2022-12-13, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
tvärtom så förstår du fortfarande inte ens varför Jesus behövde dö, och då tjänar du inget på att läsa bibeln för det är grunden som man måste förstå för att kunna bli räddad. Du slösar din tid. läs om mitt förra inlägg tills du förstår.
"Du förståååår inte...."
Vi säger så.
Men du har rätt om en sak; jag slösar min tid på dig.
Citera
2022-12-13, 20:00
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berg-
Och hur blir man fri från detta?

Sök sanning. Oavsett yttre faktorer och andras dom. Många dömer sig själva utan att förstå det när de är på andra. Många vill inte förstå. Att vara kritisk och använda sunt förnuft är skillnad ifrån att inte vilja förstå för att man är rädd.

Vad är då sanning? Sanning är när du kan lägga pusslet, förstå synkronisering och att slumpen inte existerar. Allt är mattematik/fraktaler efter 124578 369 (ental) allt annat är ental i olika fraktaler.

Att se sanning är att förstå strukturen (369)

Allt som existerar, även dina tankar följer samma struktur (+-=)

Du måste hitta singulariteten i allt du upplever (Gud)

Att döma andra är att frukta att se brister i sig själv. Fruktan är en väg. Att acceptera dig själv och älska andra ovillkorligt oavsett vad dom gör, eller om det är en växt kräver mer mod än vad många kan ta in. Precis som med ondska, dvs tvärt om, ju mer du går mot ett håll o polarisering desto svårare blir nästa steg. Det är en bågsträng av karma dom söker balans. Gör du väldigt mycket gott till den grad att bågsträngen strängs så pass att det slår över kommer du inkassera mellanskillnaden från den neutrala punkten till den högst nådda polariserande punkten.

Du kan bara gör +- så länge tills det slår tillbaka i neutral och tar karman för det du har gjort.

Som herr mästare Wallenberg och co fått göra. Vi kan ju säga att ” ölen smakar lagom kall” för ”finansmannen” hädanefter. Liksom Kungafamiljen. Dom fick ditt öde tillslut. Som oss alla.

Tänk på energin folk har till sitt eget barn. (Ja men det är ju mitt kött och blod?)

Definiera kött och blod på en kvantfysik nivå. Allt är en film i din hjärna. Som ett spel.

Har man rätt tänk kommer ”turen”. Då blir du miljardär för då är inte pengar en faktor varken inann eller efter. Det betyder inget i dina ögon eller andras ögon. Det blir ett redskap , precis som satanisterna använder det. För sin agenda, inte för att dom bryr sig. En trollstav väger tyngre än en villa vid havet.

Tex pengar och teknologi är neutralt. Det är våran inställning och val som avgör + -.

Trollstaven är din hjärna och ryggrad som kopplas till dina energicenter. Dina chakran. Aktivera dessa. Så får du ”Wi-fi”.

Sanning är den röda tråden utan fördomar du själv måste hitta. All sanning kommer inifrån och inte från en yttre auktoritet som spelar Gud . Gud är i allt levande. Himmelriket är att bli medveten över sitt eget medvetande (3x3), att se innåt precis som Jesus sa. Den fysiska verkligheten är en illusion, en projektion. Du kan se och ta på något heeelt annat om du ökar i vibration. Du måste vara neutral i tanken och låta ditt medvetande visa vägen. Tror man på tur och sannolikhet kan man inte öppna den förmågan. För man har självt stängt av den med samma kraft. ”Det finns inte” precis, då finns det inte i den personens perspektiv. Dom kastar trollformeln på sig själv med samma kraft som de påstår inte kan existerar. Ironin är likt , Gud oändlig.

”I don’t belive it”

”That is why you fail”
Senast redigerad av Synitize 2022-12-13 kl. 20:09.
Citera
2022-12-13, 20:03
Medlem
dreamdreams avatar
Citat:
Vi är inga bra varelser överhuvud taget. Jag önskar faktiskt att vi inte fanns på denna jord, då vi bara förstör allt som är runt oss.

Människan som art har ur jordklotets synpunkt bara en enda funktion och det är att vi kan släcka bränder, vilket ingen annan varelse fixar. Problemet är dock att vi också startar 9 av 10 bränder. I övrigt är vi komplett värdelösa som bidrag till denna planets ekosystem.

Ont: Nej, gud finns inte. Att vara religiös är bara en form av underbegåvning alternativt en helt okej tillflyktsort för människor som mår dåligt och inga andra alternativ finns. Att människor tror på något har jag inget emot, men det är inte samma sak som att de är vid sina sinnes fulla bruk. Religion fungerar alltså som en slags tröst, lite som tomten gör på julafton för ledsna barn. De tror också på någonting.
Citera
2022-12-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamdream
Människan som art har ur jordklotets synpunkt bara en enda funktion och det är att vi kan släcka bränder, vilket ingen annan varelse fixar. Problemet är dock att vi också startar 9 av 10 bränder. I övrigt är vi komplett värdelösa som bidrag till denna planets ekosystem.

Ont: Nej, gud finns inte. Att vara religiös är bara en form av underbegåvning alternativt en helt okej tillflyktsort för människor som mår dåligt och inga andra alternativ finns. Att människor tror på något har jag inget emot, men det är inte samma sak som att de är vid sina sinnes fulla bruk. Religion fungerar alltså som en slags tröst, lite som tomten gör på julafton för ledsna barn. De tror också på någonting.

Så är det nog för dem flesta. Jag tror även att religion finns för att skapa en fejkad mening i något som inte har någon mening
Citera
2022-12-13, 20:18
Avslutad
https://sv.wikipedia.org/wiki/Teodic%C3%A9problemet

frågan är ställd flera gånger? Eller?
Citera
2022-12-13, 20:22
Avslutad
Citat:
Så är det nog för dem flesta. Jag tror även att religion finns för att skapa en fejkad mening i något som inte har någon mening

Ja. Det är något soldater brukar intala sig själva för att orka agera. Jag är redan död. Tänk att kunna tvinga sig själv genom att lura sig själv.

Haha. Vilken rolig apa jag är som kan göra den typen av trick med mig själv. Men agera, det vet jag hur jag lurar mig själv till många gånger om.

Ett mycket bra trick.
Citera
2022-12-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuntAugusta
Ja. Det är något soldater brukar intala sig själva för att orka agera. Jag är redan död. Tänk att kunna tvinga sig själv genom att lura sig själv.

Haha. Vilken rolig apa jag är som kan göra den typen av trick med mig själv. Men agera, det vet jag hur jag lurar mig själv till många gånger om.

Ett mycket bra trick.

Det handlar inte om att jag redan tro att allt hopp är slut. Utan att det inte finns någon större mening med livet. Utan vi existerar bara för att existera. Det är som hunden vad har det för ett syfte? Förutom den naturliga delen. Det är inget speciellt den levde för att döda och lever för att bli dödad. Inget speciellt där, inte utvald av någon specifik anledning utan bara är. Samma är det med oss men genom tron om att vi är något speciellt ger vi oss onödiga meningar med livet. Det skulle bara vara lättare att tro att vi existera för att existera och inget mer. Då bör vi uppleva en icke rädsla för döden och en gud behöver inte existera eller existera i vår existens.
Citera
2022-12-13, 20:56
Avslutad
Citat:
Det handlar inte om att jag redan tro att allt hopp är slut. Utan att det inte finns någon större mening med livet. Utan vi existerar bara för att existera. Det är som hunden vad har det för ett syfte? Förutom den naturliga delen. Det är inget speciellt den levde för att döda och lever för att bli dödad. Inget speciellt där, inte utvald av någon specifik anledning utan bara är. Samma är det med oss men genom tron om att vi är något speciellt ger vi oss onödiga meningar med livet. Det skulle bara vara lättare att tro att vi existera för att existera och inget mer. Då bör vi uppleva en icke rädsla för döden och en gud behöver inte existera eller existera i vår existens.

Aha! Meningen med livet är att leva det. Tack mästare för att du sände berg- i min väg som bekräftar det jag länge misstänkt!

Är du en hund berg-? Knullar du stolsben? Äter bajs? Vet inte rätt och fel?
Citera
2022-12-13, 21:03
Medlem
wingsawieis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Gud finns. Ondska finns pg.a den fria viljan där den enes bröd är den andres död. De som söker Gud kommer att finna honom, och han kommer ge dig bevisen, som är personliga. De flesta hittar honom genom "A leap of faith" men det är även möjligt med en hög intelligens att räkna ut detta och sedan bli frälst.

Oroa dig inte, alla kommer slutligen få reda på sanningen, men vi måste prövas först, för att Gud behöver veta vilka som är goda av naturen och vilka som bara "gör rätt" av egenintresse utan någon inre godhet som vägleder dem. Livet är ett test, inget är på riktigt mer än just detta test.

Hade Gud visat sig för alla samtidigt, för tidigt, då hade ju alla trott och följt honom, men då hade det även hamnat många ruttna äpplen i pajjen som tillslut hade gjort himmelriket omöjligt att upprätthålla "för evigt" som han lovat.

mest obegripliga skräp jag någonsin läst.

1. finns ingen fri vilja. inget som tyder på det.

2. gud behöver veta vilka som är goda trots att "han" skapat allt och alla? är han senil?

3. va? om alla hade följt gud så hade för många hamnat i himlen? eller han hade inte kunnat hålla reda på alla i himlen? vad snackar du om?
Citera
2022-12-13, 21:07
Medlem
Varför tillåter Gud att barn svälter och dör i cancer? Svar: Gud finns inte.
Citera
2022-12-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Varför tillåter Gud att barn svälter och dör i cancer? Svar: Gud finns inte.

Må hända utländska guden Allah finns eller du tänker motbevisa oss människor?
Citera
2022-12-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasch1
Må hända utländska guden Allah finns eller du tänker motbevisa oss människor?
Motbevisa människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in