Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Naturligtvis hade ÖB inte behövt bry sig om något hot från Ryssland om ryssarna satt ned i båten. Det är mest rim och reson jag saknar — jag anar att en replik kunde bli att det är Putin som saknar rim och reson... Fair enough. Du hade dock en poäng med att det journalisterna ställer frågor till ÖB och får svar därefter. Jag upplever att det finns många farhågor kring säkerhetsläget. Kriser av alla de slag trendar just nu.
Ja, det gör ju det och ÖB har bara en del av kakan.
Jag saknar civil försvaret i media bruset.
NKS (Nya Karolinska Sjukhuset) byggdes tydligen utan skyddsrum, vilket av lagstiftaren inte ansågs nödvändigt längre. Kanske finns nu incitament att ändra tillbaka i lagstiftningen?
Hur stora förråd av förnödenheter, läkemedel och drivmedel bör Sverige ha?
Flera kommuner saknar tydligen planer för hur man ska säkra dricksvatten i kristider.
Visst finns det mycket som bör och ska diskuteras.