2022-12-13, 13:19
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den stora skandalen är givetvis att "folk" inte fick reda på detta på grund av korruption & mörkläggning.

Exakt hur korrupt det hela gick till har som bekant nu avslöjats via släppen av Twitters interna info. Hur FBI, DHS & andra myndigheter hade regelbundna möten med Twitter där man instruerades att gömma undan uppgifterna. Även Facebook har bekräftat samma sak.

Så twitteranvändare förstod inte alls vad saken handlade om eftersom ingen kunde komma in på NY Post via twitter? Att just NY Post skrev om det, Rudy Giuliani prata om det, Donald Trump pratade även han om Hunter Biden och att andra tidningar rapporterade om att twitter blockat artiklar samt om det NY Post skrev spelar ingen roll eftersom ingen lyssnar på/läser saker som inte kan länkas på twitter?
Citera
2022-12-13, 13:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Så twitteranvändare förstod inte alls vad saken handlade om eftersom ingen kunde komma in på NY Post via twitter? Att just NY Post skrev om det, Rudy Giuliani prata om det, Donald Trump pratade även han om Hunter Biden och att andra tidningar rapporterade om att twitter blockat artiklar samt om det NY Post skrev spelar ingen roll eftersom ingen lyssnar på/läser saker som inte kan länkas på twitter?
Demokraternas väljare läser inte NY Post. All annan media påstod att det var "bevisat" att det rörde sig om rysk desinformation.

Nu var det inte heller bara Twitter som spärrade den här nyheten. De korrupta operatörerna från FBI, DSH & andra myndigheter bedrev samma påverkan på alla social media. Vilket också Facebook har vittnat om.

Visst var det möjligt att söka sig fram till kunskap om detta, men så agerar inte majoriteten av befolkningen. Så dina försök till bortförklaring, att bara 90% av befolkningen hindrades från att få veta sanningen, framstår inte som seriös. Du tror inte på det här själv, det märks.

Detta är en större skandal än Watergate.

Klyban mår inte riktigt bra, men det är inte din drivkraft. Vilket får en att undra varför detta anses så viktigt att det tom. utövas fullskalig damage control även på ett svenskspråkigt forum.
Citera
2022-12-13, 13:51
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

Du förstår precis skillnaden. Måste du föremjuka dig själv så till den milda grad för att släta över dina idoler och din felaktiga uppfattning om verkligheten. För andra som kanske inte förstår skillnaden att begränsa en nyhet från att bli viral och få flera hundra miljoner mera visningar gent emot att gå in på en nyhets site eller läsa en papperstidning så är det egentligen ingen ide att lägga tid på att redovisa detta då du troligen inte har ett IQ överstigande 60. Det är verkligen sorgligt att se hur långt ni kan gå ned i eran självföremjukning för dom som har förmågan att känna empati med kommunister och desinformatörer. Själv njuter jag i fulla drag. Jag vill ha mera siister, mycket mera
Senast redigerad av DRAVKCAB 2022-12-13 kl. 13:53.
Citera
2022-12-13, 19:40
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Du förstår precis skillnaden. Måste du föremjuka dig själv så till den milda grad för att släta över dina idoler och din felaktiga uppfattning om verkligheten. För andra som kanske inte förstår skillnaden att begränsa en nyhet från att bli viral och få flera hundra miljoner mera visningar gent emot att gå in på en nyhets site eller läsa en papperstidning så är det egentligen ingen ide att lägga tid på att redovisa detta då du troligen inte har ett IQ överstigande 60. Det är verkligen sorgligt att se hur långt ni kan gå ned i eran självföremjukning för dom som har förmågan att känna empati med kommunister och desinformatörer. Själv njuter jag i fulla drag. Jag vill ha mera siister, mycket mera

Vilka idoler? Men är din uppfattning på ett ungefär, att miljontals (?) människor med ett IQ överstigande 60 inte kunde få någon uppfattning av vad saken handlade om på grund av att det inte gick att komma till artikeln på NY Post via Twitter?

Alltså alla dessa smarta människor kunde, med egna ögon, läsa tweets som lät ungefär ~ "Hunter Bidens dator är ute på nätet: han är jättenaken, obegåvad och rik" men sedan tappade intresset helt då det inte blev en direktlänk? Och på grund av detta så förlorade Trump valet? Vet du vad som hände med Dominion?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Demokraternas väljare läser inte NY Post. All annan media påstod att det var "bevisat" att det rörde sig om rysk desinformation.

Nu var det inte heller bara Twitter som spärrade den här nyheten. De korrupta operatörerna från FBI, DSH & andra myndigheter bedrev samma påverkan på alla social media. Vilket också Facebook har vittnat om.

Visst var det möjligt att söka sig fram till kunskap om detta, men så agerar inte majoriteten av befolkningen. Så dina försök till bortförklaring, att bara 90% av befolkningen hindrades från att få veta sanningen, framstår inte som seriös. Du tror inte på det här själv, det märks.

Detta är en större skandal än Watergate.

Klyban mår inte riktigt bra, men det är inte din drivkraft. Vilket får en att undra varför detta anses så viktigt att det tom. utövas fullskalig damage control även på ett svenskspråkigt forum.

Enligt undersökningen var det en del republikaner som skulle röstat annorlunda om dom visste att Hunter Biden var en rik knarkare. Så förmodligen hade Joe Biden vunnit ändå! Men visst, större än Watergate! När kommer årtalen mot Hunter?
Citera
2022-12-13, 20:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vilka idoler? Men är din uppfattning på ett ungefär, att miljontals (?) människor med ett IQ överstigande 60 inte kunde få någon uppfattning av vad saken handlade om på grund av att det inte gick att komma till artikeln på NY Post via Twitter?

Alltså alla dessa smarta människor kunde, med egna ögon, läsa tweets som lät ungefär ~ "Hunter Bidens dator är ute på nätet: han är jättenaken, obegåvad och rik" men sedan tappade intresset helt då det inte blev en direktlänk? Och på grund av detta så förlorade Trump valet? Vet du vad som hände med Dominion?

Enligt undersökningen var det en del republikaner som skulle röstat annorlunda om dom visste att Hunter Biden var en rik knarkare. Så förmodligen hade Joe Biden vunnit ändå! Men visst, större än Watergate! När kommer årtalen mot Hunter?
Visst clownen. 51 ex-FBI som gick ut med lögnen (som idioter likt dig själv svalde med hull och hår) att den var Rysk propaganda, vilket effektivt stoppade spridning i social media och MSM gjorde såklart att bara idioter med IQ under sextio missade det hela. Idioter med IQ 60 köpte såklart lögnen om Rysk desinfo. Lustigt nog var du en av dessa idioter. Nu sitter du och svamlar som en debil tant om än det ena och än det andra. Faktum kvarstår: Du är idioten. Du köpte lögnen. Nu sitter du och spenderar din tid på svammel. Vi skrattar åt dig, siister.

Kunde du tänka dig, för bara fem år sedan, att du skulle sitta på FB och försvara censur och samarbete mellan politiska partier, FBI och media i syfte att lura dig och resten av de stackarna med IQ 60?

Mär du bra, siister?

Fåntratt!
Citera
2022-12-13, 20:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Idioten har just medgett att endast idioter med IQ 60 kunde missa att det inte handlade om rysk desinfo. Idioten köpte lögnen. Nu försöker han få det till att det inte spelade nån roll. Det är, som bekant, svårt att inse att man är en idiot. Siister har snart kommit till insikten att han är en lättlurad och känslostyrd Fåntratt som gladeligen går på bluff efter bluff. Den enda lösningen blir såklart att dyka djupare ner i nästa lögn. Att det inte spelar någon roll att han är idiot.

Tragikomiskt är bara förnamnet.
Citera
2022-12-13, 20:11
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Visst clownen. 51 ex-FBI som gick ut med lögnen (som idioter likt dig själv svalde med hull och hår) att den var Rysk propaganda, vilket effektivt stoppade spridning i social media och MSM gjorde såklart att bara idioter med IQ under sextio missade det hela. Idioter med IQ 60 köpte såklart lögnen om Rysk desinfo. Lustigt nog var du en av dessa idioter. Nu sitter du och svamlar som en debil tant om än det ena och än det andra. Faktum kvarstår: Du är idioten. Du köpte lögnen. Nu sitter du och spenderar din tid på svammel. Vi skrattar åt dig, siister.

Kunde du tänka dig, för bara fem år sedan, att du skulle sitta på FB och försvara censur och samarbete mellan politiska partier, FBI och media i syfte att lura dig och resten av de stackarna med IQ 60?

Mär du bra, siister?

Fåntratt!

Vad i brevet från alla före detta agenter har du mest problemen med? Har du något citat att bjuda på?

Men jag undrar vad det är som avslöjats tack vare datorn. Förutom att han tjänat pengar tack vare sitt efternamn, använt mycket droger och haft en hel del sex? Det är ändå 2022 nu och Hunters sk dator har varit hos FBI några år nu.
Citera
2022-12-13, 20:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vad i brevet från alla före detta agenter har du mest problemen med? Har du något citat att bjuda på?

Men jag undrar vad det är som avslöjats tack vare datorn. Förutom att han tjänat pengar tack vare sitt efternamn, använt mycket droger och haft en hel del sex? Det är ändå 2022 nu och Hunters sk dator har varit hos FBI några år nu.
Jag har mest problem med det helt ogrundade påståendet att det rörde sig om rysk desinfo. Du vet det där som du svalde med hull och hår och upprepade med frenesi i otaliga inlägg. Det r som du påstår att endast idioter med IQ under 60 gick på.

Nu fjantar du eftersom du inte klarar av att acceptera att du är en lättlurad, korkad tölp som gladeligen sprider fejk news så länge det kommer från människor med fina titlar. Något som är typiskt för Jag svaga debila stackare utan ryggrad.

Jag skrattar på och ser fram emot nästa passivt aggressiva inlägg från en fjant vars trovärdighet tagit slut.

Citera
2022-12-13, 20:42
Medlem
siisters avatar
Citat:
Jag har mest problem med det helt ogrundade påståendet att det rörde sig om rysk desinfo. Du vet det där som du svalde med hull och hår och upprepade med frenesi i otaliga inlägg. Det r som du påstår att endast idioter med IQ under 60 gick på.

Nu fjantar du eftersom du inte klarar av att acceptera att du är en lättlurad, korkad tölp som gladeligen sprider fejk news så länge det kommer från människor med fina titlar. Något som är typiskt för Jag svaga debila stackare utan ryggrad.

Jag skrattar på och ser fram emot nästa passivt aggressiva inlägg från en fjant vars trovärdighet tagit slut.

Jag tycker inte att det är några problem med brevet. Dom uttrycker sina åsikter, som baseras på deras erfarenheter på ämnet, när dom kallar det en "Russian information operation" och uppmanar till att vara försiktiga. Vad är problemet?

It is for all these reasons that we write to say that the arrival on the US political scene of emails purportedly belonging to Vice President Biden's son Hunter, much of it related to his time serving on the Board of the Ukrainian gas company Burisma, has all the classic earmarks of a Russian information operation.

We want to emphasize that we do not know if the emails, provided to the New York Post by President Trump's personal attorney Rudy Giuliani, are genuine or not and that we do not have evidence of Russian involvement -just that our experience makes us deeply suspicious that the Russian government played a significant role in this case.

If we are right, this is Russia trying to influence how Americans vote in this election, and we believe strongly that Americans need to be aware of this.

There are a number of factors that make us suspicious of Russian involvement.

Such an operation would be consistent with Russian objectives, as outlined publicly and recently by the Intelligence Community, to create political chaos in the United States and to deepen political divisions here but also to undermine the candidacy of former Vice President Biden and thereby help the candidacy of President Trump. For the Russians at this point, with Trump down in the polls, there is incentive for Moscow to pull out the stops to do anything possible to help Trump win and/or to weaken Biden should he win. A "laptop op" fits the bill, as the publication of the emails are clearly designed to discredit Biden.

Such an operation would be consistent with some of the key methods Russia has used in its now multi-year operation to interfere in our democracy - the hacking (via cyber operations) and the dumping of accurate information or the distribution of inaccurate or misinformation. Russia did both of these during the 2016 presidential election-judgments shared by the US Intelligence Community, the investigation into Russian activities by Special Counsel Robert Mueller, and the entirety (all Republicans and Democrats) on the current Senate Intelligence Committee.

Such an operation is also consistent with several data points. The Russians, according to media reports and cybersecurity experts, targeted Burisma late last year for cyber collection and gained access to its emails. And Ukrainian politician and businessman Adriy Derkach, identified and sanctioned by the US Treasury Department for being a 10-year Russian agent interfering in the 2020 election, passed purported materials on Burisma and Hunter Biden to Giuliani.
https://www.politico.com/f/?id=00000175-4393-d7aa-af77-579f9b330000

Washington Post: White House was warned that Giuliani was being used by Russians to ‘feed misinformation’ to Trump
https://edition.cnn.com/2020/10/15/politics/rudy-giuliani-russian-intelligence-misinformation-operation-trump/index.html

Exclusive: Alleged Hunter Biden Emails Circulated in Ukraine as Rudy Giuliani Dug for Dirt There Last Year
https://time.com/5902557/hunter-biden-rudy-giuliani-ukraine/
Citera
2022-12-13, 20:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag tycker inte att det är några problem med brevet. Dom uttrycker sina åsikter, som baseras på deras erfarenheter på ämnet, när dom kallar det en "Russian information operation" och uppmanar till att vara försiktiga. Vad är problemet?

[indent]It is for all these reasons that we write to say that the arrival on the US political scene of emails purportedly belonging to Vice President Biden's son Hunter, much of it related to his time serving on the Board of the Ukrainian gas company Burisma, has all the classic earmarks of a Russian information operation.

Jag lutar åt att dina svårigheter med att se problemet beror på att du har IQ 60. Det går helt enkelt inte längre att ta dig på allvar. Du blev KLybanifierade och framstår nu som den tappade krake du alltid varit.
Citera
2022-12-13, 21:11
Medlem
siisters avatar
Citat:
Jag lutar åt att dina svårigheter med att se problemet beror på att du har IQ 60. Det går helt enkelt inte längre att ta dig på allvar. Du blev KLybanifierade och framstår nu som den tappade krake du alltid varit.

Du ville mest bara tjafsa lite, eller vad är poängen med att du svarar på mina inlägg här på ett diskussionsforum om du ändå bara vill prata om användare du ägnar stor del av din vakna tid att tänka på (klyban)?

Men, du har inte något svar på det jag undrade? Vad i brevet från alla före detta agenter har du mest problem med. Har du något citat att bjuda på?/Men jag undrar vad det är som avslöjats tack vare datorn. Förutom att han tjänat pengar tack vare sitt efternamn, använt mycket droger och haft en hel del sex?
Citera
2022-12-13, 21:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du ville mest bara tjafsa lite, eller vad är poängen med att du svarar på mina inlägg här på ett diskussionsforum om du ändå bara vill prata om användare du ägnar stor del av din vakna tid att tänka på (klyban)?

Men, du har inte något svar på det jag undrade? Vad i brevet från alla före detta agenter har du mest problem med. Har du något citat att bjuda på?/Men jag undrar vad det är som avslöjats tack vare datorn. Förutom att han tjänat pengar tack vare sitt efternamn, använt mycket droger och haft en hel del sex?
Du har fått problemet med att demokratiska partiet ställde krav på MSM att de skulle mörka laptopshistorien förklarat för dig flertalet gånger, liskom du fått problemet med att 51 ex-FBI gick ut och offentligt varnade för att det var en rysk desinfokampanj förklarat för dig. Att du inte klarar av att se problemet kan endast härledas till din självpåstådda IQ 60. Det finns ingen annan förklaring. Jag är verkligen inte sugen på att diskutera detta vidare med dig. Faktum är att det enda som nu återstår är hånskratten.

Jag upprepar min fårga: Trodde du för bara fem år sedan att du skulle sitta på FB och frenetiskt försvara en mörkläggningskomplott i syfte att censurera för en presidentkandidat skadliga nyheter? Eller är detta en ny aspekt av dig själv, som dykt upp på grund av TDS och en jagsvag personlighet? Tror du att du tyckt att det vore oproblematiskt om du inte skaffat dig Bidendyrkan som specialintresse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in