Citat:
Ursprungligen postat av
hillsongsweden
Putin satsar 30 % av statsbudgeten 2023 på sitt olagliga krig. På bekostnad av bla hälsovård och utbildning.
När är måttet rågat för ryska folket?
Vilken dum fråga!
Det är ju uppenbart att inte bara ryssarna utan även flertalet Putin-anhängare i denna tråd har uppfattningen att måste man välja mellan att bygga ett sjukhus eller bygga en hypersonisk missil som kan döda många människor så satsar man självklart på missilen. Vad ska man ha sjukhuset till? Men vapen måste man ju ha när (när, inte om) det blir krig.
Det är ju därför, enligt Putinanhängarna, som Ryssland har så mycket vapen medan västs vapenförråd sinar så snabbt. Ryssarna har satsat på en framtid med krig och lagt resurserna på massor av vapen, medan väst har trott på en fredlig framtid och hellre lagt pengarna på sjukvård och skola.