Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Fast amnesty konstaterade ju att ryssar anfaller civila mål, även när det inte finns några ukrainska militärer där.
det är ju även det som kritiserats (av alla....), amnesty bortser ifrån att det är civila mål som är målet, och det tvingar ju ukraina att försvara dessa vare sig de vill eller ej, trots att det är vad de konstaterat.....
Ja absolut det förekommer säkert mer eller mindre från båda sidor men bedrövligt att man utsätter sin egen befolkning för det. Särskilt när man inte evakuerat först vilket Ukraina enligt Amnesty varit dåliga på. Alltså har som medvetet använt sig av befolkningen som sköldar eller ockuperat deras hem .. även skolor .sjukhus.
Detta kan jag också bli något irriterad på att västvärldens media aldrig rapporterar varför civila byggnader ofta kommer under beskjutning.
Hade det blivit krig i Sverige förväntar man sig ju att FÖrsvarsmakten skyddar civila och inte utsätter dom för mer fara.