2022-12-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hur vet du att det inte är Linda som ljuger om badhuset, motionsspåret, bageriet? Det finns folk som går över lik.

Varför skulle Löfving annars hamnat på hittepå-jobb han kunde ju ha sparkat linda.

Linda är den smarta o starkare genom att hon fittbitchierar männen
Citera
2022-12-13, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Varför skulle Löfving annars hamnat på hittepå-jobb han kunde ju ha sparkat linda.

Linda är den smarta o starkare genom att hon fittbitchierar männen

Tiden lär utvisa. Jag väntar fortfarande på att få läsa Linda Staafs två examensuppsatser i juridik samt ekonomi. De finns nog mest i hennes huvud (oskrivna då).
Citera
2022-12-13, 22:29
Medlem
Citat:
Tiden lär utvisa. Jag väntar fortfarande på att få läsa Linda Staafs två examensuppsatser i juridik samt ekonomi. De finns nog mest i hennes huvud (oskrivna då).

Vet jur kander som inte skrivit någon uppsats utan läst engelska 1 termin som godkänt utbytesämne
Citera
2022-12-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldebba
Jag tror att detta är "eyes wide shut"-varning.(för er som är gamla nog att minnas denna film&#128516
Staaf knullar 2 (som vi känner till) höga chefer.

I TV står Staaf SJÄLV i uniform.....kanske går dessa höjdare på "eyes wide shut-swingers-partyn" där alla dessa elitmänniskor knullar runt med allt och alla som i värsta porr-rullen
Ja, man får intrycket att i de lugnaste vatten, så... Undrar vad som händer med Staafs karriär nu.
Citera
2022-12-13, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vet jur kander som inte skrivit någon uppsats utan läst engelska 1 termin som godkänt utbytesämne

Ok? Fortsätt du att försvara en person som skarvar om sina meriter, spetsar in sig på gifta chefer och går sängvägen för att få fördelar. Det luktar illa, och det vet du också.
Citera
Medlem
Citat:
jag har efterlyst någon form av dokument på att hon verkligen har dessa examina ----ingen har kunnat länka till några dokument öht , troligen finns inga examina öht!
Citera
Bannlyst
Citat:

Yupp. Men snart har hon tid att fullfölja dessa två.

Jädrans vad bränd hon blivit senaste veckan.

Hur var det med den där videon??
Citera
Medlem
Citat:

Vi kan väl söka i databaserna över publicerade kandidatuppsatser?

EDIT: Hette hon Staff i efternamn som student eller är det ett giftonamn?
Senast redigerad av kLFFiVfTFba9Huz 2022-12-13 kl. 22:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Hej igen era Flashback-sköningar!

Så kommer nu fortsättningen på gårdagens utlovade avslöjanden. Det finns flera historier i denna härva som inte helt hänger ihop så jag belyser dem separat.

För att förstå händelserna de senaste dagarna är det viktigt att förstå vem som gillar vem.

Thornbergs påläggskalv är Johan Olsson, högste höns på NOA. Olsson var operativ chef på Säpo under Thornberg och de är kompisar in i döden. Thornberg tillsatte honom snabbt efter att han blev rikspolischef. Olssons CV kan jag rekommendera att det grävs i. Enligt ryktet har han en icke fullständig kandidatexamen i juridik från Uppsala universitet. Han är inte polis.

Ari Stenman jobbade tidigare på Säpo och då mycket med Thornberg. Återigen, mycket nära vänner. Ari är även tajt med Olsson. Mats Löfving är en person som Thornberg har mycket svårt för. Thornberg vill ha "sitt" folk på viktiga ämbeten som kan påverka hans karriär. Löfving fick han inte tillsätta själv och vill bli av med.

Ebba Svenne Arvill är avskydd av Thornberg. Han vill definitivt ha en av sina på den posten som chef för särskilda utredningar då han inte vill bli objektivt granskad.

Runar Viksten tillsattes av Thornberg som "objektiv" utredare. Viksten är god vän med Thornberg och har varit domare i flera Säpo-ärenden de senaste två decennierna. Thornberg har gjort samma sak tidigare, dvs. tillsatt "oberoende" utredare som ska utreda felaktigheter.

Så, nog om de inblandades lojaliteter. I nästa meddelande som kommer om ett tag ska jag förklara händelserna de senaste dagarna. För att hänga med i det bör du ha läst ovan först.

Ses snart!

Utöver det uppenbara i ärendet kring Staafgate fick jag helt plötsligt en déjà vu-upplevelse när detta inlägg dock upp i scrollandet.
Vill minnas att allt detta svammel låter väldigt bekant och spekulativt utan att egentligen avslöja något ”stort” som utlovas, igen.
Känner du alla inom Polisväsendet, kan det ens vara möjligt?
Citera
2022-12-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Hej igen era Flashback-sköningar!

Så kommer nu fortsättningen på gårdagens utlovade avslöjanden. Det finns flera historier i denna härva som inte helt hänger ihop så jag belyser dem separat.

För att förstå händelserna de senaste dagarna är det viktigt att förstå vem som gillar vem.

Thornbergs påläggskalv är Johan Olsson, högste höns på NOA. Olsson var operativ chef på Säpo under Thornberg och de är kompisar in i döden. Thornberg tillsatte honom snabbt efter att han blev rikspolischef. Olssons CV kan jag rekommendera att det grävs i. Enligt ryktet har han en icke fullständig kandidatexamen i juridik från Uppsala universitet. Han är inte polis.

Ari Stenman jobbade tidigare på Säpo och då mycket med Thornberg. Återigen, mycket nära vänner. Ari är även tajt med Olsson. Mats Löfving är en person som Thornberg har mycket svårt för. Thornberg vill ha "sitt" folk på viktiga ämbeten som kan påverka hans karriär. Löfving fick han inte tillsätta själv och vill bli av med.

Ebba Svenne Arvill är avskydd av Thornberg. Han vill definitivt ha en av sina på den posten som chef för särskilda utredningar då han inte vill bli objektivt granskad.

Runar Viksten tillsattes av Thornberg som "objektiv" utredare. Viksten är god vän med Thornberg och har varit domare i flera Säpo-ärenden de senaste två decennierna. Thornberg har gjort samma sak tidigare, dvs. tillsatt "oberoende" utredare som ska utreda felaktigheter.

Så, nog om de inblandades lojaliteter. I nästa meddelande som kommer om ett tag ska jag förklara händelserna de senaste dagarna. För att hänga med i det bör du ha läst ovan först.

Ses snart!

Otroligt.
Citera
2022-12-13, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valle75
jag har efterlyst någon form av dokument på att hon verkligen har dessa examina ----ingen har kunnat länka till några dokument öht , troligen finns inga examina öht!

Har du varit i kontakt med SU? Vad säger dom i så fall?
Citera
2022-12-13, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Towe Hägg? Vad kan hända där? Bara pokaler och löneförhöjning: Västa vänsterlesbianflatan? Könsbyte på gång? Dvs allt det finaste en människa i Sverige kan göra.

Rädda ett drunknade barn från en å? Vad är DET mot att byta KÖN??? Gode gud.

Fy FAN vad jag hatar vänstern.

Herrejävlar vilken polismyndighet vi har i landet.

Den ena ligger med halva snutkåren för att få till ett CV att vara stolt över.
Den andra springer omkring i skogen och i badhus och fluktar.
En tredje är ett henmonster som är så mentalt skör att det kanske blir ett könsbyte.

Och resten av alla muppar orkar jag inte ens räkna upp.

Det är ju rena rama Muppet Show vi har till poliser. Inte undra på att landet är påväg att drunkna i droger och kriminalitet. De här människorna verkar ju inte ens klara av att tänka själva. De går på autopilot och behöver fan ha personliga assistenter för att inte gå under totalt.

Verkligen Samhallsnivå på hela bunten. Hur i hela helvete har det kunna bli så illa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in