Citat:
Ursprungligen postat av
SisterJones
Komplett tingstjänstgöring är 2.5 år så hon gjorde nog annat - annars bryter man inte med få månader kvar
Glamourprincessan Karolina Lassbo- where are you du skall kunna detta o kanske även bli bra särskild utredare
Citat:
Ursprungligen postat av
kLFFiVfTFba9Huz
Inte vad jag vet, men jag vet inte allt.
Det är det jag börjar fundera på. Om hon suttit ting så har hon då i alla fall inte slutfört tjänstgöringen eftersom den är på två år.
Även här kan vi ana en glidning i förskönande av CV:t. Hon skriver medvetet "domstolserfarenhet". Men vad är det? Har hon suttit på deras ekonomikontor? Vad arbetade hon med?
Eftersom det nu skrivs både två år och två och ett halvt år så förtydligar jag här vad det kan bero på enligt domstol.se:
"Vanligtvis två år
Tjänstgöringsperioden är två år för Ordinarie notarieanställning vid tingsrätt och förvaltningsrätt, som är den vanligaste typen av anställning.
Pakettjänstgöring, som inleds med ett halvår vid en annan statlig myndighet för att sedan fortsätta på tingsrätt eller förvaltningsrätt, pågår under totalt två år.
Vid tingsrätter, där mark- och miljödomstolar samt Patent- och marknadsdomstolen finns, ska den ordinarie notarietjänstgöringen innehålla minst ett år*på specialdomstolen och resten av tiden vid tingsrätten. Då blir den totala anställningstiden två och ett halvt år.
Kombinationstjänstgöring pågår under totalt två och ett halvt år, uppdelat på tingsrätt och förvaltningsrätt. Du tjänstgör minst ett år på den ena domstolen och resten av tiden på den andra."