2022-12-13, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Forum25123
Jag har inte gjort nummer 2 på ca 8 dagar, era tankar kring detta?
Tänker att du inte skiter normalt.
Jag skiter 3ggr per dygn och drar 1-2 runk.
Balans. Harmoni.
Mvh.
Citera
2022-12-13, 20:08
Medlem
Gå till läkaren så den får känna på dig. Movicol är i mitt tycke både bäst och snällast, men i värsta fall kan du ha fel på tarmen som måste åtgärdas och då blir det nog bara värre ju längre du drar ut på det.
Citera
2022-12-13, 20:08
Bannlyst
Citat:
Kom allt på en sittning eller flera gånger under dagen?
Jag fick en slags ultralös *vföring och efter en sittning på ~20min så var i mångt och mycket allt ute, det funkade galant ock än idag ligger asken kvar hemma och samlar damm i väntan på ännu en 𝙚𝙫𝙚𝙣𝙩𝙪𝙚𝙡𝙡𝙩 kommande förstoppning. Jag hade rekommenderat kontaktlaxativ medicin om du har en såpass allvarlig förstoppning som 8 dagar.
Citera
2022-12-13, 20:18
Medlem
scoremaxs avatar
Ok, du har inte avvikit från ordinarie kost, och du har inga mediciner, eftersom du svarar som du gör, antar jag att det även inbegriper droger.

Gissning:

Du har ändrat rutin iomed att kylan kom, fast du har inte märkt det själv.
detta är ganska vanligt faktiskt.

här är en lättläst och lättförståerlig artikel:

https://blog.ohiohealth.com/drink-more-water-winter/

du gör som du vill, men jag hade satt mig i lugn och ro framför datorn, och haft varmt vatten till hands, det varma vattnet är MYCKET lättare att dricka, och personligen dricker jag ca 2 liter varje morgon utan problem på det sättet.

det brukar få igång skitan på ett angenämnt högpresterande och tillfredställande sätt.
Senast redigerad av scoremax 2022-12-13 kl. 20:21.
Citera
2022-12-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Gå till läkaren så den får känna på dig. Movicol är i mitt tycke både bäst och snällast, men i värsta fall kan du ha fel på tarmen som måste åtgärdas och då blir det nog bara värre ju längre du drar ut på det.

Hur känna?

Klarar inte av movicol. Dessutom är den värdelös.

Hur menar du att tarmen måste åtgärdas? Och hur kan den bli värre menar du?
Citera
2022-12-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexfluzepam
Jag fick en slags ultralös *vföring och efter en sittning på ~20min så var i mångt och mycket allt ute, det funkade galant ock än idag ligger asken kvar hemma och samlar damm i väntan på ännu en 𝙚𝙫𝙚𝙣𝙩𝙪𝙚𝙡𝙡𝙩 kommande förstoppning. Jag hade rekommenderat kontaktlaxativ medicin om du har en såpass allvarlig förstoppning som 8 dagar.

Hur vet du att hela tarmen blev tömd? Hur snabbt kom effekten? Är rädd att behöva gå flera gånger på toaletten.

Vad menar du med "kontaktlaxativ medicin"?
Citera
2022-12-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ok, du har inte avvikit från ordinarie kost, och du har inga mediciner, eftersom du svarar som du gör, antar jag att det även inbegriper droger.

Gissning:

Du har ändrat rutin iomed att kylan kom, fast du har inte märkt det själv.
detta är ganska vanligt faktiskt.

här är en lättläst och lättförståerlig artikel:

https://blog.ohiohealth.com/drink-more-water-winter/

du gör som du vill, men jag hade satt mig i lugn och ro framför datorn, och haft varmt vatten till hands, det varma vattnet är MYCKET lättare att dricka, och personligen dricker jag ca 2 liter varje morgon utan problem på det sättet.

det brukar få igång skitan på ett angenämnt högpresterande och tillfredställande sätt.

Jag har INTE skrivit att jag inte äter mediciner! Jag äter mediciner med det beror INTE på mina mediciner!

Har INTE ändrat "rutin".
Senast redigerad av Forum25123 2022-12-13 kl. 20:50.
Citera
2022-12-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Låter som du behövde lite morfin efter den pärsen.

Om man ätit som en normalstor man och inte skitit på 8 dagar skulle jag vara orolig. Det är ganska mycket skit i kroppen som behöver komma ut då.

Om man går på vattendiet skulle jag inte vara direkt förvånad.

Vad exakr bör jag frukta?
Citera
2022-12-13, 20:49
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Risken för hemorrojder ökar. Och din kropp tar upp näring sämre pga gifter i tarmen som ligger kvar.

Mitt råd är att ta ett laxerande stolpiller, dulcolax. Du pillar upp den där bak så långt du får in den, tvättar händerna, lägger dig 5-10 min på sidan och inväntar effekten. Du kommer ha löst problemet inom en halvtimme och tömt tarmen, det kommer va enkelt att få ut skiten och du kommer känna dig 12 kg lättare!
Citera
2022-12-13, 20:50
Medlem
zombie-nations avatar
Har du inte knarkat eller ätit annorlunda, varit stillasittande eller stressat borde du kolla upp dig. Magen är det första man ser sjukdom på. Ta på allvar.
Citera
2022-12-13, 20:51
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Vad exakr bör jag frukta?

Det är fruktansvärt smärtsamt att skita ut den där 14 dagars skiten. Den har blivit jävligt stor, torr, vass och kantig. Jag skulle inte ge mig på det utan laxermedel.
Citera
2022-12-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Risken för hemorrojder ökar. Och din kropp tar upp näring sämre pga gifter i tarmen som ligger kvar.

Mitt råd är att ta ett laxerande stolpiller, dulcolax. Du pillar upp den där bak så långt du får in den, tvättar händerna, lägger dig 5-10 min på sidan och inväntar effekten. Du kommer ha löst problemet inom en halvtimme och tömt tarmen, det kommer va enkelt att få ut skiten och du kommer känna dig 12 kg lättare!

Varför ska man inte ta laxerande tabletter? varför stolpiller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in