Citat:
Ursprungligen postat av
Antoinette
Jag har hittills inte sett några bevis som indikerar att hon faktiskt ljugit om sina meriter. Uppfyllde hon inte i alla fall två av börkraven? Det skulle jag kalla att det finns en chans att få jobbet om ingen annan söker.
Jag vet inte vilken bransch du är i på din personalavdelning, kanske har ni tusen sökanden per tjänst som alla är överkvalificerade. Men hade du, som rekryterare, sållat bort människor på det där sättet i MIN bransch utan att ge mig (om jag varit rekryterande chef) en chans att titta på de sökandens cv:n, så hade jag först pratat med dig om en ändrad attityd och om inte det hjälpte, din chef. 22 CV:n måste betraktas som en överkomlig mängd CV:n att läsa igenom i sammanhanget.
Nej, i dagsläget har väl ingen av oss varken sett bevis på att hon vare sig ljuger eller talar sanning om sina meriter. Utom det med att hon är polis, då, vilket hon har påstått men inte var sant.
Tror du blandar ihop äpplen och päron. Var verkligen Linda Staaf med i den första sökande gruppen med 21 sökande, plus hon själv då? Eller hur räknar du?
Det är klart att 22 CV:n är en ”överkomlig mängd”, det var inte det som diskuterades. Utan om det i normalfallet är någon idé att ens ansöka om man långt ifrån uppfyller kraven.
Det där ”om ingen annan söker” är så dumt att det inte ens förtjänar att kommenteras.
Vad DIN bransch än är så misstänker jag att den ligger ljusår från NOA och andra tunga myndigheter.
Det intressanta är snarare om det var ML som rekommenderade LS att söka (i efterhand?) och lovade att fixa nytt ansökningsdatum osv, eller om det var hon som sökte upp honom, viftade med lösögonfransarna och sa att hon skulle vilja fylla en lucka i sitt CV med denna tunga chefsbefattning … Har det kommit fram?