2022-12-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad konstiga saker du säger, mår du väl?

Och svarar på en.
Ska jag bevisa något som inte går se om det är rätt gjort?
Förklara hur det ska gå till?

Jag mår lysande, tackar för omtanken, hur är det själv?

Förstår att du inte i detta fall har något att peka på för att styrka din tes.
Citera
2022-12-09, 18:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwawayaccount1
Jag mår lysande, tackar för omtanken, hur är det själv?

Förstår att du inte i detta fall har något att peka på för att styrka din tes.
Om det är gjort riktigt, så kan du inte se det.
Och det går inte bevisa nått man inte ens kan se, och det är därför jag frågar om du mår bra.

Denna laptopp är en försvarsadvokats önskedröm.

Men any day now, och idag är det fredag och inte heller idag kom något och typ 100 veckor senare.
Det är rätt komiskt det finns folk som inbillar sig att FBI utreder en skitunges i över två år, utan husrannsakan och annat som är kopplat till utredningar.

Det berättar för oss alla att detta har dom lagt bakom sig sedan evigheter sedan, och FBI dom kan detta med bevis lite bättre än dig, och de inser laptoppens problematik, då det är deras arbete att identifiera såna saker och bedöma dessa.
Och kommer dom fram till något annat än att detta är ett problem med laptoppen, det gör man inte på denna nivå, utan man ser direkt framför sig försvarsadvokaten, och sen tappar målet allt och om den inte har annan bevisning.

Tycker faktiskt du är rätt gullig när du låtsas om att en sådan problematik inte finns, och du är rolig när någon ska beskriva hur det gått till eller att det alltid går se.

Men any day now?
Citera
2022-12-09, 21:55
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Du... Länkade inget som bevisade att laptop storyn var ett hack.

Det finns flera mail, inklusive dom om hur "The Big Guy" ska ha 20%, vilket, igen, har verifierats av en affärspartner.

Du hade vetat detta om du faktiskt läst, men låter som att du helt enkelt googlat "Biden laptop spy" eller dylikt.

Jo, jag har läst mailen (obs 10% handlade det om). Det är fortfarande så att saken har utretts i senaten, FBI har inte sett någon anledning till att utreda och nu, år 2022, finns det inte några värre saker än några meningar i ett mail.

Hur bevisar man att något har hackats om personerna inblandade inte berättar? Vad vi vet är att det finns endast kopior på hårddiskar som cirkulerar runt och det rapporterades om att företaget blivit hackat strax innan saker läckte. Jag tror inte en sekund på att Hunter Biden lämnat in datorer hos mannen som har kontakt med Rudy Giuliani.

Exclusive: Alleged Hunter Biden Emails Circulated in Ukraine as Rudy Giuliani Dug for Dirt There Last Year
https://time.com/5902557/hunter-biden-rudy-giuliani-ukraine/
Citera
2022-12-09, 21:56
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag förstår att du inte är en organisk & äkta debattör, men du kunde väl försöka liiite bättre än så här.

Vad är det som ska diskuteras? Att alla är korrupta? Jag har förstått att ni är många nu som tror att så är fallet när det inte går som ni vill.
Citera
2022-12-09, 22:07
Medlem
Utmärkt genomgång, totalt 42 min. I del 1 redogör bland annat Tony Bobulinski för Biden-klanens upplägg vid korrupta affärer med Kina, i del 2 avhandlas FBI, media och techbolagens roll.

Citat:
Tucker Carlson Originals - BIDEN INC' - Full Documentary Pts 1 & 2
https://rumble.com/v1zfjkl-tucker-carlson-originals-biden-inc-full-documentary-pts-1-and-2.html

Dokumentären är gjord strax innan avslöjandet om hur Twitters censurerade storyn.
Citera
2022-12-09, 22:17
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Utmärkt genomgång, totalt 42 min. I del 1 redogör bland annat Tony Bobulinski för Biden-klanens upplägg vid korrupta affärer med Kina, i del 2 avhandlas FBI, media och techbolagens roll.

https://rumble.com/v1zfjkl-tucker-carlson-originals-biden-inc-full-documentary-pts-1-and-2.html

Dokumentären är gjord strax innan avslöjandet om hur Twitters censurerade storyn.
När jag söker på Tony Boobs så hittar jag detta:
I completed searching all of Tony Bobulinski’s emails. They establish:

• the “Chairman” is China.
• NO ROLE for Joe Biden in emails/docs
• Tony Bobulinski states himself there are NO OTHER MEMBERS besides Hunter Biden, Jim Biden,
Rob Walker, James Gillar, and Bobulinski
Vad är nytt denna gång? Att the big guy är en referens till Hunters snopp?

Nej du min efterblivne konspirationstomte, det här är för lätt för oss. Och sån här skit har jag helt enkelt inte tid med. En tioåring med simpla typing-skills klarar av att debunka er tomtar...på mindre än en minut. Ni får ha det så kul med att lura varandra.

I´m out!

¡No pasaran!
Citera
2022-12-10, 02:24
Medlem
lol... twitter flippade totalt på Trumps "go home in love and peace" när folk började bli stökiga. De blir alltså arga att han inte uppfyller deras TDS / behov av att bete sig så som de vill.

FBI jobbar för Twitter och ser till att censurera Trump, to.m när Trump var President (förräderi).

Kommer också fram att deras skäl att ta bort saker handlade om känslor och inte som de sa att förhindra "fake news" eller lögner.
Citera
2022-12-10, 10:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och här med hunter är allt vi har av en trollfabrik
Du påstår alltså att allt om laptopen är påhittat av "troll" ?
Citera
2022-12-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
De 51 "säkerhetsexperterna" som kallade Hunters laptop en rysk påverkansaktion, trots att de samtidigt erkände att de saknade bevis vill inte svara på om de nu ångrat sig. https://nypost.com/2022/03/18/intelligence-experts-refuse-to-apologize-for-smearing-hunter-biden-story/

Må dessa namn för alltid leva i vanära:

Jim Clapper
Mike Hayden
Leon Panetta
John Brennan
Thomas Finger
Rick Ledges
John McLaughlin
Michael Morell
Mike Vickers
Doug Wise
Nick Rasmussen
Russ Travers
Andy Liepman
John Moseman
Larry Pfeiffer
Jeremy Bash
Rodney Snyder
Glenn Gerstell
David B. Buckley
Nada Bakos
Patty Brandmaier
James B. Bruce
David Cariens
Janice Cariens
Paul Kolbe
Peter Corsell
Brett Davis
Roger Zane George
Steven L. Hall
Kent Harrington
Don Hepburn
Timothy D. Kilbourn
Ron Marks
Jonna Hiestand Mendez
Emile Nakhleh
Gerald A. O’Shea
David Priess
Pam Purcilly
Marc Polymeropoulos
Chris Savos
Nick Shapiro
John Sipher
Stephen Slick
Cynthia Strand
Greg Tarbell
David Terry
Greg Treverton
John Tullius
David A. Vanell
Winston Wiley
Kristin Wood

De 51 lögnarna kommer att förhöras:

Citat:
Kevin McCarthy pledges subpoenas for 51 intel agents in wake of Hunter Biden 'Twitter Files' revelations
---

"Those 51 intel agents that signed a letter that said the Hunter Biden information was all wrong — was Russia collusion — many of them have a security clearance."

McCarthy said he's going to bring them before a committee and have a hearing.

"Why did they sign it?" he asked. "Why did they lie to the American public? A Clapper, a Brennan? Why did you use the reputation that America was able to give to you more information, but use it for a political purpose and lie to the American public?"
https://www.foxnews.com/media/kevin-mccarthy-pledges-subpoenas-51-intel-agents-wake-hunter-biden-revelations-twitter-files?intcmp= tw_fnc

Joe Biden refererade till det här brevet under debatterna inför presidentvalet.
Senast redigerad av Batuta 2022-12-11 kl. 17:18.
Citera
2022-12-12, 23:52
Medlem
En klar majoritet av amerikaner som följt skandalerna kring Hunter Bidens laptop, anser att valresultatet blivit annorlunda, om rapporteringen inte censurerats.

Citat:
EXCLUSIVE: If only we'd known: three quarters of survey respondents say voters lacked 'critical' information about Hunter Biden's laptop during the 2020 elections, and half would have voted differently

Respondents say FBI 'misled' the public by urging social media firms to censor

Half would have voted differently had they known the laptop story was real

71 percent say the 2020 Biden-Trump election would have played out differently

Survey comes as Elon Musk brands Twitter a 'crime scene' of censorship
----
Americans who track the Hunter Biden laptop saga by wide margins say the FBI misled the public with claims about Russian disinformation, and that the 2020 election may have played out differently had the story not been suppressed.

The survey of 501 adults who follow the issue found that nearly two thirds believe the details about Hunter Biden's chaotic lifestyle of drugs, prostitutes and overseas business dealings are authentic.

That includes 81 percent of Republican voters and 48 percent of Democrats.
----
More than two thirds of respondents also said that the FBI and the intelligence community deliberately misled the public by urging Facebook and Twitter to stop spreading such stories, which the agency deemed foreign 'disinformation'.
----
Finally, a wide margin of respondents — 71 percent — said a truthful interpretation of the Hunter Biden laptop issue could have swung the November 3 election,

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11529381/Hunter-Bidens-laptop-Voters-lacked-critical-information-2020-election-survey-shows.html
Citera
2022-12-13, 00:09
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
En klar majoritet av amerikaner som följt skandalerna kring Hunter Bidens laptop, anser att valresultatet blivit annorlunda, om rapporteringen inte censurerats.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11529381/Hunter-Bidens-laptop-Voters-lacked-critical-information-2020-election-survey-shows.html

"...nearly two thirds believe the details about Hunter Biden's chaotic lifestyle of drugs, prostitutes and overseas business dealings are authentic."

Haha. Ja, om folk bara visste dessa rafflande detaljer!
Citera
2022-12-13, 11:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
"...nearly two thirds believe the details about Hunter Biden's chaotic lifestyle of drugs, prostitutes and overseas business dealings are authentic."

Haha. Ja, om folk bara visste dessa rafflande detaljer!
Den stora skandalen är givetvis att "folk" inte fick reda på detta på grund av korruption & mörkläggning.

Exakt hur korrupt det hela gick till har som bekant nu avslöjats via släppen av Twitters interna info. Hur FBI, DHS & andra myndigheter hade regelbundna möten med Twitter där man instruerades att gömma undan uppgifterna. Även Facebook har bekräftat samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in