2022-12-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Man kan dö av förstoppning.

Nu vill förstås ingen skrämma upp TS, men påstods det inte att Elvis Presley dog när han satt på toa och krystade?

OnT; min man hade liknande problem som trådens en gång i höstas, medicinbiverkan trodde han själv och ringde till vårdcentralen/sjukvårdsupplysningen där de rådde honom att köpa en flaska Lactulos på Apoteket. Har inte frågat honom om några detaljer men tror det fungerade. Han hade väldigt ont innan men slutade åtminstone med att stöna.

Katrinplommon är väl en gammal ”klassiker” i sammanhanget. Finns också som juice men om det funkar på samma sätt har jag ingen aning om. Kanske försvinner något verksamt ämne när man silar bort fruktköttet?

Från min tid som småbarnsförälder har jag också ett svagt minne av att man rekommenderade messmör.
Citera
2022-12-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Nu vill förstås ingen skrämma upp TS, men påstods det inte att Elvis Presley dog när han satt på toa och krystade?

OnT; min man hade liknande problem som trådens en gång i höstas, medicinbiverkan trodde han själv och ringde till vårdcentralen/sjukvårdsupplysningen där de rådde honom att köpa en flaska Lactulos på Apoteket. Har inte frågat honom om några detaljer men tror det fungerade. Han hade väldigt ont innan men slutade åtminstone med att stöna.

Katrinplommon är väl en gammal ”klassiker” i sammanhanget. Finns också som juice men om det funkar på samma sätt har jag ingen aning om. Kanske försvinner något verksamt ämne när man silar bort fruktköttet?

Från min tid som småbarnsförälder har jag också ett svagt minne av att man rekommenderade messmör.

Säljs messmör fortfarande? Det kan vara bland det äckligaste från mejeriavdelningen som finns. Bor man dessutom i en stad som har ett mejeri som tillverkar det så är det ett helvete att åka förbi där när dom kokar det, för det luktar Apa flera kilometer runt området.

I alla fall, har haft problem förr med samma sak och köpte då nåt laxerande på apoteket och då "löste det sig" efter några timmar
Citera
2022-12-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Vattnet i den sugs upp av kroppen.

vatten r ju bara en liten bråkdel av skiten
Citera
2022-12-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Långvarig förstoppning är farligt ja. Köp movicol eller sån där grej du stoppar upp i röven på apoteket.

På villket sätt är det farligt med långvarig förstoopning?
Citera
2022-12-17, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forum25123
vatten r ju bara en liten bråkdel av skiten
Nej, för normallös skit jft med hård skit är det den största delen.
Citera
2022-12-17, 14:03
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forum25123
På villket sätt är det farligt med långvarig förstoopning?

Läs här

https://magkliniken.se/risker-med-forstoppning/

Du bör fixa det där snabbt innan det blir illa.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in