Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
Tja, USA stödjer den somaliska regeringen. Varför serberna röstade vet jag inte.
Kanske är det sant gällande alla länder som röstade?
Citat:
De jag hittar utöver den jag har nämnt är "svältkatastrofen" (1946–1947). Är det den du menar? Du måste vara specifik.
Då har du hittat 3.
inte så pjokigt av en supermakt, som var/är självförsröjande på allt?
Citat:
Jag leker med tanken att du kan mer än mig. Trots allt. Jag har inte läst Fred och konfliktkunskap. Det låter svårt och intellektuellt.
Svårt var det inte, men väldigt "intellektuellt"
Citat:
Fick du jobb på UD, Sida eller UI efter avklarade studier?
Nej. det första jag gjorde var att sadla om, det var intressant, men de flesta hamnar inom "akademia" och rätt många bland "random" NGO.
Citat:
Jag läste inte den typen av fina utbildningar. Jag läste civilekonomen i Lund. Det kryllar inte direkt av genier på den utbildningen. Det var därför jag gick den.
Övertygad om att du valde något vettigare (utifrån mitt personliga perspektiv). men så är det väll gräset är grönare osv.