Citat:
Ursprungligen postat av
corrupted
.
Det naiva uttrycket ”720 dagar” får fritt härja utan att bli ifrågasatt och analyserat. Det är det som är syftet, att få folk att tro att sådana begrepp existerar.
detta är mycket till grunden för den kunskaps korruption vi ser i Svenskt rättsväsende. tycker jag. det är locket på och sen diskuteras eller balanseras det inte någon balans mellan policy/dagliga uppdrag vs lag texten. Inget ifrågasätts.
Ja du har rätt, Svensk domstol är korrupt, roligt att du kan peka ut ett specifikt exempel!
tragiska är att.. ev förändring du kan åstadkomma är att snubben "får lämna sitt uppdrag"
(
läs; blir sparkad uppåt inom stats/kommunala-maffia-apparaturen.)
Domstolar har helt enkelt inte rätt kvalifikationer för att bedöma lagen i sitt sammanhang. (eller tjänar på att undvika lagen) som här.
Svenska domstolar har en sån attityd att inget de bedömer KAN vara fel, eftersom de äger lagen. Väldigt stor verklighetsfrånvaro av rättssäkerhet i Svensk lag.
jag personligen tycker att d
et har gått så pass långt nu att jag inte ens skulle erkänna Svensk domstol om jag vart åtalad för något, vilket jag antagligen aldrig kommer bli förvisso.. men still.. Rättstaten Sverige har blivit söndertravat av dr.magoo's höga hästar.
Citat:
Ursprungligen postat av
lowbrow
Domarna går då arbetsgivarnas ärenden. Är de mutade? Det luktar korruption lång väg.
Domstolar och nämder lägger allt sitt förtroende på arbetsgivare, grovt yrkeskriminella och myndighetspersonal och väljer bort all annan bevisning. så är det defacto.
de är inte alla mutade? Svensk domstol är bara extremt inkompetenta och saknar en förankring i verklighet och rättspatos?
Citat:
Ursprungligen postat av
Brain Damage
Det låter på mig som att du helt enkelt trodde dina bevis var så bra att du inte behövde någon entreprenadjurist för att vinna tvisten, kan det stämma? Isf råder jag dig absolut att anlita en duktig sådan innan/om det tas upp i hovrätten. Entreprenadjuridik kan vara snårigt.
förövrigt helt sinnessjukt lagvidrigt .. korrupt af.. juridisk-expertis aka 'ens individuella rättigheter i samhället' förändras och är direkt relaterat till hur mkt pengar en åtalad har på banken.
Borde vara inkomsttak/fixerad inkomst på bla. jurister annars ingen demokratisk rättstat ..
men vem bryr sig om det i 'välfärdslandet' Sverige..