eftertraktat ju närmare i mil man kommer Stockholm. Hatta runt under ting och inte slutföra det låter mysko.

Citat:
Löfving och Byden måste man väl säga är ena "romantiska Idealister" som tror sig ha Sex-Appeal för en Brutta av Staafs Klass!
Jag håller inte för otroligt att hon har en Rysk Manlig Honungsfälla vid sidan av, hon skulle ju kunnat blivit rekryterad om/när Peyman fick upp ett spår och som tipsade sina Ryska Överordnande inom GRU/FSB.
Emot Naturlagarna annars...att hon väljer först BiljardBollen och sen HomoFjanten! Inga tillfälligheter eller bara random sammanträffanden.

Ingenting är uteslutet. Det behövs en rejäl utredning och i den borde naturligtvis även ÖB granskas. Hur är det med omdömet hos högsta militära ledningen?

En extra sak som inträffade under hösten var ju att en stridspilotelev med iransk ursprung fick sluta och det sades att det berodde på hans kriminella kopplingar. Vad i helvete är det som pågår med SÄPO, MUST osv? Hur fan kan stridspiloten, Peymans och nu ÖB fått passera utan att någon drar i nödbromsen?
Citera
2022-12-14, 14:53
Medlem
Varför är det så tyzztt om exmaken pappa Jan Staaf - har han fixat henne jobbet i norrköping osv

Han sitter nu i bitteret ensamhat o rullar skinn i sin stora villa i svärtinge samtidigt som en massa andra dårar bearbetar hans fru med sina erigerade schnablar - kul för honom va
Citera
2022-12-14, 14:55
Medlem
Citat:
Du vet inte mycket om verkligheten du. Om du tror att du utifrån enbart utseende kan avgöra sexappeal är du helt bakom flötet. Män med makt tenderar att ha en speciell utstrålning och karisma samt mycket annat. Män med makt får alltid kvinnor av en anledning.
Citera
2022-12-14, 14:58
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Är det så lätt att snurra upp högsta polisledningen, då är det väl inte så konstigt att skurkarna kan leva rövare här.
Förutom vanliga medborgare förståss, som knappt kan sätta in några tusenlappar på banken utan att misstänkas vara terrorister.

Fast nu har vi just fått en lösning på detta med insättning av pengar. Man säger bara att man har sålt sex till Löfving och att pengarna kommer direkt från hans plånka, skattat å klart. Det borde väl banken godta?
Citera
2022-12-14, 14:59
Medlem
MustMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men då ska hon ha studerat på polishögskolan och det fanns ju inga uppgifter om det. Förutom en vecka chefsutbildning. För internutbildning krävs det ca 1 års utbildning på halvfart. Det var ju en av sakerna polisforskaren hade grävt om och han hittade inget om att hon gjort någon utbildning.

Det alltså för att bli en polis med den utbildning som krävs för att jobba i yttre tjänst.

Intressant!
Hon har väl dessutom sagt att hon arbetar i yttre tjänst och jag vet att hennes befogenhet att få bära vapen starkt ifrågasatts, att Löfving även skulle gett henne den "förmånen" utan någon som helst verklighetsförankring.
Citera
2022-12-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Eftersom det nu skrivs både två år och två och ett halvt år så förtydligar jag här vad det kan bero på enligt domstol.se:

"Vanligtvis två år

Tjänstgöringsperioden är två år för Ordinarie notarieanställning vid tingsrätt och förvaltningsrätt, som är den vanligaste typen av anställning.

Kan tilläggas att om man har tidigare relevant arbetslivserfarenhet brukar notarietiden kortas ner till 1,5 år. Detta är väldigt vanligt, och det är få som faktiskt sitter i två år.
Se under rubriken ”Finns det möjlighet att få förkortad notarieanställning”. https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/jobba-hos-oss/notarie/att-vara-notarie/arbeta-som-notarie/
Citera
2022-12-14, 15:01
Medlem
Då har någon fått fram LHS studieintyg från Mittuniversitetet. Då kvarstår att se vilka juriststudier hon läst vid SU.

Studieintyg från Mittuniversitetet

https://anonfiles.com/g5Qb72Mby0/Staaf-MiU-studieintyg_jpg
Senast redigerad av kLFFiVfTFba9Huz 2022-12-14 kl. 15:17.
Citera
2022-12-14, 15:01
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Givetvis, skulle Linda inte ha jobbet om hon inte var den bäst meriterade. Men många i den här tråden hävdar att hon är moraliskt och formellt ansvarig för detta fel och det tycker jag inte är lika självklart.

Problemet är att hon far med osanning och inte lägger alla kort på bordet.

Löfvings anställning för NOAs underrättelsechefstjänst är nu under utredning. Att kritisera den i sak och Löfvings agerande verkar vara att svartamåla Staaf i hennes ögon, "Jag som kvinna svartmålas" påstår hon.

Menar hon att Löfving inte begått tjänstefel och allt gått rätt till när hon fick sin tjänst på NOA?
Senast redigerad av Insyn5 2022-12-14 kl. 15:03.
Citera
2022-12-14, 15:04
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Det är väldigt lite tid, men inte på något sätt omöjligt, lite dubbla kurser och att studierna utomlands ingår i dina examina, så grejar du det på fem-sex år, och så två år hos tingsrätten.

Det är inte jättekrävande studier på SU, många arbetar parallellt med juristprogrammet.

LL
Ska du ha betyg för att inte sitta ting i tjottoheiti är det inte kravlöst. Du verkar okunnig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in