2022-12-14, 14:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Just ljuga om att hon är polis stämmer inte. Hon har internutbildats när hon var civilanställd hos Polismyndigheten. Inte en helt ovanlig väg om man har en juristbakgrund, frågan är hur just hennes juristbakgrund ser ut...

Det verkar uppenbarligen som att hon för sig med osanning i sitt CV, tyvärr är det inte olagligt.

Jo men då ska hon ha studerat på polishögskolan och det fanns ju inga uppgifter om det. Förutom en vecka chefsutbildning. För internutbildning krävs det ca 1 års utbildning på halvfart. Det var ju en av sakerna polisforskaren hade grävt om och han hittade inget om att hon gjort någon utbildning.

Det alltså för att bli en polis med den utbildning som krävs för att jobba i yttre tjänst.
Citera
2022-12-14, 14:09
Medlem
Soterns avatar
Ingen kan i alla fall säga att Löfving inte satsar på personalen.
Citera
2022-12-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Det är väldigt lite tid, men inte på något sätt omöjligt, lite dubbla kurser och att studierna utomlands ingår i dina examina, så grejar du det på fem-sex år, och så två år hos tingsrätten.

Det är inte jättekrävande studier på SU, många arbetar parallellt med juristprogrammet.

LL

Enligt polisforskaren har hon inte suttit två år:

”som jurist har jag många års erfarenhet av domstol”, skrev LS i ansökan. Vid kontroll fann SH att hon i praktiken har 1,5 års domstolserfarenhet – 13 månader i Norrköping och 6 månader i Linköping."

Frågan är vad den där "domstolserfarenheten" handlar om?
Citera
2022-12-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ingen kan i alla fall säga att Löfving inte satsar på personalen.

Hellre det än på väggar o möbler
Citera
2022-12-14, 14:14
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Enligt polisforskaren har hon inte suttit två år:

”som jurist har jag många års erfarenhet av domstol”, skrev LS i ansökan. Vid kontroll fann SH att hon i praktiken har 1,5 års domstolserfarenhet – 13 månader i Norrköping och 6 månader i Linköping.

Hör det till vanligheten att sitta ting på två olika platser?

Eller gjorde hon något annat hos domstolarna?

LL
Citera
2022-12-14, 14:16
Medlem
Vad betyder det här för historien?

"Samtidigt står det klart att rikspolischefens egen utredare inte kommer att granska tillsättningen av Linda Staaf."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ulf-kristersson-om-polisledningen-en-mycket-besvarlig-situation
Citera
2022-12-14, 14:18
Medlem
Fd gatupolisen Riskpolischefen Anders Thornberg diggar att visa sig i uniform med massor av galoner.

Hur var det med Postekonomen Björn Eriksson stoltserade han i uniform likt linda med rätt till ännu fler galoner o epoljetter
Citera
2022-12-14, 14:20
Medlem
Citat:

Eller gjorde hon något annat hos domstolarna?

LL

Komplett tingstjänstgöring är 2.5 år så hon gjorde nog annat - annars bryter man inte med få månader kvar

Glamourprincessan Karolina Lassbo- where are you du skall kunna detta o kanske även bli bra särskild utredare
Citera
2022-12-14, 14:21
Medlem
Citat:

Inte vad jag vet, men jag vet inte allt.

Citat:
Eller gjorde hon något annat hos domstolarna?LL

Det är det jag börjar fundera på. Om hon suttit ting så har hon då i alla fall inte slutfört tjänstgöringen eftersom den är på två år.

Även här kan vi ana en glidning i förskönande av CV:t. Hon skriver medvetet "domstolserfarenhet". Men vad är det? Har hon suttit på deras ekonomikontor? Vad arbetade hon med?
Citera
2022-12-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det är inte min erfarenhet.
Du har antagligen råkat ut för nymfomaner.
Citera
2022-12-14, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Komplett tingstjänstgöring är 2.5 år så hon gjorde nog annat - annars bryter man inte med få månader kvar

Glamourprincessan Karolina Lassbo- where are you du skall kunna detta o kanske även bli bra särskild utredare

Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Inte vad jag vet, men jag vet inte allt.

Det är det jag börjar fundera på. Om hon suttit ting så har hon då i alla fall inte slutfört tjänstgöringen eftersom den är på två år.

Även här kan vi ana en glidning i förskönande av CV:t. Hon skriver medvetet "domstolserfarenhet". Men vad är det? Har hon suttit på deras ekonomikontor? Vad arbetade hon med?

Eftersom det nu skrivs både två år och två och ett halvt år så förtydligar jag här vad det kan bero på enligt domstol.se:

"Vanligtvis två år

Tjänstgöringsperioden är två år för Ordinarie notarieanställning vid tingsrätt och förvaltningsrätt, som är den vanligaste typen av anställning.

Pakettjänstgöring, som inleds med ett halvår vid en annan statlig myndighet för att sedan fortsätta på tingsrätt eller förvaltningsrätt, pågår under totalt två år.

Vid tingsrätter, där mark- och miljödomstolar samt Patent- och marknadsdomstolen finns, ska den ordinarie notarietjänstgöringen innehålla minst ett år*på specialdomstolen och resten av tiden vid tingsrätten. Då blir den totala anställningstiden två och ett halvt år.

Kombinationstjänstgöring pågår under totalt två och ett halvt år, uppdelat på tingsrätt och förvaltningsrätt. Du tjänstgör minst ett år på den ena domstolen och resten av tiden på den andra."
Citera
2022-12-14, 14:29
Medlem
Löfving och Byden måste man väl säga är ena "romantiska Idealister" som tror sig ha Sex-Appeal för en Brutta av Staafs Klass!
Jag håller inte för otroligt att hon har en Rysk Manlig Honungsfälla vid sidan av, hon skulle ju kunnat blivit rekryterad om/när Peyman fick upp ett spår och som tipsade sina Ryska Överordnande inom GRU/FSB.
Emot Naturlagarna annars...att hon väljer först BiljardBollen och sen HomoFjanten! Inga tillfälligheter eller bara random sammanträffanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in