2022-12-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Motbevisa människor?

Allah är arabisk Gud?
Citera
2022-12-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasch1
Allah är arabisk Gud?
Allah är väl Gud. På arabiska. Han finns inte heller. Det är sant.
Citera
2022-12-13, 21:21
Medlem
Citat:
Allah är väl Gud. På arabiska. Han finns inte heller. Det är sant.

Är du 100 % säker på Allahs 0 existens?
Citera
2022-12-13, 21:24
Medlem
Citat:
Är du 100 % säker på Allahs 0 existens?
Ja.
Citera
2022-12-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ja.

Finns/Fanns Jesus?
Citera
2022-12-13, 21:29
Medlem
Citat:
Finns/Fanns Jesus?
Kanske fanns det en levande profet med det namnet, svårt att avgöra vad som är verkligt med 2000 år gamla sagor.
Citera
2022-12-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuntAugusta
Aha! Meningen med livet är att leva det. Tack mästare för att du sände berg- i min väg som bekräftar det jag länge misstänkt!

Är du en hund berg-? Knullar du stolsben? Äter bajs? Vet inte rätt och fel?

Ja
Citera
2022-12-13, 21:58
Medlem
zombie-nations avatar
guds existens behövs inte. Allt kan förklaras utan gud.

Sedan undrar jag varför man har ett koncept som är som en slags människoande men med massa mer makt. Det är ju ren projektion. Varför skulle gud vara just en person? Varför medveten överhuvudtaget?

Är också önsketänkande att han inte finns. Vill verkligen inte att den bibliska guden ska existera, han är komplett psykopat och det skulle vara skrämmande om en sådan är enda sättet att få leva efter döden.
Citera
2022-12-13, 21:59
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Vad är det för mening med att älta om "Gud" finns när man inte förstår vem han är eller förstår vad makt är?

Läs och begrunda vad Jesus säger om sin far i himlen!
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2022-12-13 kl. 22:03.
Citera
2022-12-13, 22:19
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
guds existens behövs inte. Allt kan förklaras utan gud.

Sedan undrar jag varför man har ett koncept som är som en slags människoande men med massa mer makt. Det är ju ren projektion. Varför skulle gud vara just en person? Varför medveten överhuvudtaget?

Är också önsketänkande att han inte finns. Vill verkligen inte att den bibliska guden ska existera, han är komplett psykopat och det skulle vara skrämmande om en sådan är enda sättet att få leva efter döden.
När det gäller vetenskapens framsteg tror jag man alltid kommer få acceptera vissa konstanter. Att som bara är som dom är utan att de går att förklara varför. Där kommer man alltid kunna förklara med högre makter.
Citera
2022-12-13, 22:30
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
När det gäller vetenskapens framsteg tror jag man alltid kommer få acceptera vissa konstanter. Att som bara är som dom är utan att de går att förklara varför. Där kommer man alltid kunna förklara med högre makter.

Om man tror att evolutionen är sann och gud finns och har satt igång den, är han inte helt sadistisk när det går tiotusentals år innan arten förfinas och innan så slås massa ut och dör.
Citera
2022-12-13, 22:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om man tror att evolutionen är sann och gud finns och har satt igång den, är han inte helt sadistisk när det går tiotusentals år innan arten förfinas och innan så slås massa ut och dör.
Jesus jämför Gud med en markägare som odlar jorden för att skörda. Och vad vi än tycker om det så är skördetiden snart här. Syftet är det liv som alltid har funnits där den goda skörden blir en del av det eviga livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in