Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Boxer via DVB-T2 har alltid bild-i-bild, dock är det fortfarande inte HD-sändningar

Nu var ju ingen mer än du pigg på att delge exakt hur den kollade, men jag kan tänka mg att dom Comhem- och kabel-kunderna som enbart har FTA-versionen i SD får reklam i helbild, medan premiumtittarna som betalar för TV6SD som du, eller TV6HD, får den med bild-i-bild. Jag har tillgång till 5-6 olika versioner på TV6 här, ska testa någon gång om jag hittar
utrymme, skidsändningarna krockar ju ofta med massa annan sport så dom flesta av mina enheter är alltid upptagna när helgens sportsändningar pågår, och det är inte riktigt då jag är piggast på att felsöka och testa teknikfrågor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Jidhe säljer in Peterson & Olsson som direktkommentatorer. Deras kommentering av loppen utanför sändning "är fullkomligt magisk!" tycker han.
Gaslighting fungerar ju på befolkningen gällande övriga politiska och samhälleliga frågor, så varför inte sport?
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Telia och Viaplay har kommit överens vilket innebär att TV6 går att se via Telia från den 13 december (med eventuell viss fördröjning).
Via TeliaPlay är dom linjära varianterna redan igång, så jag ska kolla kvällens SkiCross på VSportVinter för en gångs skull, och testa med dom tre olika ljudspåren som finns för att se vad som går igenom, om man kanske kan få engelsk kommentering, för den svenska är lite påfrestande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Har MMS ändrat hur de mäter tittarsiffrorna (de har iaf ändrat på sin sajt)? Igår drog nämligen damernas skidskyttestafett över 2 miljoner tittare (2 127 000) och herrarnas jaktstart över 1.7 miljoner (1744000). Tidigare har väl skidskytte i världscupen dragit som mest 1.1-1.2 miljoner.
Jag antar att denna text på förstasidan inte fanns när du ställde frågan?
Citat:
Det är för tillfället fel på TV-siffrorna i MMS egna verktyg/topplistor. Utredning påbörjad. Vi återkommer med mer info inom kort!