2022-12-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Visst, ett mindre sårbart samhälle är alltid bättre. Defaitism och negativitet är skadligt. Jag tycker att det är jättebra om det finns en medvetenhet om att också Sverige är sårbart, men att vi fixar det. Sedan bör man kanske inte bli förvånad om elen räcker, kriget i Ukraina tar slut utan att det blir världskrig, ett ryskt angrepp på Sverige uteblir, etc.

Som man säger på utrikiska: Better safe than sorry
Citera
2022-12-14, 12:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Ett patriot tar månader att skeppa och träna upp personal.
Det kommer inte vara på plats innan vinterbombningen är klar.

Det blir användbart vid återuppbyggnaden

Varför man korsar röda linjer ändå, världen drog en stor nitlott i förra Amerikanska valet med Demokraterna

Man räknar med att kriget kommer att hålla på, ..länge...
Citera
2022-12-14, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Putin satsar 30 % av statsbudgeten 2023 på sitt olagliga krig. På bekostnad av bla hälsovård och utbildning.

När är måttet rågat för ryska folket?

Vilken dum fråga!

Det är ju uppenbart att inte bara ryssarna utan även flertalet Putin-anhängare i denna tråd har uppfattningen att måste man välja mellan att bygga ett sjukhus eller bygga en hypersonisk missil som kan döda många människor så satsar man självklart på missilen. Vad ska man ha sjukhuset till? Men vapen måste man ju ha när (när, inte om) det blir krig.

Det är ju därför, enligt Putinanhängarna, som Ryssland har så mycket vapen medan västs vapenförråd sinar så snabbt. Ryssarna har satsat på en framtid med krig och lagt resurserna på massor av vapen, medan väst har trott på en fredlig framtid och hellre lagt pengarna på sjukvård och skola.
Citera
2022-12-14, 12:52
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror inte Bögryssland går över denna gräns. Påven har redan fördömt den ryska aggressionen och ger man sig på julafton blir Ryssland ännu mera utstött och föraktat.
Fast jag tror ortodox jul inte har samma datum som oss. Såg för ett tag sen att deras julafton är i januari.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Den kontinuerliga kallduschen står Putin för. Det framstår som om du ger dig på budbäraren här.
Naturligtvis hade ÖB inte behövt bry sig om något hot från Ryssland om ryssarna satt ned i båten. Det är mest rim och reson jag saknar — jag anar att en replik kunde bli att det är Putin som saknar rim och reson... Fair enough. Du hade dock en poäng med att det journalisterna ställer frågor till ÖB och får svar därefter. Jag upplever att det finns många farhågor kring säkerhetsläget. Kriser av alla de slag trendar just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ukraina kommer dränera Nato tids nog..
Man tycker att både NATO och EU borde ha fattat det på förhand.

Ukraina har inte i någondera klubben att göra.
Citera
2022-12-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ukraina med... https://www.amnesty.se/aktuellt/ukrainas-militara-strategi-aventyrar-civila/

Så du menar, att iom. att Amnesty anser att Ukraina utsätter civilbefolkningen för fara genom att försvara sitt land i befolkade områden, så är det ett bevis för att Ukraina på samma sätt som Ryssland skjuter missiler på civilbefolkningen ???

Igår länkade du föresten en källa för att Ukrainska soldater övergivit sina egna, i den källan stod det också att Ryssland förlorat +90.000 soldater, så jag antar att det är ditt budskap oxo ?
Citera
2022-12-14, 12:53
Medlem
Sgt.Blands avatar
Girkin ger sig nu på Solovyov också. Han vill tydligen bli inbjuden till "debatt" haha.

https://twitter.com/markito0171/status/1602992420404215810
Citera
2022-12-14, 12:54
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man räknar med att kriget kommer att hålla på, ..länge...

Nja nu samarbetar ju USA med många, bara låta Europeiska länder leverera Patriot, så sänder USA nyare till dom senare.
Citera
2022-12-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Fast jag tror ortodox jul inte har samma datum som oss. Såg för ett tag sen att deras julafton är i januari.

Ja du har rätt. Den ryskortodoxa bögkyrkan har någon dag i januari som julafton. Men jag tror ändå man håller låg profil den 24 december för man VET följderna att gå över den moraliska gränsen.
Citera
2022-12-14, 12:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Igår länkade du föresten en källa för att Ukrainska soldater övergivit sina egna, i den källan stod det också att Ryssland förlorat +90.000 soldater, så jag antar att det är ditt budskap oxo ?

Nej 200 000 ryska soldater är döda är det sagts... 10 000 ukrainska.
Citera
2022-12-14, 13:02
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ryssarna försökte sig på att skicka lite Iranska drönare.
13/13 nedskjutna Shaded-136 nu på morgonen.

Bra grejer som ryssarna kommit över där

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3633917-zelensky-air-defense-forces-down-all-enemy-drones-over-ukraine-this-morning.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in